Buggig Playstation 4-uppdatering pajar kompislistan

Robot
Buggig Playstation 4-uppdatering pajar kompislistan
Medlem

Phew! Då påverkar det åtminstone inte mig...

...har inga vänner


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Phew! Då påverkar det åtminstone inte mig...

...har inga vänner

You and me both.

Medlem

Det brukar vara så.

Medlem

Att ett så stort företag som Sony inte beta testar 8.0 är ta mig fan inte klokt.
Testade igår och hela partyfunktionen är nu trasig. Kraschar och tappar psn nätverket, skapar fel party, kan inte bjuda in, kan inte joina osv.

Men pengar ska dem ha?

Jävla idioter.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Att ett så stort företag som Sony inte beta testar 8.0 är ta mig fan inte klokt.
Testade igår och hela partyfunktionen är nu trasig. Kraschar och tappar psn nätverket, skapar fel party, kan inte bjuda in, kan inte joina osv.

Men pengar ska dem ha?

Jävla idioter.

Sony har ett program där vanligt folk får beta testa nya versioner.

Dex
Medlem
Skrivet av bent toe:

Att ett så stort företag som Sony inte beta testar 8.0 är ta mig fan inte klokt.
Testade igår och hela partyfunktionen är nu trasig. Kraschar och tappar psn nätverket, skapar fel party, kan inte bjuda in, kan inte joina osv.

Men pengar ska dem ha?

Jävla idioter.

Jaså? Hur vet du att dom inte beta testar den nya patchen? Kvittar hur mycket ett företag än testar något. Fel kan alltid dyka upp när det väl går live.

Tråkigt naturligtvis när det blir fel, men man ska ju inte överdriva....

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det brukar vara så.

Har haft PS4:an sedan release men kan inte påminna mig om att jag har upplevt några buggar vid någon systemuppdatering tidigare så att säga att det brukar vara så verkar lite taget ut luften (sedan förekommer det givetvis buggar som med all mjukvara).

Däremot är det klantigt att släppa en sådan här uppdatering som givetvis inte skulle passera ett normalt testförfarande. Känns som att de stressat ut den lite, förmodligen för att PS5:or mycket snart kommer att testas lite överallt och då kommer även anslutningen mot PS4:an att hamna under lupp.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

"så om du ännu inte uppdaterat din PS4 kanske det är läge att vänta lite."

Fast.. För att kunna spela online överhuvudtaget så kräver väl Sony att man uppdaterat till den, även om den är buggig?

Medlem

Det är fixat nu. Det blev fixat i natt ngn gång.
Var en tabbe men nu är det up and running.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot

Meddelandet om att röstchatten spelas in och modereras då som florerat på twitter?

Såg ingen själv igårkväll så är det bara bs det eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Sannolikt är det inget större fel på uppdateringen. Det är nog uppdateringen av en del servrar som legat lite efter.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Meddelandet om att röstchatten spelas in och modereras då som florerat på twitter?

Såg ingen själv igårkväll så är det bara bs det eller?

Läser man informationen kring det så står det att det är möjligt för andra användare att spela in chatten och skicka till Sony. Sony själva spelar inte in några chattar.
Tanken är väl att det ska bli som om man anmäler ett inlägg ngn gjort.

En rätt tramsig åtgärd dock. Om man nu råkar ha ngn idiot i chatten så kan man alltid bara kasta ut dem problem solved. Varför stönas med att ha dem kvar o spela in deras idioti bara för att skicka till Sony för granskning? haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av SunShine:

Läser man informationen kring det så står det att det är möjligt för andra användare att spela in chatten och skicka till Sony. Sony själva spelar inte in några chattar.
Tanken är väl att det ska bli som om man anmäler ett inlägg ngn gjort.

En rätt tramsig åtgärd dock. Om man nu råkar ha ngn idiot i chatten så kan man alltid bara kasta ut dem problem solved. Varför stönas med att ha dem kvar o spela in deras idioti bara för att skicka till Sony för granskning? haha

Ok ok tack då förstår jag bättre vad de menar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok ok tack då förstår jag bättre vad de menar

Jopp, så det har varit lite felaktig information kring det som florerat. folk har talat om det som att Sony själva spelar in hela tiden. Sedan tror jag inte funktionen fungerar på PS 4. Jag och en kompis har suttit idag o kollat runt men inte hittat någonstans där man kan spela in i chatten så kanske kommer fungera först på ps5.
Alt så har de gömt det väl haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Meddelandet om att röstchatten spelas in och modereras då som florerat på twitter?

Såg ingen själv igårkväll så är det bara bs det eller?

Dem moniterar röstchatten. Står under detaljer när man uppdaterar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Electrix:

"så om du ännu inte uppdaterat din PS4 kanske det är läge att vänta lite."

Fast.. För att kunna spela online överhuvudtaget så kräver väl Sony att man uppdaterat till den, även om den är buggig?

Räcker att man vill titta på netflix eller viaplay. Blev tvungen att installera patchen igår för att kunna gå online och streama. Men som tur är så används PS4 inte till annat än just streaming.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

För mig blev faktiskt allt bättre men då spelar jag bara singel players också så nu slipper jag äntligen få oönskade inbjudningar till MW hela tiden haha (nej jag vet inte hur man stänger av inbjudningar funktionen och det stör mig).

1
Skriv svar