The Outer Worlds kommer snart till Steam

Robot
The Outer Worlds kommer snart till Steam
Medlem

Helt värt att spela igenom. Inte bästa rollspelet precis men striderna var roliga och jag gillade att levla mina karaktärer båda gångerna jag spelade. Dock kändes det ganska lätt även på svåraste, men jag tar mycket hällre ett spel som är för lätt än för svårt

Medlem

Dom kan behålla sin exklusivitet. Epic skräp.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Dom kan behålla sin exklusivitet. Epic skräp.

Inte precis Obsidians bästa alster har jag förstått?! Sett den åsikten på andra ställen också.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Inte precis Obsidians bästa alster har jag förstått?! Sett den åsikten på andra ställen också.

Nope, men att kalla det skräp är att gå för långt. Förväntar man sig New Vegas 2 kommer man bli besviken. Förvänta er ett spel med mindre djup, fast med humor. Förvänta er en mindre värld, fast färgstark. Jag gillade det starkt. Spelat igenom det 2ggr.

Medlem
Skrivet av maq777:

Nope, men att kalla det skräp är att gå för långt. Förväntar man sig New Vegas 2 kommer man bli besviken. Förvänta er ett spel med mindre djup, fast med humor. Förvänta er en mindre värld, fast färgstark. Jag gillade det starkt. Spelat igenom det 2ggr.

Rollspels elementen är OK, men i slutändan så betyder de i princip ingenting. Däremot jämfört med Bethesdas skärp version av Fallout så är combaten faktiskt fungerande och motorn flyter och själv så stötte jag inte på några skumma buggar. Men spelet kändes väldigt ytligt, det kändes mera som ett proof of concept än ett spel, jag kände att jag saknade mycket av det som obsidian har haft i sina tidigare spel. Är det värt att köra? Sure, köp det på rea, det är långt ifrån dåligt och i jämförelse med Bethesdas spel så är det ett mästerverk.

Medlem

Dom är för sena. Jag har redan spelat igenom det på xbox gamepass så det blir nog inget köp för mig

Avstängd

Meh försent nu väntar man på Cyberpunk.

Medlem

högst mediokert spel, har inte varit så besviken sen duke nukem forever.

hade de trott på det själva hade de väl kastat tärningen och inte tagit de säkra pengarna från epic

Medlem

Blir inget köp, de har sin giriga exklusivitet att tacka för det. Helt tappat intresset och kommer inte ha tid nu i alla fall, Cyberpunk kommer äta upp den.

Medlem

Hade rätt trevligt med spelet, men med tanke på vilken studio som stod bakom blir det ändå en besvikelse. Det är inget "New Vegas i rymden", inte ens i närheten.

- Motorn känns ganska trött vid det här laget. Striderna blir rätt tråkiga, speciellt utan VATS.
- Spelet kändes ganska linjärt och blir snabbt repetitivt.
- Rollspelselementen var klart begränsade.

En rätt trevlig upplevelse, men ingenting utöver det vanliga. Har du Gamepass så kör, annars invänta någon rea om du tror att du gillar det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Spelade det via gamepass när det kom och gav upp efter ca 6-7h. Ett skitspel i mina ögon. Antagligen fjolårets största besvikelse med tanke på att jag är lite av en Obsidian-fanboy.

Inaktiv

Man har självklart rätt till sin åsikt och det är ju trots allt subjektivt men till er som funderar på att spela detta och ser alla negativa kommentarer här kan jag berätta följande:
Metacritic: 82 Metascore och 7.3 User
Playstation Store: 4.5/5
Googles användare: 93%
FZ: 3/5
M3: 8/10
IGN: 8/5

Personligen tycker jag det var helt klart värt att spela även om det hade sina brister. Som med alla spel om man är osäker så är det bästa att skapa sin egna uppfattning från recensioner och videos på YT innan man köper. Hoppas detta var till hjälp för någon

Edit: (ändrat till korrekt poäng i Metacritic, tack @Sisyr)

Medlem

Kan det vara så att problemet med Outer Worlds är budgeten?
Spelet var väl nästan klart när Microsoft köpte upp dom och Obsidian var nära på att kursa före Pillars of eternity tydligen.
Spelet verkar också klassas som AA jämfört med Fallout som väl ses som AAA.

Så man får hoppas på att dom lyckas bättre med nästa projekt och att dom har en större budget så att dom kan gå all in på rollspels elementen och får möjlighet att göra det mindre linjärt tillsammans med bättre eller starkt uppgraderad spelmotor.

