Xbox Game Pass - Oktober Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober Part 2

Oktober rullar på och så här halvvägs in är det dags för en ny batch spel att landa på Xbox Game Pass. Den här gången får vi flera spelsläpp, både från Xbox Game Studios och 3rd party, vilket alltid är trevligt! Sverige tågar in i Age of Empires III Definitive Editon som släpps den 15:e, Katana Zero och ScourgeBringer får Xbox-release ( den senare lämnar early access på PC) och Supraland släpps den 22:a, direkt på Xbox Game Pass.
I övrigt blir det blandad kompott med JRPG, cricket och plattformare bland annat, något för de flesta alltså.

Vill ni kolla in vad som lagts till tidigare under månaden så hittar ni den tråden här.

Nya titlar:

Age of Empires III Definitive Edition (15 okt, PC)

Heave Ho (15 okt, PC)

Katana Zero (15 okt, konsol+PC+android)

Tales of Vesperia: Definitive Edition (15 okt, konsol+PC)

The Swords of Ditto: Mormo's Curse (15 okt, PC)

ScourgeBringer (21 okt konsol, ute nu PC)

Cricket 19 (21 okt, konsol)

Supraland (22 okt, konsol)

Några spel lämnar som vanligt tjänsten, för den här gången: Afterparty, LEGO Star Wars 3, Rise&Shine, Tacoma, LOTR Adventure Card Game, The Red Strings Club. 30 oktober.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Kanske finns nåt där i listan som fungerar på ett 6 år gammalt GTX 760 .

Passade även precis på att nyttja den där dealen med att betala 10kr för att konvertera 36 månader guld (för totalt 1497 kr) till 36 månader Ultimate i väntan på Series X (första xbox sen 360) och min nya speldator (med GTX 3080). Lite tidigt kanske, men man vet ju aldrig när denna dealen upphör, även om den nu pågått i ett år.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Trevligt med Age Of Empires 3!

10kr var det värt för att testa gamepass, spelat både Streets of Rage 4 och Gears of War Tactics, spel som jag tänkte köpt annars...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Pratar dom svenska i AOE 3 kan det vara värt ett köp!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Tråkigt att LOTR lämnar, hade tänkt prova på spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Roten:

Pratar dom svenska i AOE 3 kan det vara värt ett köp!

Det gör de, vilket känns kul först men efter ett tag nästan irriterande när det är saker som upprepas ofta. Även namnen på hjältarna är på svenska. Sammantaget riktigt välgjort!

Skribent

Katana Zero var grymt. Rekommenderas för den som gillar typ Hotline Miami och andra oförlåtande spel där man spelar ett "rum" gång på gång på gång och blir lite bättre för varje gång tills man klarar det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tråkigt att LOTR lämnar, hade tänkt prova på spelet.

Du har fortfarande 16 dagar på dig att testa det

Medlem

signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Skulle inte doom eternal komma till game pass denna månaden? Eller det kanske bara är jag som drömt.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Skulle inte doom eternal komma till game pass denna månaden? Eller det kanske bara är jag som drömt.

Kom till konsol, ska dyka upp på PC senare. Antagligen i november.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Oh Japan.. 1:15


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Fan vad sugen jag är, måste fixa jävla w10 snart.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Köpte det nu, får spela sedan när jag har w10 löst =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Installerar Age of Empires III i skrivande stund, spelbart kl.15.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar