Den roligaste scenen i ett spel

Medlem

Simon the Sorcerer när du kommer ner till helvetet. Du har har passerat kiosken med souvenirer och satan håller på att försöka tända eld på lavan du släkt genom att lösa ut sprinklersystemet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av dolofsson:

Disco Elysium - när man tar beslut att visa sina kunskaper i boule... Garvade högt!

Haha ja, det är en annan underbar scen från Disco Elysium. Finns en del smått hysteriska scener från det spelet, och en jäkla massa vansinnig dialog. Några favoritrepliker;

"No, I'll show you how a gentleman treats a doorbell!" (Kiss the doorbell)

Samt detta utbyte när man ska slutföra en Thought (Arch of Honours).;

Authority: You need to bring the thumb of your right hand - your sword hand - to your rectum and stick it in there to form the Arch of Honours.

Spelaren: "All I ever wanted was to live with dignity - to die with honour." (Stick your thumb in your ass.)

Kim: "WHAT ARE YOU DOING?!" The lieutenant jumps away from you.

Spelaren: "I am honouring myself, lieutenant."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha ja, det är en annan underbar scen från Disco Elysium. Finns en del smått hysteriska scener från det spelet, och en jäkla massa vansinnig dialog. Några favoritrepliker;

"No, I'll show you how a gentleman treats a doorbell!" (Kiss the doorbell)

Samt detta utbyte när man ska slutföra en Thought (Arch of Honours).;

Authority: You need to bring the thumb of your right hand - your sword hand - to your rectum and stick it in there to form the Arch of Honours.

Spelaren: "All I ever wanted was to live with dignity - to die with honour." (Stick your thumb in your ass.)

Kim: "WHAT ARE YOU DOING?!" The lieutenant jumps away from you.

Spelaren: "I am honouring myself, lieutenant."

Hehe ja DE är verkligen en guldgruva!

Medlem

Hela escape och curse of monkey island är en skrattfest. Älskar't.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Första jag kommer på är Enclave goblin som pratar svenska https://www.youtube.com/watch?v=L3jrHqvIlsE

Tråddemonen
Testpilot

Det första jag tänker på.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det finns många klassiska spelscener som får smilbanden att töjas och skrattmusklerna att krampa. Vilka humoristiska scener i spel är era favoriter? Jag tänker då på medvetet roliga scener och inte skrattframkallande buggar och liknande.

En favorit jag har är scenen från Conkers Bad Für Day där högaffeln blir hetsad av sina "kompisar" att försöka spöa upp Conker. Jag kan inte få nog av färgburkens skratt när den stackars högaffeln försöker hänga sig i slutet.

https://youtu.be/RMVLEEHvDOQ

Great Mighty Poo är också askul😎

Medlem

RDR 2! Jag skrattade högt varje gång man stötte på KKK.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Bro, I know bro!

Det spel som direkt dök upp i min skalle var Tales of the Borderlands.
Jag skrattade bokstavligt så jag grät i.... Slutet av episod 2? När Rhys ska hoppa fram och slåss hand mot hand mot ett sånt där mask-psycho.

30+ år som gamer och aldrig skrattat så mycket åt ett spel som åt Tales of the Borderlands.

Spelet lyckas väldigt väl med att förmedla humor genom stämning och ansiktsuttryck/kroppsspråk. Bäst i branchen av det jag har spelat, tror jag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Kanske inte medvetet, men det blir klart roligt
https://www.youtube.com/watch?v=pmMispgpUs0

”When we find Dr. Huawei”

Medlem

Jag garvade rätt högt åt denna.

123
Skriv svar