Spel där du glömmer bort den grå vardagen helt och hållet

inK
Medlem

Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield: Bad Company 2
Minecraft
Terraria
Tetris


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Mass Effect och Horizon.

Medlem

Kan inte låta bli att öppna med tre VR spel jag är så glad jag gett en chans. Astro Bot, Moss och Ghost Giant. Hade VR spelen haft den här nivån som dessa tre hade jag nog inte lirat mkt annat än VR spel.
Utöver dem så fick jag de här känslan av Ghost of Toshiba och Ass Creed Odyssey.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Spel som jag alltid glömmer bort tiden i är:

World Of Tanks (Tiden går så jävla fort!)
Company Of Heroes 2
Elderscrolls spelen (speciellt de tidigare)
Might and Magic VI - Mandate Of Heaven (jag har flera tusen timmar i denna nu..vet
faktiskt inte HUR många gånger jag lirat det)
Fast nu när jag tänker efter - nästan alla 80-90tals pc/commodore rpg lir fastnar jag i och glömmer bort all tid.

Även spel som 7 days to die, the ark + andra survival lir glömmer man lätt bort tiden. "Ska bara ha ett par prylar till innan jag ska logga...oj...vad är det jag ser DÄR borta?? Måste kolla närmare!".

Det spelet jag har mest timmar någonsin i är Dark Age Of Camelot. Jag spelade med 4 konto samtidigt och under de åren EU servers var uppe så var jag mer i spelet än vad jag var i "rl".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oblivion och Skyrim. Oblivion är utan tvekan det SP spel som jag lagt mest tid på. Att komma ur kloaken och se Vilverin för första gången och bara drömma och planera alla olika äventyr som man ska vara med om. Usch, nu blev jag sådär nostalgisk och sugen på att spela det igen...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Kollar man tillbaka lite så skulle jag nog säga WoW under vanilla/TBC eller när man väl kom igång med Oblivion, många timmar som försvann där.

Annars ett väldigt bra spel att sänka ner timmar i är Factorio, många gånger man "ska bara fixa nåt" och sen har det gått 2 timmar TILL.
Har även fastnat nu för Monster Hunter World, väldigt roligt att gå omkring och leta ett specifikt monster för att försöka få en viss dropp man behöver för ett visst vapen eller nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag håller med. Sjukt kul! "Bara en runda till..." är en klassiker.

Jag vet inte hur många gånger jag suttit och upprepat det tills jag hört fåglarna kvittra och solen är på väg upp. "Nä, nu måste jag verkligen gå och lägga mig. Bara en runda till..." 😜

Haha samma här! Man sitter tills ögonen går i kors och gryningsljuset sipprar in, men ändå måste man ta en liten runda till xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Nu senast var det utan tvekan Death Stranding. Den ogästvänliga spelvärlden högg tag i mig totalt, till stor del för att spelet kräver uppmärksamhet vid varje taget fotsteg.

Samma här. Spelar vanligtvis inte så mycket, men Death Stranding tog jag mig igenom på runt 70h över en 2-veckorsperiod. Det var bara så tillfredsställande att vandra över landskapet och bygga upp optimala vägar. Eller senare, delikata nätverk av ziplines över hela kartan.

Inget spel jag skulle spela igen, men rekommenderar starkt alla att prova.

Medlem

Aktuellt just nu, Mario 3D All-Stars. Spelar en timme per kväll med barnen och samlar stjärnor i något av spelen som de vill se för stunden (oftast Galaxy). Ge det några månader till så har vi säkert alla stjärnor i alla spel

Medlem

Min oskuld gick till "Harpoon" ett spel jag hade till Amiga 500. 0 grafik men fängslade mig helt.

Heart of iron, alla 4 av dem.

Min första riktiga "frälsning" med ett spel som var både vackert och med en underbar atmosfär var "far cry 2". Gameplayet var tragiskt upprepande men miljöerna....miljöerna legolas, att roama omkring på savannen, se solen gå upp bakom acaciaträden och se antilopperna majestätiskt vandra omkring nedanför dig. Morgonsolen skapar ett soldis som gör dig nästan blind, men den värmer dig efter nattens kalla timmar.
När upplevelsen inte kan bli bättre plockar du fram din molotovcocktail eller signalpistol och startar en gräsbrand som hjälper kroppen att komma igång innan du med din cal.50 rensar samma vägspärr för 32, men sista gången för det är dags att dra söderut i jakten på jackalen.

suck..... den första gången är alltid bäst.

Medlem

Just nu Destiny 2 och Red Dead Redemption 2. Annars så funkar ju valfritt spel med en schysst story och fängslande spelvärld egentligen för att koppla bort lite. Exempel är ovanstående samt The Witcher 3, Skyrim, Fallout-liren, Assassins Creed-serien etc.

Medlem

The Witcher 3
Zelda Breath of the Wild
No Man's Sky

Väldigt få spel som får mig att glömma omvärlden helt nu för tiden. Men dessa tre har lyckats.

Medlem

för min del, diablo2 delvis nu när jag fixat Plugy så blir det undanflykt till och från när sambo+barn tillåter någon timma om dagen.
Men annars Squad tillsammans med svensk klan.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Death Stranding tycker jag är väldigt lätt att försvinna in i.

Avstängd

Dead by Daylight.
Det snor en del tid från min vardag.

Avstängd

Rdr 2 så klart men sedan wow vanilla. Har aldrig haft så kul som jag hade det då med ett spel. Då främst raiderna som var roligt med guilden. Wow blev sämre och sämre sen efter varje expansion så slutade runt 2012.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Final Fantasy VII och IX. Varje gång jag spelar dessa spel - såväl första gången 97 respektive 00 och nu senast vintern 19 - så försvinner jag direkt in i dessa underbara världar och vill aldrig lämna dem.

Medlem
Skrivet av Mirage:

"You are far from home, Witch Hunter. ["Show yourself, von Carstein!"] I am here, mortal, and I bring your end. For Averheim will soon fall, and the rest of your pathetic cities will follow. All those that oppose me will die, and rise again as my puppets! The undead fear nothing! Where are thy allies? Hiding beneath the mountain? For the dark is my realm! The grave, my throne! Yet you have much to fear, for I am the true and rightful ruler of the Empire. Thy brave corpses will make a fine addition to my army."

Hahaha!

Tog precis över Sylvania efter ett satans om och men!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Har faktiskt haft ett par i rad nu
Witcher 3
God of war
Last of us 2
Final fantasy VII remake
Dark souls 3

Medlem
Skrivet av xorpen:

Har man blivit smittat av MMO's är det svårt att fastna så som man gjorde vid sin första fix.
Jag har själv inte hittat något sen min egna favorit dog ut, men är ganska nöjd med single-player upplevelser för att fylla tomrummet.

Förstår precis vad du menar angående MMO (själv är jag typ utbränd på MMO-genren så jag har slutat).
Ska jag sitta länge med ett spel nu så är det ju oftast multiplayer, har svårt att behålla fokus länge med single player spel.

Nu blir det iofs knappt nåt spelande alls p.g.a. bebis osv. Känns ganska långt tills man kan sitta 3-4 timmar helt ostört igen och bara spela.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hahaha!

Tog precis över Sylvania efter ett satans om och men!

Och i min kampanj krossade Kemmler precis Imperiet Fy fan vad jobbig Herr Franz är!


signatur

I drank what?

Medlem

just nu är det anno 1800


signatur

Allätare

Medlem

Mount & blade 2 bannerlord! Tiden rinner verkligen iväg när man är ute efter världsherravälde.

Medlem

För drygt 10 år sedan var det World of Warcraft. Några år efter det var det spel som Civilization V.
Numera är det allt ifrån Divinity och Pathfinder, till Yakuza-serien och diverse JRPG.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Matthias:

Samma här. Spelar vanligtvis inte så mycket, men Death Stranding tog jag mig igenom på runt 70h över en 2-veckorsperiod. Det var bara så tillfredsställande att vandra över landskapet och bygga upp optimala vägar. Eller senare, delikata nätverk av ziplines över hela kartan.

Inget spel jag skulle spela igen, men rekommenderar starkt alla att prova.

Har death stranding men knappt lirat det något. Har svårt att fatta vad man ska göra. Jag ska t.ex samla några crystals nu eller nått sånt men hittar inga så gav upp det liret. Allt går ju så fruktansvärt segt med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har death stranding men knappt lirat det något. Har svårt att fatta vad man ska göra. Jag ska t.ex samla några crystals nu eller nått sånt men hittar inga så gav upp det liret. Allt går ju så fruktansvärt segt med.

Jag vill minnas att det tog mig kanske 10 h innan det "klickade". Man måste se det från ett litet annat perspektiv. Målet med spelet *är* vandringen i sig. Med det sagt, det är ett väldigt speciellt spel, knappast ett som alla kommer gilla och jag menar inte det på något högmodigt sätt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Och i min kampanj krossade Kemmler precis Imperiet Fy fan vad jobbig Herr Franz är!

Hahaha gött!

Precis utrotat vampire counts, enat mig med dvärgarna. Dags att gå mot greenskins i närområdet, sedan ta död på necromancern i bergen samt rädda Britonnia snubben ifrån Artois och Mousilon(?). Sen blir det väl politik och föreberedelse för chaos invasion usch.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Inside var de senaste spelet jag körde igenom, oväntat bra faktiskt blev helt uppslukad av upplevelsen, inte alls för långt spel går att köra på en sittning, snuskigt bra animationer. Kan varmt rekommendera de.
Mer tips på liknande spel ? hade uppskattats ^^

Medlem

Witcher 3 är det spel som jag kom att tänka på direkt. Slukade in mig totalt, kände mig seriöst tom och ensam efter att jag spelat klart det.

Avstängd
Skrivet av Matthias:

Jag vill minnas att det tog mig kanske 10 h innan det "klickade". Man måste se det från ett litet annat perspektiv. Målet med spelet *är* vandringen i sig. Med det sagt, det är ett väldigt speciellt spel, knappast ett som alla kommer gilla och jag menar inte det på något högmodigt sätt.

Ok får se om jag gör ett till försök.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar