CS:GO FZ Fantasy League S13

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League S13

Året sista rankingturnering till majoren är här och drar igång 15 oktober. Majoren är ju som bekant inställd, men dessa turneringar kommer fortsätta rulla med jämna mellanrum och på så sätt alltid ha en aktuell ranking för Majoren.

Format:
Turneringen spelas med fyra grupper och fyra lag i varje grupp med alla matcher bo3. Spelformatet i grupperna som DreamHack använder sig av är det beprövade GSL, som är en variant av ett förkortat gruppspel där det spelas öppningsmatch, vinnarmatch samt elimineringsmatch för att sedan spela en sista avgörande match för att bestämma vilket lag som kommer tvåa respektive trea. Ettan och tvåan i gruppen går vidare till slutspel i upper bracket och trean i gruppen går till lower bracket.

Slutspelet är sedan dubbeleliminering med alla matcher bo3. Det som skiljer den turneringen från andra turneringar är att det kommer spelas placeringsmatcher för att få fram alla olika placeringarna. Det görs för att rankingpoängen fördelas olika beroende på vilken plats legen kommer på.

Upp till tre matcher kommer spelas samtidigt så man får välja den som är mest intressant för tillfället att titta på. Start är torsdag 15/10 kl 13.00.

Liquipedias turneringssida
HLTV:s turneringssida

Båda sidorna uppdateras löpande under turneringens gång.

Hur det Fungerar
Åter till Fantasyn. Det är som vanligt HLTVs Fantasy som körs och finns det några frågor så är det bara ställa dem här i tråden eller skicka PM. För nybörjare så finns det några inlägg jag brukar hänvisa till och gör så återigen:

#3887001
#3891814

Länk för att hoppa med i ligan:
https://www.hltv.org/fantasy/128/league/92210/join

Sista tid för att gå med är precis innan första matchstart, d.v.s. klockan 13.00 15/10. Har jag förstått rätt så gäller Fantasyn hela turneringen igenom.

Priser:
1a pris: 2 st värdekoder till SF Anytime
2a pris: 1 st värdekod till SF Anytime

GL HF!

Medlem

dags att ge upp och låta danskarna ta plats i laget känner jag

Medlem

Härligt med ett par kortare turneringar nu innan Blast och Flashpoint drar igång nu mot årsslutet. Blir svårare varje gång att få ihop ett lag med "stjärnorna" så hoppas att ZywOo, dev1ce och RPK kompenserar för minuspoängen jag får från ChrisJ och Krystal.

Skribent
Skrivet av superlim:

dags att ge upp och låta danskarna ta plats i laget känner jag

Själv satsar jag på att FaZe har en liten formtopp och att det inte var någon "one hit wonder" senaste turneringen

Skribent
Skrivet av kebbe:

Härligt med ett par kortare turneringar nu innan Blast och Flashpoint drar igång nu mot årsslutet. Blir svårare varje gång att få ihop ett lag med "stjärnorna" så hoppas att ZywOo, dev1ce och RPK kompenserar för minuspoängen jag får från ChrisJ och Krystal.

Ja, verkligen. Börjar bli lite trist att följa de här långdragna turneringarna med samma lag hela tiden. Skönt med en turnering med flera matcher samtidigt och 11 speldagar.

Det har hittills varit en vinnande strategi att köra med några stjärnor och sedan ett par som får minuspoäng.

Medlem

CS under Covid är så förbannat svår oddsat Men generellt sätt så är ju danskarna på gång rejält. 2 danska lag på första och andra plats i världsrankingen just nu...Kom igen nu Sverige! 3 svenskar i mitt lag, gogo!

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

CS under Covid är så förbannat svår oddsat Men generellt sätt så är ju danskarna på gång rejält. 2 danska lag på första och andra plats i världsrankingen just nu...Kom igen nu Sverige! 3 svenskar i mitt lag, gogo!

Intressant val med Lekr0 där. Man glömmer bort lite att han finns där i North. Jag har inte sett någon match med Lekr0 i North än, men från statistiken att döma så går det bra för honom. Synd att North missade kvalet till Flashpoint 2, men det blir som sagt intressant att se hur laget håller mot lagen i CS-toppen och om det blir några sköna RMR-poäng i slutändan.

Skribent

För den som är intresserad så kan ni kika på den aktuella ställningen i Regional Major Rankings.

https://liquipedia.net/counterstrike/Regional_Major_Rankings/...

Plats 1-3: Legends
Plats 4-9: Challangers
Plats 10-11: Conteders
Plats 12 - x: Ej kvalificerade.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Intressant val med Lekr0 där. Man glömmer bort lite att han finns där i North. Jag har inte sett någon match med Lekr0 i North än, men från statistiken att döma så går det bra för honom. Synd att North missade kvalet till Flashpoint 2, men det blir som sagt intressant att se hur laget håller mot lagen i CS-toppen och om det blir några sköna RMR-poäng i slutändan.

För mig är Lekr0 lite som Pyth, förstod aldrig vad felet var som gjorde att de blev bortplockade. Tyckte båda gjorde RIKTIGT bra ifrån sig när de fick chansen i NiP. Men det blir upp till bevis i North för Lekr0, jag tror de kommer gå bra! Mitt fantasy team hänger på det!

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

För mig är Lekr0 lite som Pyth, förstod aldrig vad felet var som gjorde att de blev bortplockade. Tyckte båda gjorde RIKTIGT bra ifrån sig när de fick chansen i NiP. Men det blir upp till bevis i North för Lekr0, jag tror de kommer gå bra! Mitt fantasy team hänger på det!

Pyth var jag aldrig imponerad av, kan hända att han kom in lite olyckligt i laget och hade gjort sig bättre i en femma utan "legenderna", men Lekr0 är jag också oförstående till varför han försvann. Enda jag kan tänka mig är att han inte vill släppa sin roll som IGL eller att THREAT trodde det skulle bli komplikationer att byta IGL men ha den gamla kvar i laget.

edit: Draken dock! Det var underhållande att se honom spela. Sätter totalt omöjliga skott men missar det mest uppenbara

Skribent

Händer det inte ett mirakel nu så kommer mitt val av Bymas göra väldigt stor skada poängmässigt denna omgång :/

Skribent

Viktiga matcher för svenskarna idag. Skillnaden mellan att få börja i Upper bracket och ha ett "extraliv" är viktig.

I Fantasyn har Trollmupp ett litet grepp, tack vare vansinnig form på både ZywOo och RPK men det är många matcher kvar!

Skribent

@EYEtriforce ! Nu kanske jag är lite partisk, men om inte jag vinner själv så är det jävligt kul att se att någon med tre svenskar i laget lyckas beblanda sig i toppstriden på riktigt.

Skribent

Nu har jag glömt bort att uppdatera med slutställning och prisutdelning. Det har varit en tuff vecka helt enkelt, men nog om det.

Vi behöver inte prata om vem som kom sist och trodde FaZe hade något att ge... utan gå rakt på de som slutade i toppen!

Team 1 som var snubblande nära att vinna förra gången tog sig högst upp på prispallen den här gången. Grattis @kebbe!
På andraplats har vi ett lag som jag inte vet vem det är, laget Signalele med användaren Signaleraren. Om det är någon här på FZ så ge dig tillkänna. Jag kör de en tråd på Sweclockers den här gången också för att kolla intresse så det kan vara någon därifrån.

Sammafattning:
1a plats: Team 1 - 2st SF-anytime checkar
2a plats: Signalelel - 1st SF-anytime check

Lite oklart när nästa turnering blir, kanske redan nästa helg när "IEM Beijing-Haidian 2020 Euirope" drar igång.

edit: Signalele var en medlem från Sweclockers som hade gett sig tillkänna i tråden jag hade där, så alla priser är nu utdelade.

1
Skriv svar