Skälet till Playstation 5-storleken? Fläkten

Robot
Skälet till Playstation 5-storleken? Fläkten
Avstängd

Tydligen PS5:ans största fan med andra ord.

Medlem

Fantastiskt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

The puns, the puns!

Medlem

Det skall fan till för att bli djävligt varmt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Backloggens befriare

5/7 till texten på förstasidan


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Så länge den inte låter som ps4pro!!!!
Varje gång man lättar på hörlurarna låter det som det är tvärdrag i 45m/s

NuZ
Testpilot

Ja den är ju inte liten direkt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Själv gillar jag att den är lite större. Har inga prpblem att gömma undan om jag tröttnar på den och gott om plats p TV-bänken.

Sen har jag seriöst aldrig störts av PS4ans ljudnivå och jag har lirat allt från Hoeizon till GoW till Bloodborne. Kan tillägga att jag också har två katter så är inte asrent precis heller, änså inga problem. Då sitter jag heller aldrig med ljudet av på TVn. Man är väl inte barbar och spelar utan ljud!

Medlem

Vissa människor är helt klart mer toleranta än andra.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

På förhand verkar det som att Sony löste det på ett ganska bra sätt, den är bara 10cm hög så oavsett om man har den liggandes eller ståendes så blir den ganska lätt att placera.

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om storleken, jag blir glad om den är någorlunda tyst. Nu hade jag tillräckligt mycket ljud på min PS4 att jag knappt hörde fläkten, men det var ju oroande. Kändes som att den skulle explodera eller nåt.

Medlem

hoppas dom med tiden gör en ps5 slim eller nåt..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hoppas dom med tiden gör en ps5 slim eller nåt..

Kommer helt garanterat om en 4-5 år. Förmodligen samtidigt med en PS5 Pro.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Storleken har ingen betydelse. Synd bara att den är så jäkla ful. Den ser ut som en typiskt modern och flashig blomvas när den står upp.

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

Så länge den inte låter som ps4pro!!!!
Varje gång man lättar på hörlurarna låter det som det är tvärdrag i 45m/s

Ja de är fan helt otroligt. Jag kunde inte njuta av RE2 vid tv:n, fan höjja volymen för att försöka överrösta konsollen..

Skribent
Skrivet av heady89:

Ja de är fan helt otroligt. Jag kunde inte njuta av RE2 vid tv:n, fan höjja volymen för att försöka överrösta konsollen..

Jag har ingen PS4 Pro, men min vanliga låter en hel jävla del också. Hörlurar är obligatoriskt för mig när jag lirar PS4.

Medlem

Den här generationens största fanboys tillhör definitivt Ps5.

Medlem

Bra att Sony prioriterar ljudnivån före formfaktorn! =D Min PS4 Pro får det att låta som om vi bor mitt ute på plattan på Arlanda

Medlem

Väldans tjatter överallt om ljudnivån på ps4 pro.
Dom första som kom lät för jävligt, helt klart.
Men dom nya modellerna låter mycket mindre, inget att gnälla över.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Väldans tjatter överallt om ljudnivån på ps4 pro.
Dom första som kom lät för jävligt, helt klart.
Men dom nya modellerna låter mycket mindre, inget att gnälla över.

Hur ny då? Fick hem en ny TLoU2-PS4 Pro förra veckan och ja den är tystare än min gamla PS4 Pro men låter ju fortfarande jävligt mycket, särskilt i jämförelse med mina Xbox One X.

Avstängd
Skrivet av Gill:

Hur ny då? Fick hem en ny TLoU2-PS4 Pro förra veckan och ja den är tystare än min gamla PS4 Pro men låter ju fortfarande jävligt mycket, särskilt i jämförelse med mina Xbox One X.

Hur många Xbox one X har du, fan.

Medlem
Skrivet av TråkigtLärd:

Hur många Xbox one X har du, fan.

Fyra, Gears, Cyberpunk, Fortnite och Scorpio. Blir så när man samlar skräp.

Medlem

Blir faktiskt att vänta på ett mindre format, så grattis den som får min PS5 som jag tänkte köpa nu vid release


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Gill:

Hur ny då? Fick hem en ny TLoU2-PS4 Pro förra veckan och ja den är tystare än min gamla PS4 Pro men låter ju fortfarande jävligt mycket, särskilt i jämförelse med mina Xbox One X.

Att jämföra den med One X är taskigt då den är mer eller mindre knäpptyst. 🙂
Har dock fått min att låta efter fyra timmars Assassins Creed: Odyssey. Gjorde mig faktiskt förvånad.

