Nej, du kan inte uppgradera PS4-Spidde till PS5:ans Spider-Man-remaster

Medlem
Skrivet av Checker:

Nu är ju inte denna remaster samma som alla resterande crossbuy titlar till xbox och playstation.

Detta är ju faktiskt en regelrätt remaster med nya animationer, nya och återskapade assetts, nya karaktärmodeller, förbättrade ansiktsuttryck, omgjord hud, omgjort hår, omgjorda ögon, raytracing, förbättrade ljuskällor(ambient) och förbättrade skuggor, ökad draw distance och mer fordon samt npcer på gatorna.
Dessutom kommer lite mer material än tidigare samt att det innehåller all tidigare släppt DLC.
Och sist men inte minst helt anpassat till alla funktioner som ps5 för med sig. Allt detta för 20 dollar.

Så att jämföra med övriga crossbuy titlar blir lite skevt

Öh va? Remaster är remaster, vad nu crossbuy är har jag aldrig hört, menar du kanske cross-platform eller multi-platform? Men hur du kan börja jämföra dom begreppen med remaster är väldigt konstigt. Remaster är ju just när något äldre blir "upp-piffat" för nyare format/platform osv, för att upplevas på nytt med lite ny "coat of paint".

Avstängd
Skrivet av Scream112:

Öh va? Remaster är remaster, vad nu crossbuy är har jag aldrig hört, menar du kanske cross-platform eller multi-platform? Men hur du kan börja jämföra dom begreppen med remaster är väldigt konstigt. Remaster är ju just när något äldre blir "upp-piffat" för nyare format/platform osv, för att upplevas på nytt med lite ny "coat of paint".

Ja?
Detta är en remaster vilket är en av orsakerna till att savegames inte fungerar mellan versionerna.

Crossbuy är ett begrepp som funnits länge. Betyder i stort sett köp spelet till ett format och få ett annat formats version utan extra kostnad. Crossbuy.
Microsoft har dock valt att kalla det för smart delivery för att bygga hype och verka innovativa.

Precis som att crossplay betyder att du köper spelet till ett format och kan spela det med/mot spelare på andra format.

Orsaken till att jag tar upp det här är att de flesta crossgen titlarna som erbjuder gratis uppgradering i princip bara är samma spel men med graphicsliders lite högre ställda. Tänk PC grafikinställningar. Medan denna titel har väldigt mycket omgjorda assetts.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

12
Skriv svar