Hands-on – Assassin's Creed Valhalla

Robot
Hands-on – Assassin's Creed Valhalla

Ett sista äventyr med Eivor innan release både lovar och skaver.

#assassins-creed, #assassins-creed-valhalla, #ubisoft-montreal


Medlem

Längtar. Hoppas bara att mitt 3080 hinner komma innan det släpps. Ser inte så ljust ut på den fronten.

Medlem

Är spelen fortfarande inne på Origins spåret där man behövde grinda XP och levla eller har de rättat till det i odysse och senare? (vissa kanske gillar det men för mig förstörde det origins så att jag inte orkade igenom spelet)

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Längtar. Hoppas bara att mitt 3080 hinner komma innan det släpps. Ser inte så ljust ut på den fronten.

Är nog ingen fara med systemkraven då motorn i grund och botten är den dom använde i Origins. Vad sitter du på nu?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är spelen fortfarande inne på Origins spåret där man behövde grinda XP och levla eller har de rättat till det i odysse och senare? (vissa kanske gillar det men för mig förstörde det origins så att jag inte orkade igenom spelet)

Odyssey var liknande som Origins. Jag gillar dom iallafall

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lilagröt:

Är spelen fortfarande inne på Origins spåret där man behövde grinda XP och levla eller har de rättat till det i odysse och senare? (vissa kanske gillar det men för mig förstörde det origins så att jag inte orkade igenom spelet)

Nu har jag bara spelat "bits and pieces", men det känns ju som samma grundbult. Har aldrig lidit själv, men så brukar jag vara noga med att göra allt när jag lirar. Dock har Ubi sagt något om att man ska kunna bli rejält kraftfull, men kan inte minnas var jag läste eller hörde detta...

Men som svar på din fråga: vet inte om det blir "grindigt" i nuläget.


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Trevlig förhandstitt!

Det här ser förbaskat trevligt ut. Nu är frågan bara om man träffar på Uthred!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Odyssey var liknande som Origins. Jag gillar dom iallafall

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu har jag bara spelat "bits and pieces", men det känns ju som samma grundbult. Har aldrig lidit själv, men så brukar jag vara noga med att göra allt när jag lirar. Dock har Ubi sagt något om att man ska kunna bli rejält kraftfull, men kan inte minnas var jag läste eller hörde detta...

Men som svar på din fråga: vet inte om det blir "grindigt" i nuläget.

Ok då avvaktar jag nog med köp. Kanske får installera origins igen och känna på det. Har för mig man kunde köpa så man tjäna dubbel xp, kanske är för sådana som mig. 😉

Medlem

Det är fruktansvärt att se hur Ubisoft mjölkar marknaden på halvdana produkter på löpande band med ett mediokert koncept som haltar oavsett om det kallas farcry, Ghost recon eller assasins Creed. Motorn dom använder är helt enkelt bedrövlig, men så länge fanboysen köper skiten så lär det fortsätta ett tag till, tyvärr.

https://www.youtube.com/watch?v=oVDvTi4JKks&feature=emb_logo&... såg den här och efter 2 avhuggna huvuden och att bygga sitt hem är jag mer taggad än förut (Saknar homestead ända sen AssCreed 3)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Är nog ingen fara med systemkraven då motorn i grund och botten är den dom använde i Origins. Vad sitter du på nu?

Sant. Jag kunde i princip maxa Odyssey i ultra-wide. Men jag vill gärna maxa Valhalla med bra fps. (Har 1080ti)

Medlem

Radiostyrd fågel känns inte direkt som vikingaktigt....
Tvivlar på att detta blir bra

Skrivet av Patrik1975:

Det är fruktansvärt att se hur Ubisoft mjölkar marknaden på halvdana produkter på löpande band med ett mediokert koncept som haltar oavsett om det kallas farcry, Ghost recon eller assasins Creed. Motorn dom använder är helt enkelt bedrövlig, men så länge fanboysen köper skiten så lär det fortsätta ett tag till, tyvärr.

Jaja men Farcry 5 var jäkligt bra . Samma med Odyssey
Så låt oss köpa mjölken om vi tycker den är god


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Frilansare
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

https://www.youtube.com/watch?v=oVDvTi4JKks&feature=emb_logo&... såg den här och efter 2 avhuggna huvuden och att bygga sitt hem är jag mer taggad än förut (Saknar homestead ända sen AssCreed 3)

Fair enough, men kolla in Fredriks videos i artikeln för en mer verklighetstrogen skildring av hur det faktiskt kommer att se ut. Så blir du inte besviken!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Längtar. Hoppas bara att mitt 3080 hinner komma innan det släpps. Ser inte så ljust ut på den fronten.

Hoppas samma men det händer välan inte.
Mitt gamla gtx 1080 ti går säkert men inte lika snyggt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Hur är det med difficulty levels? Kommer inte ihåg om det fanns i Odyssey? Jag kunde bli lite lack när man fan fick hugga 150 ggr för att få ned någon jävla monster gubbe i Odyssey, som hade både armor och hälsa.

Man blir ju påmind om att spelet heter Assassins Creed, men här står jag på ett fält och slaktar folk med en yxa.

Medlem

Har bara lyssnat lite grann, men voice-acting känns lite oinspirerat (blabla jaha känsla) och onyanserat (inga Viking/Norden associationer någonstans). Om jag inte redan visste skulle jag gissa på att det är kanadensare inblandade, pga av vissa former av uttryck.

Vill gärna veta mer om det från en kommande recension ... och att jag har fel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Espresso_Bengt:

Hur är det med difficulty levels? Kommer inte ihåg om det fanns i Odyssey? Jag kunde bli lite lack när man fan fick hugga 150 ggr för att få ned någon jävla monster gubbe i Odyssey, som hade både armor och hälsa.

Man blir ju påmind om att spelet heter Assassins Creed, men här står jag på ett fält och slaktar folk med en yxa.

Jo, finns olika svårighetsgrader i Odyssey. Har ännu inte sett det i Valhalla, men då det är så likt Origins och Odyssey skulle det förvåna mig om det INTE fanns. Och jag är helt "team du". Det drar en ur fantasin att fiender tål kopiösa hugg, samtidigt som blod och siffror sprutar ur deras kroppar.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av ada1881:

Har bara lyssnat lite grann, men voice-acting känns lite oinspirerat (blabla jaha känsla) och onyanserat (inga Viking/Norden associationer någonstans). Om jag inte redan visste skulle jag gissa på att det är kanadensare inblandade, pga av vissa former av uttryck.

Vill gärna veta mer om det från en kommande recension ... och att jag har fel.

Blev faktiskt positivt överraskad den här gången än senast jag testade. Men också, finns en hel del som låter "jaha", som du så fint sammanfattar det. Känner mig mer kluven inför detta än både Origins och Odyssey, men samtidigt som det finns grejer som får mig att tveka finns mycket jag är nyfiken på.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Som vanligt med dessa titlarna så är världen vacker att titta på men gameplay verkar repetitivt, uttjatat och substanslöst, precis som många andra Ubisoft-titlar.

Sedan jag i Origins insåg att det läggs på en artificiell svårighet när du försöker att tackla fiender som är högre level än du till den graden att man inte ens gör 10% av den skadan man egentligen bör göra, endast för att fienden har högre level så insåg jag hur jäkla styrd man är som spelare i dessa titlar.

Som sagt, glittrar fint som vanligt, men thanks but no thanks.

Medlem

Ser fram emot detta under julledigheten.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Som vanligt med dessa titlarna så är världen vacker att titta på men gameplay verkar repetitivt, uttjatat och substanslöst, precis som många andra Ubisoft-titlar.

Sedan jag i Origins insåg att det läggs på en artificiell svårighet när du försöker att tackla fiender som är högre level än du till den graden att man inte ens gör 10% av den skadan man egentligen bör göra, endast för att fienden har högre level så insåg jag hur jäkla styrd man är som spelare i dessa titlar.

Som sagt, glittrar fint som vanligt, men thanks but no thanks.

Ja jag förstår inte vem som tycker det är en bra design i ett open world spel att behöva spela zonerna i "rätt ordning" ?..

Aja som vanligt åker man väl dit och köper det på någon rea.

Medlem

Synd.

Såg verkligen fram emot detta spelet.
Men ju mer jag läser om det, ju mer känns detta som ett billigt re-skin från Odyssey/Origins.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det är fruktansvärt att se hur Ubisoft mjölkar marknaden på halvdana produkter på löpande band med ett mediokert koncept som haltar oavsett om det kallas farcry, Ghost recon eller assasins Creed. Motorn dom använder är helt enkelt bedrövlig, men så länge fanboysen köper skiten så lär det fortsätta ett tag till, tyvärr.

Halvdan är ju helt on topic för vikingar!

Skämt åsido så är Far Cry 5, AssCreed Origins och Odyssey några av de spelen jag tyckt mest om de senaste åren, så för mig får de gärna köra på så länge de ger mig miljöer och settings jag gillar.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det är fruktansvärt att se hur Ubisoft mjölkar marknaden på halvdana produkter på löpande band med ett mediokert koncept som haltar oavsett om det kallas farcry, Ghost recon eller assasins Creed. Motorn dom använder är helt enkelt bedrövlig, men så länge fanboysen köper skiten så lär det fortsätta ett tag till, tyvärr.

"Halvdan" och "medioker" är väl subjektivt. Sedan så är det större skillnad mellan FarCry 4 och 5 samt mellan Odyssey och Valhalla än det är t ex mellan olika FIFA, CoD och andra dussin-shooters. Men visst, man är olika och sedan så hänger det väl på om man tyckt om spelen i fråga eller inte. Jag fastnade aldrig för CoD och kan då tycka att varför skall jag då köpa den nyaste CoD om den senaste är ungefär samma som tidigare. Samtidigt kan jag köpa nästa AC trots att upplägget är likadant som föregångaren. Dels tyckte jag väldigt mycket om Odyssey samtidigt som jag tycker miljön och storyn är tillräckligt olik i Valhalla för att det skall kännas nytt/annorlunda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av roftg:

Radiostyrd fågel känns inte direkt som vikingaktigt....
Tvivlar på att detta blir bra

Oden hade två radiostyrda fåglar 😃 så det är verkligen "on target".

Medlem

Ska bli kul med ett nytt ASS!

Tyvärr tyckte jag inte om Origins, spelade väl 19h sen gav jag upp.

Däremot Odyssey hade jag mycket roligare med, varvade spelet.

Så nu väntar jag på att få leka Viking!

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Oden hade två radiostyrda fåglar 😃 så det är verkligen "on target".

Är det ett spel om vikingar eller asagudar?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Jaja men Farcry 5 var jäkligt bra . Samma med Odyssey
Så låt oss köpa mjölken om vi tycker den är god

Håller med. Tror faktiskt det här blir en hit från ubisoft. Mer videos har man sett efter denna recension och som FZ säger. "Bits and pieces" men mer videos har släppts efter denna recension och det ser mer och mer intressant ut. Denna hands on blir mer och mer utdaterad för varje dag som går. Synd att dom inte fick spela mer. Har sett videos med flera timmars spelande från alla möjliga. Detta spel ser ut att ha mer djup än någonsin förut från AC serien. Ska bli intressant 10 november. Har fått semester beviljad den veckan.

Medlem
Skrivet av rosski:

Ja jag förstår inte vem som tycker det är en bra design i ett open world spel att behöva spela zonerna i "rätt ordning" ?..

Aja som vanligt åker man väl dit och köper det på någon rea.

Zonerna? I valhalla väljer du helt själv hur du ska ta över kartan, bit för bit. Spelet ger dig sen olika dialoger beroende på vad du gjort. Om du tar över ett ställe från nån adel och sen råkar möta hans bror så blir dialogen typ "du tog över min brors borg, så jag har väntat på dig. Denna tar du inte över lika lätt kan jag lova."

För dom vet vem du är. Rykten går. Men om du inte träffat någon av dom tidigare så blir dialogen annorlunda, för dom vet inte vem du är.
Valen man gör i valhalla spelar skitstor roll. Det ska vara helt upp till spelaren, vilka platser man vill ta över först och i vilken ordning man vill, när själva "introt" är över.

Detta spel kommer ha stort replay värde tror jag.

1
Skriv svar