Men nya (CUH-7200, och om det kommit någon mer efter det) är betydligt tystare än jetplanen som kom först.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd
Skrivet av Leffe76:

Den här generationens största fanboys tillhör definitivt Ps5.

Ja! Vem gillar inte Davids kamp mot Goliat?

Jag håller alltid på den mindre spelaren! MS har hur mycket pengar som helst men åker på däng, på däng av David (Sony)

Medlem
Skrivet av Tassel:

Att jämföra den med One X är taskigt då den är mer eller mindre knäpptyst. 🙂
Har dock fått min att låta efter fyra timmars Assassins Creed: Odyssey. Gjorde mig faktiskt förvånad.

Men nya (CUH-7200, och om det kommit någon mer efter det) är betydligt tystare än jetplanen som kom först.

Vet inte om det är så taskigt, det är ändå vad konkurrenten erbjuder. Jag hör min One X som jag har i sovrummet när jag kör vissa spel och den kan allt låta rätt ordentligt också men jag spelar också så gott som utan ljud där och den står rätt nära där jag ligger. Men ja, den är generellt rätt tyst.

Att folk gnäller på PS4an är ju för att den låter mer än vad som borde vara acceptabelt. Jag älskar också PS4 men ljudnivån är helt klart en nackdel som självklart genererar gnäll. Att nyare PS4 Pro är knäpptysta köper jag inte, är inte min erfarenhet i varje fall, min TLoU2-Pro jag fick hem i veckan var tystare än min gamla Pro helt klart men den låter rätt rejält ändå när jag spelar... och det handlar inte om damm eller liknande, ny i kartong, städar också hemma. Den PS4a som varit tystast för mig är den PS4 Slim jag köpte för typ två år sedan, långt ifrån perfekt men ändå nästan acceptabel nivå, mestadels. PS4 Pro låter betydligt mer än Xbox 360 S (om man installerar och spelar spelen från HDD, inte från skiva) och det är ett rätt så rejält underbetyg.

Att PS5 ska vara tyst är helt klart en fördel och det kommer alla PS-fanboys snart få uppleva, då kan de sluta försvara högljudda PS4or. Tror ibland att de som säger PS4 är knäpptyst sitter med hörlurar med maxvolym eller ett ljudsystem där man öser på så man inte upplever PS4 Pro som högljudd.

Medlem
Skrivet av Gill:

Vet inte om det är så taskigt, det är ändå vad konkurrenten erbjuder. Jag hör min One X som jag har i sovrummet när jag kör vissa spel och den kan allt låta rätt ordentligt också men jag spelar också så gott som utan ljud där och den står rätt nära där jag ligger. Men ja, den är generellt rätt tyst.

Att folk gnäller på PS4an är ju för att den låter mer än vad som borde vara acceptabelt. Jag älskar också PS4 men ljudnivån är helt klart en nackdel som självklart genererar gnäll. Att nyare PS4 Pro är knäpptysta köper jag inte, är inte min erfarenhet i varje fall, min TLoU2-Pro jag fick hem i veckan var tystare än min gamla Pro helt klart men den låter rätt rejält ändå när jag spelar... och det handlar inte om damm eller liknande, ny i kartong, städar också hemma. Den PS4a som varit tystast för mig är den PS4 Slim jag köpte för typ två år sedan, långt ifrån perfekt men ändå nästan acceptabel nivå, mestadels. PS4 Pro låter betydligt mer än Xbox 360 S (om man installerar och spelar spelen från HDD, inte från skiva) och det är ett rätt så rejält underbetyg.

Att PS5 ska vara tyst är helt klart en fördel och det kommer alla PS-fanboys snart få uppleva, då kan de sluta försvara högljudda PS4or. Tror ibland att de som säger PS4 är knäpptyst sitter med hörlurar med maxvolym eller ett ljudsystem där man öser på så man inte upplever PS4 Pro som högljudd.

Samma här, gillar min PS4 men att hävda att dem är tysta är verkligen inget jag personligen kan skriva under på.

Måste verkligen fläska på ljud för att överösta den och om man spelar med hörlurar måste de i princip ha noise cancelling för att få bort ljudet av konsollen i tysta partier inne i spelen.

Och tittar man på film eller liknande på dem, så är det verkligen ett störande ljud.

Medlem

Det är intressant hur många, olika, upplevelser det är med PS4 och fläktljud.
Jag har haft två PS4:or, originalet samt MGS V - edition. Båda kunde blir rätt högljudda, men då stördes jag inte så värst.
Jag har även haft två st PS4 Pro, den första och den vita upplagan. Den vita är MYCKET tystare än den första jag hade. Min lillebror köpte min första och när vi spelar samma spel tillsammans låter hans som en jetmotor medan den vita knappt väser.

12
Skriv svar