P3 Spel går i graven

Medlem

Tycker det är sjukt tråkigt att det läggs ner, även om nivån på programmet kanske dalat sen Lejonhuvud slutade så gillade jag ändå att slölyssna på det när man körde/promenerade. Ibland väldigt intressanta dokumentärer också (EVO moment 37!!!).
Var ju den enda svenska spel/nörd-podden som var värd att lyssna på, hoppas att någon kan komma och ta över platsen.

Medlem

Har mejlat den där pouron och uttryckt mitt missnöje!

Så jävla bakåtsträvande och idiotiskt att lägga ner programmet!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nog att vi är inne i en era där det är trendigt att hata PS (om inte är man kommunist) men P3 Spel var faktiskt väldigt mysigt att lyssna på och deras dokumentärer var en fröjd. Det är beslut som detta som gör P3 mindre intressant för mig. Ta bort allt som gör kanalen någorlunda unik jämfört med de andra skitkanalerna vi har på svensk radio.

Skribent

Det verkar som det är Effie som blir p3s nya spelbevakare.

Från Effies instagram


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det verkar som det är Effie som blir p3s nya spelbevakare.

Från Effies instagram

"Effie Karabuda är bland Sveriges mest erfarna inom ämnet"... Inte illa med tanke på att hon är 25 år.

FtN
Medlem
Medlem

Hade gärna velat se venndiagrammet över folk som fortfarande lyssnar på radio (och dessutom på P3...), och folk som är intresserade av spelnyheter.

Kan inte vara jättestort överlapp direkt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk
Skrivet av Arcadia:

"Effie Karabuda är bland Sveriges mest erfarna inom ämnet"... Inte illa med tanke på att hon är 25 år.

Låter ju som årets mest glorifierade överdrift, fem år på Aftonbladet som spelredaktör gör en alltså till en av Sveriges mest erfarna inom ämnet? Isf en skymf till alla speljournalister som jobbat längre än fem år och på lite mer prominenta ställen än Aftonbladets spelsektion.

Nu har jag inget negativt att säga om henne, hon är säkert jätteduktig på det hon gör men det känns som en ganska putsad variant av "en av Sveriges mest erfarna". Det kanske är andra erfarnheter än enbart speljournalistik de syftar till dock. Läser man pressmeddelandet så undrar man ju lite om de ens själva vad som åsyftas...

"Effie Karabuda är bland Sveriges mest erfarna och kompetenta inom ämnet när hon nu tar sig an rollen hos P3 som kanalens nya spelreporter. Uppdraget blir att från och med årsskiftet bevaka spel- och gaming-branschen vilket man kommer kunna följa och höra i P3:s live-sända kanal."

Spel- och gaming-branschen? Är det som musik- och music-branschen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spel- och gaming-branschen? Är det som musik- och music-branschen?

Säger man gaming-branschen tänker i alla fall jag på hårdvaran runt spel. Ex handkontroller, möss, tangentbord, skärm, tv, konsol och datorer.
Och spel-branschen då är det själva spelen jag tänker på.

Gnällkuk
Skrivet av Lilagröt:

Säger man gaming-branschen tänker i alla fall jag på hårdvaran runt spel. Ex handkontroller, möss, tangentbord, skärm, tv, konsol och datorer.
Och spel-branschen då är det själva spelen jag tänker på.

Ah, okey det kan du väl iofs ha en poäng med. Jag tycker det blir lite snurrigt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Som riktig gubbjävel föredrar jag P1.
Skulle DE börja täcka TVspel skulle det vara rena guldet.
Om ma tänker på hur på P1 brukar vara.
Långsamt tempo. Djupa analyser. Folk som får snacka till punkt. Supernördigt djupdykande i ämnen.
Sen kan väl P1 bli VÄL prentantiöst ibland, men fuck it. Skulle vara ett kul komplement till allt som redan finns.

Medlem

Det här visar ju verkligen vilken bespottad konstform TV-spel fortfarande är.

Medlem
Skrivet av delli:

Lägg ner alla tjatiga programledare å deras repeterande skit till musik.

Varierar de inte musiken långt mycket bättre än de andra stora radiokanalerna? Sedan att du inte gillar musiken är en annan fråga. Gör inte jag heller men då kan man lyssna utan musiken.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Evilof:

Som riktig gubbjävel föredrar jag P1.
Skulle DE börja täcka TVspel skulle det vara rena guldet.
Om ma tänker på hur på P1 brukar vara.
Långsamt tempo. Djupa analyser. Folk som får snacka till punkt. Supernördigt djupdykande i ämnen.
Sen kan väl P1 bli VÄL prentantiöst ibland, men fuck it. Skulle vara ett kul komplement till allt som redan finns.

Tänk Filosofiska rummet fast om TV-spel. Det hade varit något.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fixad* ;P

Tack! Exakt så! Finns bara en annan kategori som är större slöseri av skattemedel här i Sverige och ofta går det tyvärr hand i hand...

Medlem
Skrivet av Swedengamer:

Det här visar ju verkligen vilken bespottad konstform TV-spel fortfarande är.

Nej. Visar bara hur jävla värdelöst P3 är.
Finns gott om andra framgångsrika pods (modern radio) som behandlar spel bl a.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det verkar som det är Effie som blir p3s nya spelbevakare.

Från Effies instagram

Hon brukade göra dokumentärer för P3 Spel om jag inte minns fel. Hon var väldigt duktig då, men har inte läst något av henne sedan hon gick till aftonbladet. Hon har definitivt kontakter/mycket erfarenhet av att jobba inom speljournalistik. Lite märkligt dock att de lägger ner P3 Spel men ändå kan få dit en ganska stor profil att driva deras rapportering. Undrar vilken form det kommer ta framöver.

Medlem

P3 spel är ju supermysigt att lyssna på. Synd att dem tar bort det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

P3 har knappt någon publik kvar längre, så man kan bara fantisera sig om hur få som lyssnat på P3 Spel de senaste åren. Jag lyssnade lite sporadiskt förr om åren, men det var aldrig något jag fastnade för.

Enligt Poddindex.se så är P3 Dokumentär den mest lyssnade svenska podden, Creepypodden i P3 och P3 Historia ligger på 8:e och 9:e plats. Så lyssnare har de.

P3 Spel kom på plats 160, men å andra sidan hittade jag ingen svensk podd om TV-spel med fler lyssnare (kan ha missat någon).

Tycker det är riktigt tråkigt att P3 Spel går i graven och hoppas att det kommer någon mer satsning kring TV-spel än bara Effie Karabuda som spelreporter på P3.
Public Service behöver utöka sin bevakning över ämnet, inte minska den.

Skribent
Skrivet av Mox+:

Hon brukade göra dokumentärer för P3 Spel om jag inte minns fel. Hon var väldigt duktig då, men har inte läst något av henne sedan hon gick till aftonbladet. Hon har definitivt kontakter/mycket erfarenhet av att jobba inom speljournalistik. Lite märkligt dock att de lägger ner P3 Spel men ändå kan få dit en ganska stor profil att driva deras rapportering. Undrar vilken form det kommer ta framöver.

Gissar det blir ett litet segment i något annat program. Tänker som Tv4 morgon har haft Fenjima.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Nej. Visar bara hur jävla värdelöst P3 är.
Finns gott om andra framgångsrika pods (modern radio) som behandlar spel bl a.

Hur mycket tid TV-spel får i traditionella medier, och hur de behandlas där, är en spegling av hur samhället i allmänhet ser på TV-spelen.

Medlem
Skrivet av Swedengamer:

Hur mycket tid TV-spel får i traditionella medier, och hur de behandlas där, är en spegling av hur samhället i allmänhet ser på TV-spelen.

Det håller jag inte med om

Medlem

Undrar om den som tog beslutet att göra om P3 spel är nöjd över hur det blev?

Min uppfattning är att det första avsnittet av P3 spel var jättedåligt om man jämför med hur det var innan. Tramsigt.

Skriv svar