Moddare gör patch för 60 fps till Bloodborne, men avvaktar vad Sony gör med PS5

Robot
Moddare gör patch för 60 fps till Bloodborne, men avvaktar vad Sony gör med PS5
Medlem

Tror det är det vackraste jag sett . . .

Haft väldigt svårt att spela Bloodbourne pga dess 30 fps, men att se detta gör det till ett spel jag verkligen vill spela igen . . . .

Medlem

Hoppas Sony lägger till stöd detta, gärna med 4k(men 4K är väl att hoppas på lite för mycket).

Tänkte att denna kan vara relevant:

Medlem

Kanon för Sony som får ett spel patchat utan ansträngning. Då kanske man ska ta en vända till mot den blod törstande besten. Mer 60fps till folket.

Quake-konnässsör

För gammal titel, kommer inte göras något åt Bloodborne.

Medlem
Skrivet av almblad:

För gammal titel, kommer inte göras något åt Bloodborne.

Nja det vet jag inte om jag håller med om. Med tanke på att spelet fortfarande är populärt och att "urspelet" Demon Souls kommer till PS5 så kan det ske längre fram. Vi får se!

Om en moddare kan fixa det på egen hand så kan det inte vara en jättestor ansträngning att fixa det officiellt.

Medlem
Skrivet av almblad:

För gammal titel, kommer inte göras något åt Bloodborne.

Det kommer ju vara del av PS Plus Collection på PS5 så förmodligen kommer dom förbättra det på något sätt.

NuZ
Testpilot

BB i 60fps vore drömmen. Hoppas det blir så på PS5


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men det är tyvärr inte bara varierande fps som är problemet med Bloodborne, utan frame pacingen. Även när spelet ”flyter” i 30 fps finns det ett litet hackande som inte är lika lätt att åtgärda. Fixar patchen även det?

Medlem

Någon som vet om spelet flyter bättre på en PS4-Pro kontra en vanlig/slim?

Medlem
Skrivet av Vamp:

Men det är tyvärr inte bara varierande fps som är problemet med Bloodborne, utan frame pacingen. Även när spelet ”flyter” i 30 fps finns det ett litet hackande som inte är lika lätt att åtgärda. Fixar patchen även det?

Yes, det löser även framepacingproblem. (Finally!)

1
Skriv svar