Recension - Partisans 1941

Robot
Recension - Partisans 1941

Ryssen går under jorden och gör motstånd mot nazisterna i den här andra världskrigs-strategin.


FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig ens hört talas om detta, men nu blev man ju lite sugen. Att man har en "liten skogsbas" får mig att tänka på det ultimata spelet i genren - Robin Hood: The Legend of Sherwood - där man kunde ge karaktärer uppdrag i form av att tillverka utrustning, läka skador, träna sina skills etc mellan uppdragen. Föga förvånande höll man till i en liten skogsbas i Sherwood-skogen...

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Aldrig ens hört talas om detta, men nu blev man ju lite sugen. Att man har en "liten skogsbas" får mig att tänka på det ultimata spelet i genren - Robin Hood: The Legend of Sherwood - där man kunde ge karaktärer uppdrag i form av att tillverka utrustning, läka skador, träna sina skills etc mellan uppdragen. Föga förvånande höll man till i en liten skogsbas i Sherwood-skogen...

Ja, det är ganska precis så det funkar. Jag har spelat Robin Hood, men det var så längesen att jag hade förträngt att man ju hade en bas även i det spelet. Nu blev jag sugen på att spela det igen, bara för det. Om jag ändå inte minns ett smack av det så blir det ju som ett nytt spel igen, liksom.

Medlem

Jag vill ha ett spel liksom CoH1 men med moderna funktioner.
Grafiken behöver inte vara top-notch men gameplay behöver flyta som en nyoljad motor.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Jag vill ha ett spel liksom CoH1 men med moderna funktioner.
Grafiken behöver inte vara top-notch men gameplay behöver flyta som en nyoljad motor.

Tycker ändå CoH1 håller hyfsat bra fortfarande.

Medlem

En onsdagsstream med @joakimbennet vore ju på sin plats när det vankas partisaner, potatisführer och andra världskriget.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Synd på grafiken.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Aldrig ens hört talas om detta, men nu blev man ju lite sugen. Att man har en "liten skogsbas" får mig att tänka på det ultimata spelet i genren - Robin Hood: The Legend of Sherwood - där man kunde ge karaktärer uppdrag i form av att tillverka utrustning, läka skador, träna sina skills etc mellan uppdragen. Föga förvånande höll man till i en liten skogsbas i Sherwood-skogen...

Själv hade man bara demot som barn, så visste inte att man kunde ha en bas och grejer.🧐

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Kilman:

Ja, det är ganska precis så det funkar. Jag har spelat Robin Hood, men det var så längesen att jag hade förträngt att man ju hade en bas även i det spelet. Nu blev jag sugen på att spela det igen, bara för det. Om jag ändå inte minns ett smack av det så blir det ju som ett nytt spel igen, liksom.

Skrivet av Mathiaaas:

Själv hade man bara demot som barn, så visste inte att man kunde ha en bas och grejer.🧐

Slå till och köp! Men skaffa det på GOG då versionen där funkar mycket bättre än den uselt optimerade Steam-versionen.

CX
Medlem

The Adventures of Robin Hood på Amiga är bästa Robin Hood spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=G1paXkNhNXc

1
Skriv svar