Standardvalet i Assassin's Creed Valhalla låter spelet skifta mellan kill- och tjej-Eivor

Robot
Standardvalet i Assassin's Creed Valhalla låter spelet skifta mellan kill- och tjej-Eivor
Medlem

Spelade Kassandra i Oddyssey.

Dags för Manvor.


signatur

I drank what?

Medlem

Suck. Ett sätt att tvinga folk att spela en karaktär de vet att majoriteten annars inte vill.

Om det ska vara valfritt, låt det då vara just valfritt. Detta könsfokus (alltid då på kvinnor) är ju patetiskt och man börjar bli less på det. Låt de som vill spela kvinna spela en kvinna och de som vill spela en mal spela man.

Om det inte ska vara valfritt, ja ta isf det beslutet. Detta är bara en halvmesyr.

Medlem
Skrivet av konsum:

Suck. Ett sätt att tvinga folk att spela en karaktär de vet att majoriteten annars inte vill.

Om det ska vara valfritt, låt det då vara just valfritt. Detta könsfokus (alltid då på kvinnor) är ju patetiskt och man börjar bli less på det. Låt de som vill spela kvinna spela en kvinna och de som vill spela en mal spela man.

Om det inte ska vara valfritt, ja ta isf det beslutet. Detta är bara en halvmesyr.

Läs artikeln igen, det är valfritt.

Medlem

Officiell ny gameplay stream från Assassin's Creed Valhalla (börjar snart)
https://www.youtube.com/watch?v=1IS6sw384M8

Medlem

Tycker spelet ser så bedövande trist ut. Kollade lite gameplay när man stred mot lite björnar och en boss. Alltså, sååå gjort redan och rätt trist grafik.

Medlem

Jag skall spela tjej Eivor. Det är ju trots allt ett kvinnligt namn.

Medlem
Skrivet av konsum:

Suck. Ett sätt att tvinga folk att spela en karaktär de vet att majoriteten annars inte vill.

Endast 36% av de som röstat just nu vill spela enbart som Kill-Eivor så majoriteten här verkar i alla fall vilja blanda eller köra som Tjeivor.

Och man ska ju kunna välja fritt när man vill ändra och vilken karaktär man ska ha ser inget problem med det.

Medlem

Man vet att A.I. börjar ta över världen om den nu även skall bestämma hur jag skall spela mitt spel

Avstängd
Skrivet av B-itta:

Man vet att A.I. börjar ta över världen om den nu även skall bestämma hur jag skall spela mitt spel

A.I kan ju knappast styra sämre än mänskligheten gjort hittills iallafall.

Medlem
Skrivet av konsum:

Låt de som vill spela kvinna spela en kvinna och de som vill spela en mal spela man.

Varför ska jag tvingas spela som man om jag vill spela som mal?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Keneralen:

Läs artikeln igen, det är valfritt.

Läsförståelse är ovanligt på internet tydligen

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Läsförståelse är ovanligt på internet tydligen

Men sluta vara löjlig. Medveten missförståelse verkar ju vara oerhört vanligt samt trollande.

Det jag menar är att de lägger in extra moment för att man ska kunna köra som en man/kvinna. Blir bara irriterande ifall Animus väljer det andra könet titt som tätt och man måste ändra tillbaka.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Endast 36% av de som röstat just nu vill spela enbart som Kill-Eivor så majoriteten här verkar i alla fall vilja blanda eller köra som Tjeivor.

Och man ska ju kunna välja fritt när man vill ändra och vilken karaktär man ska ha ser inget problem med det.

Finns ju rätt många fler som spelar än de som röstat här

Från förra spelet så kom det väl fram att majoriteten valde mannen framför kvinnan, vilket av någon anledning medförde ett ramaskri om att man borde ta bort mannen som val xD

Medlem

Kommer bara tycka att det låter konstigt med en manlig "Eivor", så det blir tjejen.

Medlem

Jag längtar efter ett spel där bägge karaktärer har en likvärdig röstskådespelare. Karaktärens kön spelar mig ingen större roll, jag vill att karaktären känns levande och realistisk, med en röstskådespelare som blåser liv i hela spelupplevelsen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av konsum:

Men sluta vara löjlig. Medveten missförståelse verkar ju vara oerhört vanligt samt trollande.

