Första testet – Xbox Series X

Medlem

Jag har varit taggad sedan mars månad! Fick beställt/förbeställt en Series X via Elgiganten.
Visst, det är inget spel på lanseringssdagen jag känner att måste ha direkt, utan kan lira äldre spel (med auto-HDR!) som jag inte är färdig med tills den 19:e då Cyberpunk kommer att ta upp all min fritid ett tag

Sen har jag medvetet "väntat" med att spela/fortsätta spela vissa spel pga de långa laddtiderna, samt att jag är väldigt nyfiken på auto-HDR funktionen och hur väl den tillämpas på diverse spel.


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av twilek:

Jag har två grejer jag undrar om ni kan testa till ert fullstora test?

1. När man på den gamla XBox One kopplade in en extern HDD (dvs en gammal hederlig mekanisk hårddisk, inte en SSD), så varvade hårddisken upp ungefär en gång var femte minut istället för att gå ner i sleep mode när XBoxen gick ner i idle (för mer info om detta problem, googla typ på "external hdd spinning idle xbox", och nej, ingen av de föreslagna lösningarna man kan hitta löser problemet). Beter sig XBox Series X likadant? (Jag har massor med gamla spel som jag tänkte ha på en billigare extern HDD, men som det är nu till min XBox One har jag varit tvungen att koppla ur den större med ljudligare 10TB-disken för att den låter dygnet runt, och istället vara förpassad till en mindre men tystare 2TB-disk) :/

2. Har de lagt dit en möjlighet i inställningarna till att stänga av systemljudet så man slipper höra ett jäkla bloppande när man navigerar runt på konsolen?

Dessa är nära på deal breakers för min del.

Är det på original Xbox One? Jag har i varje fall inte detta problem på min One X där Jag kör 16TB i en extern raid.

Medlem

En sak jag funderar på är placeringen av konsolen. För min del är det utan tvekan smidigare att lägga den ned, men jag förstår också att det ur värmeperspektiv är bättre att ha den stående med fri luft ovanför.

Har ni testat att köra den i liggande läge och märker ni i så fall av någon skillnad i fläktljud etc?

Medlem
Skrivet av bluebird:

En sak jag funderar på är placeringen av konsolen. För min del är det utan tvekan smidigare att lägga den ned, men jag förstår också att det ur värmeperspektiv är bättre att ha den stående med fri luft ovanför.

Har ni testat att köra den i liggande läge och märker ni i så fall av någon skillnad i fläktljud etc?

Här genomförs test av både värme och ljudnivå: https://www.youtube.com/watch?v=n5eXwMCa3Ko&t

ELF
Medlem

2,4 GB/sek okomprimerat
4,8 GB/sek komprimerat

Vad menar de med detta egenligen?

Två filer där den ena är 1gb okomprimerad och den andra är 1gb komprimerad kommer ju att läsas/skrivas i samma hastighet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Gill:

Är det på original Xbox One? Jag har i varje fall inte detta problem på min One X där Jag kör 16TB i en extern raid.

Jag har en original XBox One ja, men detta beteende ska finnas på alla modeller (du kan läsa om det här https://www.reddit.com/r/xboxinsiders/comments/hs3dao/externa... till exempel). Ingenting av det som folk föreslår (stänga av auto update, eller att ändra inställningar för om externa hårddiskar ska få gå ner i sleep eller ej) löser problemet. Det enda som löser det är antingen att koppla ur hårddisken helt när man inte använder konsolen (vilket också är det som Microsofts support föreslog i en artikel om problemet!), eller att göra en full shutdown (vilket ju innebär att man får vänta 2 år varje gång man får starta den, och eftersom jag kör tv-boxen genom den just nu är detta alternativ uteslutet).

Anledningen till att du inte har problemet är kanske för att du helt enkelt inte märkt att du har det (Jag märkte inte detta förrän jag köpte en större disk som lät lite mer än min gamla, men när jag väl märkte det på den nya och undersökte märkte jag att den gjorde samma med min gamla bara att jag inte märkt det tidigare), eller att din RAID helt enkelt lyckas hantera detta på något vis. Möjligtvis kan vissa typer av diskar hantera det bättre än andra också. Har dock läst folk med både WD och Seagate som har detta problem, och en snubbe hade 3 olika hårddiskar och tre olika XBox att testa på och det hände på alla tre oberoende av varandra.

