Webbläsar-tillägg varnar om ett Steam-spel finns på Xbox Game Pass

Robot
Webbläsar-tillägg varnar om ett Steam-spel finns på Xbox Game Pass

Köp inte grisen i säcken om fläsket ingår i Game Pass, som vi brukar säga.

#steam


NuZ
Testpilot

Nice! Riktigt användbart för steamfolket


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det hade varit sin sak om Gamepass var gratis men det har ju en månadskostnad. Jag förstår inte hypen kring det. Detta är precis som om att man scrollar hemmakväll.se och har ett tillägg som visar om det redan finns på Netflix.

Inaktiv
Skrivet av baxtex:

Det hade varit sin sak om Gamepass var gratis men det har ju en månadskostnad. Jag förstår inte hypen kring det. Detta är precis som om att man scrollar hemmakväll.se och har ett tillägg som visar om det redan finns på Netflix.

Ser inte problemet med det, om man nu har Game Pass och inte vill köpa i onödan så är det ju perfekt sätt att slippa dubbelkolla. Har man inte Game Pass så spelar det ju ändå ingen roll utan då är det bara att köpa på Steam som man hade tänkt.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Det hade varit sin sak om Gamepass var gratis men det har ju en månadskostnad. Jag förstår inte hypen kring det. Detta är precis som om att man scrollar hemmakväll.se och har ett tillägg som visar om det redan finns på Netflix.

Ja??? Då sparar du pengar om du inte tar det på Hemmakväll och redan har Netflix.

Netflix och Xbox game pass har inte allt utbud. Det kan vara klurigt att hålla håll.

Medlem

Nice! Men jag köper / hyr (film) aldrig något utan att kolla mina streamingtjänster först ändå. Inte som att jag handlar såå jävla ofta att jag inte har tid att kolla upp det.

Medlem

Såna här plugins kan vara guld värda. Har själv kört med Augmented Steam tillägget i många år.

Den lägger till en massa info på Steam sidorna. Allt från hur många spelare som är inne och spelar en titel just nu, till prischeck/prishistorik samt recensioner från Youtube/metacritic/etc. Det är bara för att nämna några exempel, den lägger till en hel uppsjö med funktioner.

Medlem

Väldigt bra grej. Det ska jag installera.

Någon som vet om det finns någon spelmotsvarighet till PlayPilot (där man kan se vilka tjänster en film är tillgänglig på och till vilket pris)?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fletchett:

Såna här plugins kan vara guld värda. Har själv kört med Augmented Steam tillägget i många år.

Den lägger till en massa info på Steam sidorna. Allt från hur många spelare som är inne och spelar en titel just nu, till prischeck/prishistorik samt recensioner från Youtube/metacritic/etc. Det är bara för att nämna några exempel, den lägger till en hel uppsjö med funktioner.

Finns det något liknande till själva steam-klienten? Tänker mig att det där bara funkar på webbsidan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns det något liknande till själva steam-klienten? Tänker mig att det där bara funkar på webbsidan.

Tyvärr inte, det är bara i webbläsaren.

Ambassadör
Xbox

Väldigt användbart!


signatur

Jump in.

Medlem

Med tanke på hur många spel som finns i Game Pass och hur många av dem som går under radarn så är ju det här väldigt användbart. Känns ju väldigt dumt att köpa något som man redan kan spela.

Inaktiv

Nån borde göra detta fast med Epic Game Store ist för Xbox Game Pass så kan man köpa spelen där istället

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Köp inte grisen i säcken om fläsket ingår i Game Pass, som vi brukar säga.

#steam


Snyggt!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar