Quiz – Känner du igen de odödliga spelcitaten?

Robot
Quiz – Känner du igen de odödliga spelcitaten?

I veckans quiz blickar vi tillbaka på oförglömliga (eller!?) ord.

#fz, #quiz


Medlem

Kommer få 4 av 10 rätt.

Edit: 1 av 10.

Medlem

Första gången man fick 10/10!

Medlem

Gissade på samtliga men fick 6/10 så är rätt så nöjd
den sista frågan va lurig.

Medlem

Hade fel på Red Dead Redemption citatet. Pinsamt eftersom båda är några av mina favoritspel 😓


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Fråga nummer 9 skulle varit från Grim Fandango med ett Number 9 citat.

FM-guru
F.d. Sisyr

7/10. Hade fel på Zelda, så går det när man aldrig spelar på Nintendo... Att jag hade fel på Red Dead Redemption var lite svagare - det har jag ju spelat!

Medlem

8/10. Bommade RDR2 och Zelda


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

9 av 10. Man är en citatmaskin.

Medlem

9/10 Korrekta svar!
"Praise the sun!"

Gissade nog på 4 eller 5 och alla utom 1 var rätt. Mycket var på uteslutning och vad jag sett från spelen etc.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

7/10.

har inte spelat hälften av spelen, men gick att gissa rätt bra ändå! Lite besviken över att quizet var angående odödliga citat från spel och "All your base are belong to us" från Zero Wing inte var med!

Eller nästan valfritt citat ifrån Duke Nukem..?

SKÄMS!

ps. älskar er ändå FZ


signatur

Submission is for the weak

Medlem

5/10 Korrekta svar!

"We all make choices in life, but in the end our choices make us."


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

5/10 Korrekta svar!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us."

::::::::::: Det gick inget vidare ::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

9/10! En var en gissning, åtta var jag tvärsäker på. Nice quiz!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

"Arrow IN the knee" är citatet, inte "to the knee"..

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

7/10.

har inte spelat hälften av spelen, men gick att gissa rätt bra ändå! Lite besviken över att quizet var angående odödliga citat från spel och "All your base are belong to us" från Zero Wing inte var med!

Eller nästan valfritt citat ifrån Duke Nukem..?

SKÄMS!

ps. älskar er ändå FZ

6/10 (har inte rört en konsol på 20 år, utöver double dash). Duke Nukem citerar mestadels andra och borde ha ett eget quiz där man ska gissa på ursprunget till citaten.

Medlem
Medlem

9/10. Fick fel på hål-frågan, aldrig varit insatt i de spelen.

Medlem

9 av 10! Wohoo!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kleptomaniac:

7/10.

har inte spelat hälften av spelen, men gick att gissa rätt bra ändå! Lite besviken över att quizet var angående odödliga citat från spel och "All your base are belong to us" från Zero Wing inte var med!

Eller nästan valfritt citat ifrån Duke Nukem..?

SKÄMS!

ps. älskar er ändå FZ

Förlåt! Men både Duke och "All your base" var med i olika utsträckning förra citatquizzet, så styr kosan dit vetja.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

8/10 🎃


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

6/10 Korrekta svar!
"We all make choices in life, but in the end our choices make us."

Medlem

8/10 Korrekta svar!

"Praise the sun!"

Aldrig spelat Silent Hill så där gick jag bet på en av frågorna.

Medlem

6/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Geeks Gaming

7/10 strålande quiz!

Kan inte riktigt smälta att jag bommade på silent hill.

blandade ihop 2:an där det kommer ifrån med 4:an där hålen är 🤦🏼‍♂️

Medlem
Medlem

6/10 Hur kunde jag bomma på RDR2-frågan? Jag har långt över 100 timmar i det spelet! 🤣

Medlem

Vad snyggt quizzet var!

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Hade fel på Red Dead Redemption citatet. Pinsamt eftersom båda är några av mina favoritspel 😓

Lika pinsamt var det för mig på Silent Hill-frågan. Det rätta svaret håller jag som det absolut bästa skräckspelet genom tiderna - ändå svarade jag fel.


signatur

I'm like you, I have no name.

12
Skriv svar