Beteendet verkar ha funnits i princip enda sedan de släppte första XBox One och har inte fixats till dagens datum.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Är det verkligen så häpnadsväckande med en SSD? Jag har haft det i min PC i åratal, det är väl mer än 7 år sen dom första släpptes?

Det låter mest som något försäljningsknep man använder för att lura oinsatta.

Om jag inte har missat något så presterar den nya xboxen som en medelmåttig gaming PC? Skulle vara kul att se benchmarks.

Ptja en medelmåttig bra dator +, håller med angående benchmarks, teraflops är ju tämligen ointressant.

Man kan liksom ställa kort med liknande "TF" mot varandra och dom presterar helt annorlunda, teraflop har ju aldrig varit en grej när man benchmarkar gpu's mot varandra.

Just ssd tjatet har ju att göra med ny teknik gällande det, som även nvidia gör liknande med "NVIDIA RTX IO".

Och det är ju den tekniken som kommer ge konsolerna ett rejält övertag mot desktops under 10 tusen eftersom tidigare gpu arkitekturer inte kommer stödja den *vad jag vet* kan ha fel på den punkten, microsoft håller ju på med något api för typ samma grej som kanske inte har samma krav som nvidia.

Sett till dom nyare grejerna som dykt upp på pc marknaden så är det såklart medelmåttig prestanda men med ett rätt mycket billigare pris, tänkte själv uppgradera datorn till det bättre och det verkar bli typ 12-13 tusen för bara ny cpu och gpu.

+ nytt moderkort, pci-e ssd och nytt ram. Så landar väl på 15-17 tusen i slutändan, i princip en helt ny burk.
Tänkte köra ett 3080 + en Intel Core i9-10900K, vilket båda utklassar nya konsolernas cpu, gpu.

Senaste sådant skifte var väl typ i samma veva som ps3 och xbox 360 kom.

Nya konsolerna är ju perfekta för sin målgrupp, men jag förväntar mig att mycket datorkomponenter kommer bli obsolete samt helt slutas tillverkas och det förmodligen kommer komma budget cpu's, gpu's, ssd's som är bättre, skedde ju rätt snabbt när xbox 360 och ps3 kom.

Det ligger ju trots allt i hårdvara tillverkarnas intresse att vi på pc plattformen ska byta prylar också.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Är det verkligen så häpnadsväckande med en SSD? Jag har haft det i min PC i åratal, det är väl mer än 7 år sen dom första släpptes?

Det låter mest som något försäljningsknep man använder för att lura oinsatta.

Om jag inte har missat något så presterar den nya xboxen som en medelmåttig gaming PC? Skulle vara kul att se benchmarks.

Skrivet av Sille:

Det är inte skevt att jämföra dem alls, det bara råkar vara så att PC'n alltid är bättre.

Skulle nog säga att det är tvärt om, ifall man inte är insatt så förstår man inte skillnaden och kanske har fått för sig att kommande konsolers lagringsprestanda kommer ligga på den låga nivån och flaska precis som det gjort på PC.

Googla "Direct storage" och Velocity architecture, kolla på Nvidias presentation av RTX3000 serien, kolla på Mark Cernys presentation från i Mars och sen läs prestanda tester på PC spel där snabb lagring jämförs med långsam(500MB/S vs 2000+MB/S) så ser ni att det kommer bli stor skillnad framöver.

Skrivet av Querth:

CPU'n gör ibland mer än SSD'n vad gäller snabba laddningstider, det är ju kombinationen av dessa som gör att i princip alla laddningstider är snabbare gentemot xbox one X. Digital foundry har en bra video som förklarar det i detalj :).

PS5 har separata kretsar för detta, görs det fortfarande på processorn i Series X?

Skrivet av kberg:

Skulle gissa på att det inte var särskilt ekonomiskt gångbart att trycka i en 500GB SSD i varken PS4 eller Xbox one år 2013.
Nu är det dags för den nya generationen med SSD. Därför är det häpnadsväckande.

