Speltoppen vecka 14

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 14

Där ser man, skrota allt som har med konsoler att göra, sattsa på PC.

BF3 = PC exklusivt.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Där ser man, skrota allt som har med konsoler att göra, sattsa på PC.

BF3 = PC exklusivt.

Word!

WoW var ganska långt nere vid en andra anblick, kanske börjar folk tröttna lite eller så kommer det för mycket nya produkter...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Svenskarna gör det igen..

Som dom tidigare har skrivit så borde dom sattsa mer på PC versionerna.


signatur

It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Medlem
Medlem

Först och främst är jag rätt övertygad om att även i det här fallet så är försäljningen av Xbox+PS3 mer än den av PC, och sedan är det här en unik situation i Sverige och tittar man i vilket annat land som helst så ser det inte likadant ut.

Det är troligare att de skulle skippa PC-versionen av framtida spel än konsolditon (men mest troligt kommer även framtida spel komma till samtliga tre plattformar).

1. Marknaden för Windowsspel är tämligen liten jämfört med konsolspelsmarknaden. Att vi svenskar och tyskarna råkar föredra pc-plattformen framför konsol innebär inte att resten av världen gör det. Med andra ord; det vore (kommersiellt sett) lika smart att spetsa sig själv på en turkos påle av blodiglar som att göra BC3 Windows-exklusivt.

2. En lite kul grej jag noterat på i princip alla försäljningslistor från olika länder i världen är att Soulsilver konsekvent säljer en ansenlig mängd fler exemplar än Heartgold. Liksom, sedan när blev silver mer värt än guld?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

1. Marknaden för Windowsspel är tämligen liten jämfört med konsolspelsmarknaden. Att vi svenskar och tyskarna råkar föredra pc-plattformen framför konsol innebär inte att resten av världen gör det. Med andra ord; det vore (kommersiellt sett) lika smart att spetsa sig själv på en turkos påle av blodiglar som att göra BC3 Windows-exklusivt.

2. En lite kul grej jag noterat på i princip alla försäljningslistor från olika länder i världen är att Soulsilver konsekvent säljer en ansenlig mängd fler exemplar än Heartgold. Liksom, sedan när blev silver mer värt än guld?

Så du är en konsol spelare asså?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

1. Marknaden för Windowsspel är tämligen liten jämfört med konsolspelsmarknaden. Att vi svenskar och tyskarna råkar föredra pc-plattformen framför konsol innebär inte att resten av världen gör det. Med andra ord; det vore (kommersiellt sett) lika smart att spetsa sig själv på en turkos påle av blodiglar som att göra BC3 Windows-exklusivt.

Självklart är din poäng korrekt, men det är inte BC3 som diskuteras, utan BF3. Jag har svårt att tro att de skulle smälta samman de båda - om du inte har annan information förstås

Jag tror på ett BF3 till PC som är något mer hardcore och avancerat, sedan ett BC3 till konsol som följer BC1/BC2s något enklare upplägg.

Skrivet av cyxor1:
Skrivet av Sebastian Lind:

1. Marknaden för Windowsspel är tämligen liten jämfört med konsolspelsmarknaden. Att vi svenskar och tyskarna råkar föredra pc-plattformen framför konsol innebär inte att resten av världen gör det. Med andra ord; det vore (kommersiellt sett) lika smart att spetsa sig själv på en turkos påle av blodiglar som att göra BC3 Windows-exklusivt.

Självklart är din poäng korrekt, men det är inte BC3 som diskuteras, utan BF3. Jag har svårt att tro att de skulle smälta samman de båda - om du inte har annan information förstås

Jag tror på ett BF3 till PC som är något mer hardcore och avancerat, sedan ett BC3 till konsol som följer BC1/BC2s något enklare upplägg.

Haha, ursäkta. Jag blandade ihop BF och BC i ovanstående inlägg.

Nicke:
Nja, jag är en allätare.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Där ser man, skrota allt som har med konsoler att göra, sattsa på PC.

BF3 = PC exklusivt.

Som flera andra redan sagt, Sverige representerar inte hela världen.

xbox360 - 1.82m
ps3 - 1.21m
pc - 0.31m

m står då för miljoner sålda ex.
Siffror från vgchartz så man får ju tolka det som man vill beroende på hur mycket man litar på deras siffror.
Men det är rätt troligt att spelet kommer sälja mer på konsol än vad det gör på pc.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Hannu87:

Där ser man, skrota allt som har med konsoler att göra, sattsa på PC.

BF3 = PC exklusivt.

Som flera andra redan sagt, Sverige representerar inte hela världen.

xbox360 - 1.82m
ps3 - 1.21m
pc - 0.31m

m står då för miljoner sålda ex.
Siffror från vgchartz så man får ju tolka det som man vill beroende på hur mycket man litar på deras siffror.
Men det är rätt troligt att spelet kommer sälja mer på konsol än vad det gör på pc.

skitsamma BC2 e en då Bäst till PC, Så D Så

1
Skriv svar