Mass Effect Legendary Edition listat av Sydkoreas svar på PEGI

Robot
Mass Effect Legendary Edition listat av Sydkoreas svar på PEGI

Påstås vara remasters av Mass Effect-trilogin.

#mass-effect, #mass-effect-legendary-edition


Medlem

lustigt, så sent som för en kvart sedan började jag tänka på att det är dags att köra igenom ME 1-3 igen


signatur

//monster

Medlem

Får väl hoppas att dom som redan har spelen sen tidigare antigen får remastern gratis eller till rabatterat pris.

Sen kan man ju hoppas att kvalitén på remastern är bättre än det man kan få genom att modda spelet.

Medlem

Älskar Mass Effect serien, tyckte tom Andromeda var helt ok. Enda spelserien som jag alltid lirar på svåraste svårighetsgraden.

Nyfiken på vilken nivå denna remaster kommer vara på. Kommer det vara som Dark Souls remastern? Kommer det ha samma modstöd som originalen? Finns massvis med bra mods till trilogin. Ska bli intressant att se.

Medlem

Skulle gärna vilja spela första Mass Effect lite mer, men jag tycker det har åldrats riktigt mycket och det är jobbigare att ta sig igenom än det ger mig nöje.

Hoppas verkligen EA har gjort en rejält ingående remaster. Om det bara är snyggare grafik blir jag tokig.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Geeks Gaming

Har väntat med att spela genom serien igen enbart för dom har snackat om remaster ett tag nu

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Hoppas på en gedigen omarbetning av ettan – så länge de håller sig till de tekniska bitarna. Stabila 60 FPS, bättre inventory manangement, skjutandet från ME2 och högupplösta texturer kommer avgöra mitt ÅS 2021 direkt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag gissar att det blir en besvikelse. Men jag hoppas att dom gör en del tekniska förbättringar på ettan så att den blir kul att spela igen. Kändes allt för gammal senast jag testade.

Tyvärr är det inte bara texturerna som behöver pimpas, utan belysningsmodellen, mesherna samt animeringarna. Blir det för stort glapp mellan dessa så känns det bara konstigt, typ som i Witcher 2.

KoP
Medlem

Inget ont om Mass Effect spelen. Men tänker jag någon gång lira om dom blir det nog via bakåtkompabiliteten på Xboxen (har ju redan alla spel i serien i besittning). Drog igång 1:an för ett tag sen bara för att testa och spelen ser fortfarande helt ok ut (nu kanske jag dock inte är lika kräsen som andra när det kommer till det grafiska).

╮(′~‵〞)╭

KoP
Medlem
Skrivet av Saarela81:

Får väl hoppas att dom som redan har spelen sen tidigare antigen får remastern gratis eller till rabatterat pris.

Sen kan man ju hoppas att kvalitén på remastern är bättre än det man kan få genom att modda spelet.

Det lär inte hända (att man får dom gratis alltså).

Medlem

Tyvärr kommer spelet nog vara mer som ME 2 & 3 än 1an. Visst gameplay är bättre i de senare spelen (bäst i Andromeda), men storyn, Gear och inventory var mycket bättre i 1an än i de andra, de andra hade knappt några av de elementen, va mer som shooters ala CoD än RPGs...

Medlem
Skrivet av Sandal:

Tyvärr kommer spelet nog vara mer som ME 2 & 3 än 1an. Visst gameplay är bättre i de senare spelen (bäst i Andromeda), men storyn, Gear och inventory var mycket bättre i 1an än i de andra, de andra hade knappt några av de elementen, va mer som shooters ala CoD än RPGs...

Tyckte bara loot- och inventory-systemet i ettan var mest jobbigt. Men dom kan ju fixat till det iofs.

Medlem

Älskar hela serien som helhet, även om alla saknar nått om det är gameplaymässigt eller storymässigt. Inga andra sci-fi verk har fått mig att vela åka ut i rymden som Mass Effect!

1
Skriv svar