Det jag menar är att de lägger in extra moment för att man ska kunna köra som en man/kvinna. Blir bara irriterande ifall Animus väljer det andra könet titt som tätt och man måste ändra tillbaka.

Är det verkligen så svårt att välja att spela som man i menyn? Jag tänker som så att om det här är så oerhört svårt kanske man har större problem än att deep state-matriarkatet konspirerar att förvirra din könsidentitet genom svåra menyval i datorspel.

Jefla storm i tekopp.

Medlem

Kommer nog spela den karaktär som har bäst röstskådespelare tror jag. Alexios lät så överdriven i Odyssey.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Hade ju tänkt Manlig p.g.a spelade med Kassandra i Odyssey

Men om det nu är tänkt att det ska mixas upp så låter jag nog spelet göra det som utvecklarna tänkt.

För övrigt känns det lite löjligt med en kvinnlig Viking som slår ner män som är dubbelt så stora (egentligen lika i Odyssey men men)
Tror inte tjej karaktären kommer i närheten av den likeabilityn som Kassandra hade

Hur kan de förklara att man kör 2 olika personer genom animus. När de är en och samma Person som bara finns en i taget ? muppigt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av konsum:

Men sluta vara löjlig. Medveten missförståelse verkar ju vara oerhört vanligt samt trollande.

Det jag menar är att de lägger in extra moment för att man ska kunna köra som en man/kvinna. Blir bara irriterande ifall Animus väljer det andra könet titt som tätt och man måste ändra tillbaka.

Jo, men det är ju helt valfritt att köra på den inställningen.

Stör mig att Kvinn-Eivor har samma fläta som Kassandra hade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av konsum:

Finns ju rätt många fler som spelar än de som röstat här

Från förra spelet så kom det väl fram att majoriteten valde mannen framför kvinnan, vilket av någon anledning medförde ett ramaskri om att man borde ta bort mannen som val xD

Outrage för tidigt, vänta lite till xD


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Jag tänker att standard-valet är knutet till storyn. Så det får väl bli det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Kommer nog spela den karaktär som har bäst röstskådespelare tror jag. Alexios lät så överdriven i Odyssey.

Samma här. Kan ju sabba inlevelsen rejält med en dålig röstskådespelare.

Inaktiv

Blir skönt några år i framtiden då vi är förbi denna tid och varken utvecklarna eller spelarna håller på att fjanta på så mycket om könet på spelets karaktär

Medlem
Skrivet av konsum:

Detta könsfokus (alltid då på kvinnor) är ju patetiskt och man börjar bli less på det.

Ehhh, bor vi på samma planet? För det är ju verkligen kvinnor som är fokuset i majoriteten av spel? Spel är och har alltid varit mest manliga karaktärer riktade till manliga män. Att det nu börjar dyka upp andra alternativ betyder inte att fokus är på kvinnor plötsligt. De har ju t.o.m båda kön som alternativ där båda är kanoniska, och det är för mycket fokus på kvinnor? Hoppas du aldrig får för dig att testa ett spel som heter Tomb Raider, där det finns inget manligt val alls!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tror inte tjej karaktären kommer i närheten av den likeabilityn som Kassandra hade

Det har du rätt i
Malaka,,,, ler varje gång jag hör Kassandra

Medlem

Det får nog bli kvinno eivor då Eivor är inget mansnamn.
Och det är ändå trist de gick ifrån att det var skillnader mellan karaktärerna i förra spelet. Ja det finns andra RPGs som gör så här men man trodde sannerligen att Ubisoft skulle byggare vidare på sin ide att ha multipla historier som kunde skifta beroende på vilken karaktär man spelade.. nu verkar det som det blir en o samma story och att köns bytet bara är ytligt så att säga och inte förändrar resans gång ett dugg. Vilket är trist.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Om jag spelar det blir det mans-Eivor då en kvinnlig viking är för konstigt för mig.
Men ser ganska lamt ut just nu, för mycket fantasy...väntar nog på nästa vikingaspel.

Medlem

Att detta med kön på karaktär ens är intressant att prata om. Spelar väl ingen roll alls vad karaktären har i mellan benen i ett sånt här spel, det viktiga är vad för vapen man har i näven att slå ihjäl engelsmen med:)

12
Skriv svar