Skälet till Playstation 5-storleken? Fläkten

Medlem

Den är ju verkligen inte estetiskt tilltalande tycker jag. Nu hoppas jag b ara att den ska platsa i facket på min tv-bänk.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Den är ju verkligen inte estetiskt tilltalande tycker jag. Nu hoppas jag b ara att den ska platsa i facket på min tv-bänk.

10 cm hög liggandes sägs det väl, sedan vill man ha lite värmebuffer ovan med . . .

Blir tajt för mig nä jag mätt och kollat lite.

Medlem
Skrivet av Gill:

Vet inte om det är så taskigt, det är ändå vad konkurrenten erbjuder. Jag hör min One X som jag har i sovrummet när jag kör vissa spel och den kan allt låta rätt ordentligt också men jag spelar också så gott som utan ljud där och den står rätt nära där jag ligger. Men ja, den är generellt rätt tyst.

Att folk gnäller på PS4an är ju för att den låter mer än vad som borde vara acceptabelt. Jag älskar också PS4 men ljudnivån är helt klart en nackdel som självklart genererar gnäll. Att nyare PS4 Pro är knäpptysta köper jag inte, är inte min erfarenhet i varje fall, min TLoU2-Pro jag fick hem i veckan var tystare än min gamla Pro helt klart men den låter rätt rejält ändå när jag spelar... och det handlar inte om damm eller liknande, ny i kartong, städar också hemma. Den PS4a som varit tystast för mig är den PS4 Slim jag köpte för typ två år sedan, långt ifrån perfekt men ändå nästan acceptabel nivå, mestadels. PS4 Pro låter betydligt mer än Xbox 360 S (om man installerar och spelar spelen från HDD, inte från skiva) och det är ett rätt så rejält underbetyg.

Att PS5 ska vara tyst är helt klart en fördel och det kommer alla PS-fanboys snart få uppleva, då kan de sluta försvara högljudda PS4or. Tror ibland att de som säger PS4 är knäpptyst sitter med hörlurar med maxvolym eller ett ljudsystem där man öser på så man inte upplever PS4 Pro som högljudd.

Försvarar definitivt inte ps4 slaviskt. Kan bara förmedla min erfarenhet om hur jag upplevt ljudnivån.
Min första ps4 pro blev efter ett tag galet högljudd och det störde mig massor.
Och det trots att jag dammar och städar mina enheter ofta. Är snudd på pedantisk när det kommer till elektronik.
Nästa jag köpte efter att ha läst att CUH-7200 skulle vara tystare har jag inte blivit störd alls av, inte ens i God of War.
Så för att återgå till topic så hoppas jag att Sony tagit till sig all kritik och fått till en bättre kylning i ps5.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Försvarar definitivt inte ps4 slaviskt. Kan bara förmedla min erfarenhet om hur jag upplevt ljudnivån.
Min första ps4 pro blev efter ett tag galet högljudd och det störde mig massor.
Och det trots att jag dammar och städar mina enheter ofta. Är snudd på pedantisk när det kommer till elektronik.
Nästa jag köpte efter att ha läst att CUH-7200 skulle vara tystare har jag inte blivit störd alls av, inte ens i God of War.
Så för att återgå till topic så hoppas jag att Sony tagit till sig all kritik och fått till en bättre kylning i ps5.

Var ingen kritik mot dig. Mer att jag självklart jämför med konkurrenten. PS5 sägs ju var tyst så då litar jag på det, kommer bli kanon-konsol liksom Series X.

NuZ
Testpilot

Min Slim låter som ett jetplan så storleken spelar ingen roll så länge den är tyst. Men den är sjukt maffig PS5. Inte direkt snygg men maffig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Den här generationens största fanboys tillhör definitivt Ps5.

Hur menar du?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Många klagar på att PS4 låter mycket men har aldrig haft det problemet. Min är väldigt tyst. Den låter iaf inte i närheten så mycket som många påstår att deras PS4 låter.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Att jämföra den med One X är taskigt då den är mer eller mindre knäpptyst. 🙂

Håller med. Microsofts hårdvaruingenjör har definitivt blivit grymt duktiga på att konstruera bra kyllösningar. Min Surface Book är grym tyst och smidig i förhållande till spelprestandan, och One X är ju ren referensklass gällande enormt både effektiv och tyst kyllösning.

På XB360-tiden var det katastrof, men Microsoft var verkligen rykt upp sig de senaste 10 åren, och har numera passerat Sony (som är ett traditionellt mycket duktigt hårdvarubolag). Grymt imponerad över deras hårdvarukompetens nu förtiden.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Ju större fläkt, desto tystare!

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Hur menar du?

Äh, var menat som en ordvits.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Äh, var menat som en ordvits.

Vad dum i huvudet jag är. FANboys!


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Vad dum i huvudet jag är. FANboys!

😉 Haha

Medlem
Skrivet av Gill:

Var ingen kritik mot dig. Mer att jag självklart jämför med konkurrenten. PS5 sägs ju var tyst så då litar jag på det, kommer bli kanon-konsol liksom Series X.

Ser fram emot dom båda. Hoppas jag får hem någon av dom innan jul så abstinensen inte slår i taket.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Den här generationens största fanboys tillhör definitivt Ps5.

Uj vad nära jag var att säga något...dumt...sen såg jag det.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Eken77:

Ja! Vem gillar inte Davids kamp mot Goliat?

Jag håller alltid på den mindre spelaren! MS har hur mycket pengar som helst men åker på däng, på däng av David (Sony)

Som jag skrev ovan var kommentaren menad som en dålig ordvits, inte som en pulshöjare för dig. Sorry för det. 🙂

Medlem

Kylning är viktigare än både storlek och design. Det här blir nog najs. Tack Sony.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Kylning är viktigare än både storlek och design.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar