Retro: FZ energidryck: Ur Abso

Medlem
Retro: FZ energidryck: Ur Abso

Minns ni när fragzone.se hade samarbete med energidrycken UR ABSO?
Den skulle ge högre koncentration och en massa fler frags i dina favorit spel.
Min erfarenhet var dock att den mest gav fjortisarna hjärtklappning på LAN partyt, haha!
Så några headshots blev det aldrig... Men sålde som smör gjorde den ändå!
Jag har iallafall kvar postern på väggen, hoppas bilden nedan fungerar, vilket den inte verkar göra. Lägger in länk.

Skägg.
10 Chambers

Oj, det där var längesedan! Minns du vilket år?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, det där var längesedan! Minns du vilket år?

Jag har funderat och grävt i arkiven. Det måste varit runt 2005-2007 kanske?
Eventuellt tidigare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lyrael:

Jag har funderat och grävt i arkiven. Det måste varit runt 2005-2007 kanske?
Eventuellt tidigare.

Ja, det känns som det var innan Egmont-tiden.


signatur
Medlem

Oof, the cringe, både i citatet och "100% Frag Power!"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Bring it back!
Köper en platta på stört!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kan vi ta reda på vem som är "Gunner, en gammal UT-veteran"? Eller är det BS?

Medlem
Skrivet av SunShine:

Bring it back!
Köper en platta på stört!

Samma här!

CTI
Medlem

Omg hahaha vill ha


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Fragzoda..? Kickstarter, here we go!

Gnällkuk
Skrivet av WonderBoy:

Fragzoda..? Kickstarter, here we go!

Klockrent namn! Make it happen!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Fragzoda..? Kickstarter, here we go!

Hahaha, bästa namnet !

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zymac:

Oof, the cringe, både i citatet och "100% Frag Power!"

Detta gjordes ett decennium innan cringe var ett begrepp.

Skrivet av maq777:

Kan vi ta reda på vem som är "Gunner, en gammal UT-veteran"? Eller är det BS?

Gunnar Johansson, som drev konsoldelen på FZ i många år, och även Hype.se. Jobbar som PR-konsult inom spelbranschen.

Skrivet av WonderBoy:

Fragzoda..? Kickstarter, here we go!

Oh, något fruktigt kanske?


signatur
Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Fragzoda..? Kickstarter, here we go!

Skall den sockerfria heta Fragzero?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Skall den sockerfria heta Fragzero?

haha JA!
Hoppas innerligt FZ gänget tar den här tråden i beaktande. Vore hur nice so helst om de framställer lite fragzero o fragzoda hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, det där var längesedan! Minns du vilket år?

Ur Abso dracks väl som mest runt 2009?

Vill minnas att jag groggade på denna dryck runt diverse festivaler runt 2008-2009.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lethenstroom:

Ur Abso dracks väl som mest runt 2009?

Vill minnas att jag groggade på denna dryck runt diverse festivaler runt 2008-2009.

Detta måste vara långt innan, supergammal logotyp och allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oh, något fruktigt kanske?

Definitivt fruktigt. Antingen något med rätt färgschema, typ litchi, drakfrukt eller granatäpple. Eller en kombination av ett par frukter och bär som bäst representerar FZ ur ett mer symboliskt perspektiv.

Skulle föreslå lingon (för det svenska) och passionsfrukt (för vår brinnande passion för spel) om det inte vore för att jag tvivlar något på den kombinationen.

Skrivet av conthox:

Skall den sockerfria heta Fragzero?

Det tycker jag absolut!

Medlem

99-2000 säger google, men fz-loggan ser nyare ut

Medlem

Sålänge det inte blir samma skräp som nocco och alla såna med BCAA och 14 olika sötningsmedel i så hade jag lätt köpt på mig några burkar

Medlem
Skrivet av conthox:

Skall den sockerfria heta Fragzero?

"Great taste, zero frags" 😁


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Namnet är ju inte ett problem.
https://www.google.com/search?q="fragsoda"
Mot Patent- och registreringsverket!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Haha, citatet!!! Lite lagom pinsamt så här år 2020.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, det där var längesedan! Minns du vilket år?

2001-2002. Jag är ju en sån där som aldrig slänger saker (inkl. antika FZ-filer)... så här skrev allas vår Shock under DreamHack 2001 (hette bara så - uppdelningen i Summer/Winter kom väl året därpå), 2001-11-30 15:12:00:

"Att efterfrågan var stor visste vi, men att den skulle bli så här stor hade vi inte räknat med. På endast en kvart tog våra 300 tröjor slut, med över 700 människor totalt som köade. Vi hoppas att ni som inte hann få tag i en tröja inte misströstar, utan hellre dränker sorgerna lite snabbt i en burk Ur Abso. Ur Abso kan hittas i smörgåskiosken vid uppgången till hall A och B. Kom ihåg, för att tröjornas tryck ska vara livet ut, tvätta ut och in i helst 40 grader."

Gunner (Gunnar) skrev så här 2002-03-29:

"12:00 öppnade värdens första Mini-Remedy portarna i Solna. CS-spelande fram till måndag är det som gäller. 30 000 anledningar att åka dit - om du är bra på CS. FZ kommer att finnas på plats och vår Fragläsk, UrAbso, finns att köpa. I samband med den har vi även en tävling med bland annat DVD-filmer som priser."

FZ:s UrAbso-sida finns faktiskt i WayBack Machine, även om de flesta av bilderna är trasiga: https://web.archive.org/web/20020826011050/http://www.fragzon...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av andman:

2001-2002. Jag är ju en sån där som aldrig slänger saker (inkl. antika FZ-filer)... så här skrev allas vår Shock under DreamHack 2001 (hette bara så - uppdelningen i Summer/Winter kom väl året därpå), 2001-11-30 15:12:00:

"Att efterfrågan var stor visste vi, men att den skulle bli så här stor hade vi inte räknat med. På endast en kvart tog våra 300 tröjor slut, med över 700 människor totalt som köade. Vi hoppas att ni som inte hann få tag i en tröja inte misströstar, utan hellre dränker sorgerna lite snabbt i en burk Ur Abso. Ur Abso kan hittas i smörgåskiosken vid uppgången till hall A och B. Kom ihåg, för att tröjornas tryck ska vara livet ut, tvätta ut och in i helst 40 grader."

Gunner (Gunnar) skrev så här 2002-03-29:

"12:00 öppnade värdens första Mini-Remedy portarna i Solna. CS-spelande fram till måndag är det som gäller. 30 000 anledningar att åka dit - om du är bra på CS. FZ kommer att finnas på plats och vår Fragläsk, UrAbso, finns att köpa. I samband med den har vi även en tävling med bland annat DVD-filmer som priser."

FZ:s UrAbso-sida finns faktiskt i WayBack Machine, även om de flesta av bilderna är trasiga: https://web.archive.org/web/20020826011050/http://www.fragzon...

Ungefär samtidigt som när jag började då, kul!


signatur
1
Skriv svar