Intel 520 120GB kostade 1549Kr hos webhallen 2012, så det var nog inte gångbart nej😊
Inte ens när de nya modellerna kom 3-4 år senare så var det tillräckligt "billigt".

Medlem
Skrivet av ELF:

2,4 GB/sek okomprimerat
4,8 GB/sek komprimerat

Vad menar de med detta egenligen?

Två filer där den ena är 1gb okomprimerad och den andra är 1gb komprimerad kommer ju att läsas/skrivas i samma hastighet.

Ja, hastigheten är lika snabb men för att förklara det kort så bearbetas filerna ner så att dom tar mindre utrymme, alltså hälften i det här fallet, sedan så packas dom upp när dom kommer fram till full storlek igen.

Så kopplingen går i samma hastighet fast man får över dubbelt så mycket data.
Dock så beror det på vad som bearbetas hur mycket mindre man behöver skicka blir.

Så Raw ä typ riktiga hastigheten, komprimerat är hur mycket plats datan tar när den kommer fram(i bästa fall).

Medlem

Ser äntligen ut som jag kan kassera min gamla varluftsfläckt nu till vintern och uppgradera den till den här kryss lådan

Medlem

Haha, alltså detta ständiga käbbel om att PC minsann är bättre än konsol, man kan ju inte annat än skratta... Jag var själv en PC-spelare en gång i tiden, men när jag passerade 30 (fyller snart 45 för den som undrar) tröttnade jag på att sitta och tweaka inställningar (märkte att jag lade mer tid på att sitta och testa olika inställningar för att optimera för just min PC, än vad jag lade tid på att faktiskt spela) och testade att köpa en konsol istället, och har aldrig därefter ångrat det. Visst, självklart är en high end-PC bättre än en konsol, men den komfort en konsol ger går inte ens att jämföra. Att ta bort valet att ens kunna tweaka var för mig snarare en välsignelse än en förbannelse, helt plötsligt kunde jag fokusera på spelandet snarare än överklockning och tweakande av inställningar och därav började jag uppskatta spelen så mycket mer. Något jag kan rekommendera till alla som älskar spel mer än vad de älskar hårdvara

Ambassadör
Xbox
Skrivet av doversund:

Jag har varit taggad sedan mars månad! Fick beställt/förbeställt en Series X via Elgiganten.
Visst, det är inget spel på lanseringssdagen jag känner att måste ha direkt, utan kan lira äldre spel (med auto-HDR!) som jag inte är färdig med tills den 19:e då Cyberpunk kommer att ta upp all min fritid ett tag

Sen har jag medvetet "väntat" med att spela/fortsätta spela vissa spel pga de långa laddtiderna, samt att jag är väldigt nyfiken på auto-HDR funktionen och hur väl den tillämpas på diverse spel.

Har du sett den här? Visserligen på franska, men visar väldigt tydligt på vad Auto HDR kan göra:


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Saurfange:

Ser äntligen ut som jag kan kassera min gamla varluftsfläckt nu till vintern och uppgradera den till den här kryss lådan

Det är nog billigare att skaffa någon av de andra konsolerna i så fall:

källa


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

PS5 har separata kretsar för detta, görs det fortfarande på processorn i Series X?

Jag törs inte gå in för mycket på detaljer här eftersom jag bara följer lite tekniksajter, men vad jag förstår det som så behövs fortfarande cpu för att kompilera shaders och andra saker som händer under laddningstider som går via CPU och som tex inte ps5's chip för lagring inte kan genomföra. Men jag gissar på att xbox har något liknande för komprimering och dekomprimering av data precis som ps5, men kanske inte lika rappt, jag gissar lite nu.

Beror ju också helt på vad för olika saker som laddas, startup av ett spel eller en quick load kan ju variera väldigt mycket mellan olika spelmotorer osv och vad som faktisk krävs för att ladda den specifika scenen etc.

Aja, jag är ingen expert och kan ha fel. Jag vet bara att det är inte så enkelt som att snabbare hårddisk = snabbare laddningstider för det kan finnas olika bottlenecks som varierar kraftig i olika scenarios.