Jag har inte spelat Outer world men tänkte köpa det framöver, men efter recensioner och mottagande så räknar jag inte med Fallout Vegas kvalité, så jag hoppas att det lever upp till mina ganska låga förväntningar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Man har självklart rätt till sin åsikt och det är ju trots allt subjektivt men till er som funderar på att spela detta och ser alla negativa kommentarer här kan jag berätta följande:
Metacritic: 85 Metascore och 8.0 User

Det där är betygen till The Outer Wilds du citerar, inte The Outer Worlds... Även om det också hade rätt bra betyg (82 i metascore och 7,3 av användarna).

Farornas Konung

Tyckte The Outer Worlds var ett BRA spel, kanske inget märkvärdigt men lagom långt och det enda spel jag klarat ut i år.
Finns ju även en expansion nu som ska vara integrerad i storyn.

Medlem
Skrivet av maq777:

Nope, men att kalla det skräp är att gå för långt. Förväntar man sig New Vegas 2 kommer man bli besviken. Förvänta er ett spel med mindre djup, fast med humor. Förvänta er en mindre värld, fast färgstark. Jag gillade det starkt. Spelat igenom det 2ggr.

Nej, säkerligen inte. Det är väl att på vissa utvecklare har man kanske orimliga förväntningar. Tycker det är en stor nackdel att man måste uppfinna ett nytt IP hela tiden med nya spel, när en del utgivare sitter hårt på massa varumärken. Blir lätt så meh av allting med en generisk värld.

Skrivet av Fearnox:

Kan det vara så att problemet med Outer Worlds är budgeten?
Spelet var väl nästan klart när Microsoft köpte upp dom och Obsidian var nära på att kursa före Pillars of eternity tydligen.
Spelet verkar också klassas som AA jämfört med Fallout som väl ses som AAA.

Så man får hoppas på att dom lyckas bättre med nästa projekt och att dom har en större budget så att dom kan gå all in på rollspels elementen och får möjlighet att göra det mindre linjärt tillsammans med bättre eller starkt uppgraderad spelmotor.

Jag har inte spelat Outer world men tänkte köpa det framöver, men efter recensioner och mottagande så räknar jag inte med Fallout Vegas kvalité, så jag hoppas att det lever upp till mina ganska låga förväntningar.

Man får helt klart hoppas att oavsett vad de tar sig an, att de får större medel att röra sig med och att det kanske avspeglar sig i spelet senare.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Det där är betygen till The Outer Wilds du citerar, inte The Outer Worlds... Även om det också hade rätt bra betyg (82 i metascore och 7,3 av användarna).

Haha klassiskt att ännu en gång blandas de två spelen ihop men tack för rättelsen Ändrar i mitt inlägg till det korrekta.

Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Haha klassiskt att ännu en gång blandas de två spelen ihop men tack för rättelsen Ändrar i mitt inlägg till det korrekta.

Hah! Du gjorde en Calle.


signatur
MEG
Medlem

För min del så har jag inte längre något intresse för spelet, finns andra som jag spelar och som jag inväntar,
kanske blir ett köp om spelet hamnar i reabacken.


signatur

Death is only the beginning

Ambassadör
Xbox

Jag tyckte att TOW var ett trevligt AA-spel som underhöll i ca. 50h (Det här med kort speltid är bara något som dyker upp i recensioner där man sprungit rakt igenom mainstoryn, det går att speedrunna spelet på 12 min).

Det märktes dock att det inte funnits utrymme att gå riktigt på djupet överallt och det är ganska begränsat i omfattning jämfört med de stora RPG'na där ute. Men jag hade väldigt roligt!


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Haha, alla griniga jävlar här som klagar på att det släpps senare på Steam......
Hade jag ratat alla spel som släpps på Steam före GoG så hade mitt spelbibliotek på GoG nästan varit lika med noll.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Haha, alla griniga jävlar här som klagar på att det släpps senare på Steam......
Hade jag ratat alla spel som släpps på Steam före GoG så hade mitt spelbibliotek på GoG nästan varit lika med noll.

Ok, så man är grinig för att man inte gillar exklusiviteter och väljer att visa sitt missnöje genom att inte öppna sin plånbok? Hur du väljer att vara "grinig" och spendera dina pengar är upp till dig.

ELF
Medlem
Skrivet av deezel:

Ok, så man är grinig för att man inte gillar exklusiviteter och väljer att visa sitt missnöje genom att inte öppna sin plånbok? Hur du väljer att vara "grinig" och spendera dina pengar är upp till dig.

Det är ju bara att vänta tills det släpps.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar