Vive la révolution! Xbox Series X låter oss spela Assassin's Creed Unity i 60 fps

Robot
Vive la révolution! Xbox Series X låter oss spela Assassin's Creed Unity i 60 fps
Dex
Medlem

"Dock kräver det att man har den fysiska versionen och undviker att ladda ner uppdateringar, då dessa låser frameraten vid 30 fps."

Den meningen låter ju jätte konstigt. Varför skulle dom låsa det till 30 fps igen? Eller missförstår jag något?

Medlem

Älskade unity!

Inaktiv

Håller det som näst sämsta Assassins utav alla.
Tog och köpte det flera år efter release så märkte inga buggar iallafall.
Fast bättre fps skadar ju aldrig

Medlem
Skrivet av dex20:

"Dock kräver det att man har den fysiska versionen och undviker att ladda ner uppdateringar, då dessa låser frameraten vid 30 fps."

Den meningen låter ju jätte konstigt. Varför skulle dom låsa det till 30 fps igen? Eller missförstår jag något?

Min gissning är att det uppstår buggar vid 60 FPS. Många spel har spellogik som körs vid varje bildruta vilket kan ge konstiga resultat. Då kan man "fixa" det tillfälligt genom att låsa till 30, och senare släppa en ny patch som fixar grundproblemet och låser up framerate igen.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Min gissning är att det uppstår buggar vid 60 FPS. Många spel har spellogik som körs vid varje bildruta vilket kan ge konstiga resultat. Då kan man "fixa" det tillfälligt genom att låsa till 30, och senare släppa en ny patch som fixar grundproblemet och låser up framerate igen.

Jag körde det på pc och då hade jag mer än 30 fps. La inte märke till några konstigheter (tror däremot inte jag klarat hela spelet ännu)

Medlem
Skrivet av R3tina:

Älskade unity!

Samma här

Inaktiv
Skrivet av R3tina:

Älskade unity!

Samma här. Det bästa av dom alla. Syndicate är också i toppen.

Tidseran, staden, fighterna, storyn. Allt är fantastiskt. Man hade faktiskt genuin användning av stealth också.

Det enda som sög var buggarna vid release, men jag spelade det 1 år efter release och upplevde aldrig några problem.

Medlem
Skrivet av dex20:

"Dock kräver det att man har den fysiska versionen och undviker att ladda ner uppdateringar, då dessa låser frameraten vid 30 fps."

Den meningen låter ju jätte konstigt. Varför skulle dom låsa det till 30 fps igen? Eller missförstår jag något?

Skrivet av MrMadMan:

Min gissning är att det uppstår buggar vid 60 FPS. Många spel har spellogik som körs vid varje bildruta vilket kan ge konstiga resultat. Då kan man "fixa" det tillfälligt genom att låsa till 30, och senare släppa en ny patch som fixar grundproblemet och låser up framerate igen.

Gissar att det var för att fpsen inte skulle fladdra för mycket, kan varit att den gick över 30 ibland annars och gjorde att spelet upplevdes mer ryckigt.

Vet att det var samma med Witcher 3, när XboneX kom så gick det att få upp den totalt opatchade versionen i 60 fps, men installerade man nån av patcharna så låstes det i 30 (fram till X-patchen kom)

Medlem

hehe det Ass Creed jag smått spyr på. Usch vad jag ogillade detta. De får gärna fixa till resten av dem istället


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skaffade detta 1 eller 2 år efter release, allt vad buggar hette verkade vara löst då iaf. Jag håller också detta som ett av de bästa i serien. Tidsepoken var mycket inspirerande och intressant att dyka ner i.

Medlem
Skrivet av R3tina:

Älskade unity!

Samma här.. Och tyvärr det sista spelet i serien med multiplayer /coop.
Spelar fortfarande coop ibland (ps4) och det är inte svårt att hitta en match. Så ett populärt spel fortfarande, trots sina brister.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ja detta spel hade många buggar i början och fick negativa recensioner. Men nu är den fixad och underbar! En av mina absoluta favoriter i serien!

Medlem

Ett av mina favve AssCreed pga tidseran och platsen. Frankrike rockar


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av dex20:

"Dock kräver det att man har den fysiska versionen och undviker att ladda ner uppdateringar, då dessa låser frameraten vid 30 fps."

Den meningen låter ju jätte konstigt. Varför skulle dom låsa det till 30 fps igen? Eller missförstår jag något?

Originalversionen hade inget maxtak för fps utan det lades till med uppdateringar, uppdaterar du spelet så kan du inte köra 60fps alls. Laddar man ner den digitala versionen så är den redan uppdaterad och kan inte degraderas till originalversionen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hepp, dags att installera igen. Gillar verkligen online läget. Hoppas någon fortfarande spelar.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar