God gud eller superond tyrann, i Black & White- och Populous-lika Fata Deum

Robot
God gud eller superond tyrann, i Black & White- och Populous-lika Fata Deum

Peter Molyneus gjorde genren populär - kommer det här att lyckas återuppliva den?

#fata-deum


Medlem

Jag blev inte helt såld av det jag såg, men man vet ju aldrig. Jag skulle hellre se en remake av klassiska black and white, självklart med tillhörande super corny svenskt tal.

Medlem

Älskar stadsbyggare och "guda" spel, dock gör de sig sällan bra i EA då spelen kräver en hel del djup för att vara roliga i längden. Hoppas det blir färdigutvecklat och bra i slutändan

Medlem

Hela trailern kändes lite B, men kanske kan bli bra i slutändan.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ska helt klart följa detta projekt


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Omg omg omg! jag hoppas verkligen att det blir något bra, även om jag är lite skeptisk

Spontant så vill jag ha känslan av att knacka på och kasta stenar i Black and white!

Medlem

Väldigt liten ö för så många civilisationer var det första jag tänkte, inte mycket rum för expansion fast det kanske är meningen att städer är kompakta? Ser lite småmysigt ut annars

Medlem

Dagens WTF. Upp som en sol och ner som en pannkaka.. Dess grafik påminner ju om warcraft3 blandat med Tropico 3 typ. Njaa besviken tyvärr, men kul att de kommer fler spel inom dess genrer.

Skrivet av JonnyBOj:

Dagens WTF. Upp som en sol och ner som en pannkaka.. Dess grafik påminner ju om warcraft3 blandat med Tropico 3 typ. Njaa besviken tyvärr, men kul att de kommer fler spel inom dess genrer.

Haha väldigt träffande kommentar. Mitt hjärta började bulta ganska ordentligt när jag insåg att någon kanske skulle plocka upp B&W-flaggan, som jag har väntat. Tyvärr kändes det mest meh.

Medlem

Översta kommentaren i det länkade klippet summerar min känsla ganska perfekt:

"Please don't suck, please don't suck, please do not suck."

Spelade Populous II alldeles för mycket (och elakt) på 1990-talet. När B&W kom kändes det som en fräsch modernisering av konceptet. Men jag känner mig inte såld på vad vi fick se. Hoppas ändå att utvecklaren överraskar alla i slutändan.

Medlem

kändes lite b, men kanske testar. tror inte på något köp


signatur

//monster

1
Skriv svar