Avstängd
Skrivet av Iceman88:

I ett hållbart samhälle är ju Xboxens dosor drömmen jämfört med Sonys inbyggda batteri.

Dosorna från One seriens fungerar till Series S/X och med vanliga AA batterier, så är det bara att köpa uppladdningsbara AA så var det fixat.
Några invändningar?

Skickar MS med uppladdningsbara batterier då? Tänker de hållbart samhälle?

Medlem
Skrivet av twilek:

Haha, alltså detta ständiga käbbel om att PC minsann är bättre än konsol, man kan ju inte annat än skratta... Jag var själv en PC-spelare en gång i tiden, men när jag passerade 30 (fyller snart 45 för den som undrar) tröttnade jag på att sitta och tweaka inställningar (märkte att jag lade mer tid på att sitta och testa olika inställningar för att optimera för just min PC, än vad jag lade tid på att faktiskt spela) och testade att köpa en konsol istället, och har aldrig därefter ångrat det. Visst, självklart är en high end-PC bättre än en konsol, men den komfort en konsol ger går inte ens att jämföra. Att ta bort valet att ens kunna tweaka var för mig snarare än välsignelse än en förbannelse, helt plötsligt kunde jag fokusera på spelandet snarare än överklockning och tweakande av inställningar och därav började jag uppskatta spelen så mycket mer. Något jag kan rekommendera till alla som älskar spel mer än vad de älskar hårdvara

Håller med till fullo, men var och en blir salig på sin tro, men visst är det lite kul att man t.o.m blir kränkt för att ens favorit-konsol inte stödjer wifi6 och någon påpekar det.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Deras målkund är inte folk som sitter på en spel-PC. För folk som är redigt less på långa laddningsskärmar varje gång man dör i ett FromSoft-spel eller flera minuters väntan på att en öppen värld ska ladda in så är det här ett rejält kliv framåt. Det möjliggör även annorlunda speldesign där man inte behöver ta hänsyn till en 5400 RPM hårddisk längre, vilket även PC-spelare kommer dra nytta av.

För övrigt så tycker jag Series X verkar riktigt trevlig. Skulle tro att man får mycket valuta för pengarna med en Series X och Game Pass. Series S däremot är ju olycklig om det får sån stor påverkan på speldesign som det talas om, de sätter lite käppar i sitt eget hjul.

Det är egentligen inte SSD:n utan Direct storage att den laddar allt till grafikkortet istället för CPUn. Detta kommer dock att gälla de nya spelen som släpps eller om andra spel patchas för det. Detta är även nytt på PC och där finns det inte ens just nu. Då det kräver snabbare SSD:er som släpps med PCI-e 4 där inte inte ens har stöd för det just nu då endast AMD har stöd för PCI-e 4. Så SSD är inte det stora egentligen det är att du utnyttjar hastighet på SSDn och skicka data direkt till grafikkortsminnet istället för igenom processorn. Det går sjukt mycket fortare.

Medlem
Skrivet av Checker:

Verkar som att Microsoft är nöjda med gamla generationens spel med gamla generationens teknik för deras kommande "nya generation". Bara högre teraflops och en standard snabb SSD verkar vara nog för dom. Många fans verkar också nöjda med det vilket är kul för dom.

Själv ser jag fram emot en riktig nästa generations konsol med allt vad det innebär.

Direct storage är ny tech och även den mest nämnvärda.
Precis som RTX: IO *Nvidia's svar* är nämnvärt.
Det kommer helt klart skapa skillnad mot förra generationen.

Både gällande konsolerna och grafikkort.

Ambassadör
Xbox

Lite gott & blandat:

Mer Auto HDR godis här:

Gears 5 laddningstid optimerat:

Series X på monitor:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Lite gott & blandat:

Kul att de är så vågade och redo att de skickar ut konsolen till så många. Kaxigt.

Istället för att bara betala vissa tidskrifter för en test.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Kul att de är så vågade och redo att de skickar ut konsolen till så många. Kaxigt.

Istället för att bara betala vissa tidskrifter för en test.

Ja det har skickats ut Series X både väldigt tidigt och väldigt brett. De stora previews som kommit idag har ju haft konsolen länge nu, och med tanke på det väldigt positiva mottagandet i media så har MS täckning för sitt självförtroende.

Intressant också att notera att FUD såsom "värmeproblem" var agendadriven bs, som vanligt.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bluebird:

En sak jag funderar på är placeringen av konsolen. För min del är det utan tvekan smidigare att lägga den ned, men jag förstår också att det ur värmeperspektiv är bättre att ha den stående med fri luft ovanför.

Har ni testat att köra den i liggande läge och märker ni i så fall av någon skillnad i fläktljud etc?

Det kan vi nog kika på!

Skrivet av twilek:

Jag har två grejer jag undrar om ni kan testa till ert fullstora test?

1. När man på den gamla XBox One kopplade in en extern HDD (dvs en gammal hederlig mekanisk hårddisk, inte en SSD), så varvade hårddisken upp ungefär en gång var femte minut istället för att gå ner i sleep mode när XBoxen gick ner i idle (för mer info om detta problem, googla typ på "external hdd spinning idle xbox", och nej, ingen av de föreslagna lösningarna man kan hitta löser problemet). Beter sig XBox Series X likadant? (Jag har massor med gamla spel som jag tänkte ha på en billigare extern HDD, men som det är nu till min XBox One har jag varit tvungen att koppla ur den större med ljudligare 10TB-disken för att den låter dygnet runt, och istället vara förpassad till en mindre men tystare 2TB-disk) :/

2. Har de lagt dit en möjlighet i inställningarna till att stänga av systemljudet så man slipper höra ett jäkla bloppande när man navigerar runt på konsolen?

Dessa är nära på deal breakers för min del.

Vi får rota fram en gammal mekanisk disk och testa. Systemljuden borde vi kunna kolla på snarast.

Skrivet av Ribcage:

Håller med, men samtidigt trist att det bara är Yakuza och Dirt 5 som testas än. Sistnämnda lär jag skaffa tack vare split-screen dock, ser skoj ut. Men ser fram emot nästa test och med fler spel!

Mer spel lär fyllas på fram till release!


signatur
Medlem
Skrivet av Checker:

Verkar som att Microsoft är nöjda med gamla generationens spel med gamla generationens teknik för deras kommande "nya generation". Bara högre teraflops och en standard snabb SSD verkar vara nog för dom. Många fans verkar också nöjda med det vilket är kul för dom.

Själv ser jag fram emot en riktig nästa generations konsol med allt vad det innebär.

Vi får väl se vilken konsol som kommer prestera bäst när det gäller multiplattformsspel.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det har skickats ut Series X både väldigt tidigt och väldigt brett. De stora previews som kommit idag har ju haft konsolen länge nu, och med tanke på det väldigt positiva mottagandet i media så har MS täckning för sitt självförtroende.

Intressant också att notera att FUD såsom "värmeproblem" var agendadriven bs, som vanligt.

Att det blir varm verkar vara sant, att det är ett problem är en annan femma.
Ryan på IGN upplevde att det kom varmare luft ifrån den än One X, dock så gick det bra att hålla handen över fläkten utan att han kände obehag typ

Jo, dom verkar ha högt självförtroende för enheten.
Dock så har väl inte konsolen fått pressas till max än och embargo för vad man få göra med den håller tillbaka lite.

Alltså inga större saker och intressant att dom delar med sig.

Series S är det lite tystare om, men det brukar väl oftast vara "flaggskeppen"man fokuserar på, det är där hårdvara imponerar mest.

Lite kul ändå att Microsoft fortfarande har en grudge emot AngryJoe, sen 2013 typ 😏
Nelson var väl lite väl känslig där.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Intressant också att notera att FUD såsom "värmeproblem" var agendadriven bs, som vanligt.

Såklart, och det är alltid samma gäng som sprider sånt.

Preview från Arstechnica:
"As a computing device, Xbox Series X may go down in history as one of the most remarkable machines ever made—as compared to other products in its era, power level, and price."

På tal om nöjda testare.

It's not a lake, it's an ocean

Vilken resa Microsoft har gjort, egentligen. 2001 släppte de en konsol som de mer eller mindre hade slängt ihop (det gällde i högsta grad handkontrollen), designen fick bli som den blev. 2005 kom Xbox 360 med sina välkända problem. Xbox One såg ut som en VHS-spelare (men den var åtminstone tyst). Sedan designade samma team (!) Xbox One S, One X och nu Series X och Series S. Tysta, kraftfulla maskiner till bra priser. (Nämnas kan även Microsofts rätt fantastiska Surface-serie).

Det ska bli spännande att känna på DualSense för att se om Sony har börjat komma ikapp Microsoft när det kommer till handkontrollen. Här har avståndet mellan dem varit stort länge nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Kan ni göra ett test där ni kollar hur bra den står hemma hos mej och hur mycket jag kommer njuta av att spela på den? 🙌


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Att det blir varm verkar vara sant, att det är ett problem är en annan femma.
Ryan på IGN upplevde att det kom varmare luft ifrån den än One X, dock så gick det bra att hålla handen över fläkten utan att han kände obehag typ

Jo, dom verkar ha högt självförtroende för enheten.
Dock så har väl inte konsolen fått pressas till max än och embargo för vad man få göra med den håller tillbaka lite.

Alltså inga större saker och intressant att dom delar med sig.

Series S är det lite tystare om, men det brukar väl oftast vara "flaggskeppen"man fokuserar på, det är där hårdvara imponerar mest.

Lite kul ändå att Microsoft fortfarande har en grudge emot AngryJoe, sen 2013 typ 😏
Nelson var väl lite väl känslig där.

Svårt att säga hur nära Mac den är på ooptimerade förra gen spel med olåst FPS. Det blir ju troligtvis en typ av brute force taktik mot dem. Att det kommer varmluft ur den är ju bara ett bevis på att kylningen funkar.
Skulle det komma kalluft ur den skulle jag vara orolig...
Om jag minns DF rätt så har den en PSU på 310W,
Den allt så drar den då typ 300W lär finnas någon typ av marginal.

Det betyder att vid fullbelastning avger den 300W värme. Och delarna i Xboxen har en högsta tillåten temperatur 80 grader plus kanske. (Något i den stilen) kondensatorer har 105 grader om jag minns rätt generellt.

I slutändan betyder det att det är upptill Microsoft att se till att Xboxen hålls under den lägsta garanterade temperaturen t.ex. 80 grader ingen blir gladare om luften som den blåser ut är 35 grader... Det betyder ju bara att fläkten snurrar onödigt snabbt=mera ljud

Jag ser hellre då att temperaturen är 75 och den är i det närmaste knäpptyst.

Jämförelser i ljud/temperatur borde göras vid samma förbrukning eller samma scenario

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vilken resa Microsoft har gjort, egentligen. 2001 släppte de en konsol som de mer eller mindre hade slängt ihop (det gällde i högsta grad handkontrollen), designen fick bli som den blev. 2005 kom Xbox 360 med sina välkända problem. Xbox One såg ut som en VHS-spelare (men den var åtminstone tyst). Sedan designade samma team (!) Xbox One S, One X och nu Series X och Series S. Tysta, kraftfulla maskiner till bra priser. (Nämnas kan även Microsofts rätt fantastiska Surface-serie).

Det ska bli spännande att känna på DualSense för att se om Sony har börjat komma ikapp Microsoft när det kommer till handkontrollen. Här har avståndet mellan dem varit stort länge nu.

RROD var ett oerhört stort problem för Microsft, tacksamt för många andra t.ex. Nvidia och Sony. Alla härstammar ju från samma bekymmer att de började använda blyfritt lödtenn. Det enkla svaret sen finns det endel design beslut som gjorde det värre

Dex
Medlem

Hoppas att det kommer något next-gen snart bara också från Microsoft. Bakåtkomaptibiliteten har dom gjort jätte bra, men nu vill jag se lite next-gen också när det är mindre än en månad till release. Lite tråkigt att 99% av allt som pratas om bara förra generationens spel med högre upplösning och fps.

Förstår att dom inte har några storsäljare till release, men något kul som inte är gamla spel borde dom ju kunna prata om

Skriv svar