Den stora Stadia-tråden!

Medlem

Det där alla säger om latensproblem var inget jag märkte av alls faktiskt, Tycker nog att stadia känns mer intressant än både ps5 och xbox sx nu. Bara de får mer spel blir det nog hur häftigt som helst och google borde göra mer reklam för det.

Medlem

Cyberpunk 2077 kommer samma dag till Stadia som till övriga format.
https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det där alla säger om latensproblem var inget jag märkte av alls faktiskt, Tycker nog att stadia känns mer intressant än både ps5 och xbox sx nu. Bara de får mer spel blir det nog hur häftigt som helst och google borde göra mer reklam för det.

Japp, tyckte t.o.m att det var dugligt med mus och tangentbord. Imponerande.

Medlem

Lirar FM 2020 dagligen på Stadia. Mycket smidigt o gött att man kan växla mellan TV o laptop. Komiskt också att Stadia är som gjort för oss Mac ägare - bara ladda ner chrome å köra.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Japp, tyckte t.o.m att det var dugligt med mus och tangentbord. Imponerande.

Dugligt med mus och tangentbord är väldigt individuellt.
Men med kontroll kan jag tänka mig det fungerar bra om latencyn håller sig inom rimliga gränser.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dugligt med mus och tangentbord är väldigt individuellt.
Men med kontroll kan jag tänka mig det fungerar bra om latencyn håller sig inom rimliga gränser.

Jag har spelat cs på maxrank men tycker ändå att det fungerar.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Dugligt med mus och tangentbord är väldigt individuellt.
Men med kontroll kan jag tänka mig det fungerar bra om latencyn håller sig inom rimliga gränser.

Du kan ju testa stadia pro gratis en månad nu

Medlem

cyberpunk släpps day one på stadia! 19 november! det räcker... tråden kan läggas ner nu

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Cyberpunk 2077 kommer samma dag till Stadia som till övriga format.
https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

Weeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av robbis:

cyberpunk släpps day one på stadia! 19 november! det räcker... tråden kan läggas ner nu

Haha! jag har tänkt på en grej, varför går det att förboka spel på stadia? Man behöver ju inte förladda dom. Det är ju bara att börja spela

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Haha! jag har tänkt på en grej, varför går det att förboka spel på stadia? Man behöver ju inte förladda dom. Det är ju bara att börja spela

Ibland får man ju extra saker eller att det är billigare vid en förhandsbokning.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Ibland får man ju extra saker eller att det är billigare vid en förhandsbokning.

Givetvis är det så

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Haha! jag har tänkt på en grej, varför går det att förboka spel på stadia? Man behöver ju inte förladda dom. Det är ju bara att börja spela

Ja det är lite knasigt. Vet inte varför dom har så. Men det känns bra att veta att man redan äger Cyberpunk 🙈 faktiskt enda gången jag föreställt där. Det roliga är att dom drar inte ens pengarna förren release. Och man kan ångra sig.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det där alla säger om latensproblem var inget jag märkte av alls faktiskt, Tycker nog att stadia känns mer intressant än både ps5 och xbox sx nu. Bara de får mer spel blir det nog hur häftigt som helst och google borde göra mer reklam för det.

Jag håller med. Har inga som helst problem med stadia. Sålde till och med min ps4 pga stadia med över 80 spel. Kommer aldrig mera köpa en konsol. Speciellt eftersom jag nästan aldrig spelar mp på konsol utan då använder jag min PC. Stadia är det bästa som hänt sedan skivat bröd säger bagarn.

Medlem

Google ska tydligen ha 3 event för stadia med start den 20e oktober enligt stadiasource. Vågar man hoppas på en exklusiv titel?

Inaktiv

Stadia har precis lagt upp ett Demo fritt tillgängligt att testa under ett par dagar, ett Pac-Man Battle royal.

https://stadia.google.com/store/details/242d8ba9ba48460c88560...

Inaktiv
Medlem

Känns som att Immortals Fenyx Rising blir mitt första spel jag kommer köpa på Stadia.
Demot var riktigt intressant, fast det var tunt så gav det mig ett sug efter mer.

Känns mer och mer som att jag kan vänta tills PS5 och XSX kommer ner i pris innan de känns som något jag måste ha tack vare Stadia.

Medlem

Är det någon som hunnit testa sekiro på stadia? Tänker att det är det optimala latens testet om det är väl optimerat

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är det någon som hunnit testa sekiro på stadia? Tänker att det är det optimala latens testet om det är väl optimerat

Om du har Pro eller har möjlighet att testa den fria perioden så kan du testa Celeste, där behöver man verkligen ha låg latency för att kunna spela igenom så kan du på så sätt se hur det fungerar för dig.

För de som inte har provat Pro så kan man som användare bjuda in vänner via invite-länkar för att få två månader istället för en, jag kommer också att få en extra månad då så att det är transparent med hur det fungerar men länken är här i alla fall för de som är intresserade och vill få två månader

https://stadia.com/link/home?si_rid=6972291573934730377

Medlem

Sekiro ska funka väldigt bra

EDIT: Jag kanske kan vara mer informativ...

Dom som jag läst har testat(vissa har klarat det) rapporterar ingen direkt latency osv vilket är vad som väntas efter man spelat andra spel där timing kan vara viktigt(dom flesta sånna spel anpassar knapptryckningen med din latency, så det är mer förlåtande).

Spelet körs oavsett vilken typ av prestanda du valt(förutom kanske 720p versionen) i 1080p och 60 fps och ska vara stabilt också dvs, inga dips om inte du får bråk med din internetanslutning.

Jag har det redan till PC och gav upp på sista bossen så jag lär inte köpa det till Stadia också bara för att fastna i samma hat igen. Jag är fri nu...

Medlem

Kanske ska nämna att det är en ny månad nu och det betyder mer spel till Pro medlemmar och även nya spel överlag till tjänsten som nu är uppe i över 100 spel som dom lovat skulle hända detta året.

  • Watch Dogs: Legion släpptes samtidigt som till alla andra konsoller, tyvärr så körs det i 1080p-nån dynamisk 2k upplösning i 30fps och den ska dippa rätt rejält tyvärr. Men verkar vara vanligt oavsett maskin som kör spelet.

  • Sekiro släpptes som nämnt ovan, körs bra. 1080p 60fps

  • Sniper Elite 4(Inkluderas i Pro), körs i Dynamisk 4k upplösning, vissa säger 1440p och körs i 60fps. Verkar funka bra.

  • Hello Neighbor: Hide and Seek(Inkluderas i Pro), ingen aning vad den körs i tyvärr. Men testade det förra Hello Neighbor på stadia och det kördes mindre bra, lite hackigt och så. Fattar inte vad man ska göra i spelen...

  • The Gardens Between(Inkluderas i Pro), Kändes som att det körs i en högre upplösning men ej säker, 60fps. Kul litet pusselspel.

  • Republique(Inkluderas i Pro), minns denna titel från iPad för länge sen när retina display blev coolt. Inte testat denna alls.

  • Risk of Rain(Inkluderas i Pro), Riktigt kul spel, finns till andra konsoller och datorer. Körs bra, skulle säga att det är nog 1080p 60fps men vågar inte stå mer än för 60fps delen.

  • Sundered: Eldritch Edition(Inkluderas i Pro), typ av metroidvania, 4k 60fps. Var rätt roligt av det lilla jag hunnit testa.

  • Far cry 5, 4k 30fps eller 1080p 30fps, känns ändå bra även om det är tråkigt att dom inte kan putta upp iallafall 1080p delen till 60 fps... Ser bra ut iallafall

  • Far cry New Dawn, 4k 30fps eller 1080p 30fps, inte spelat men antar det körs som 5an.

Baldurs Gate 3 i early access kom tidigare verkar fungera bra och jobbas på friskt. Dom har utannonserat att Ark, Phoenix Point och Outcasters bland annat kommer efter årsskiftet.

Om några dagar kommer nya Ass Creed, lär väll vara som tidigare med 1440p 30fps eller något.

Medlem

Stadia släppte familyshare idag

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Stadia släppte familyshare idag

Var väldigt efterlängtat

Medlem
Medlem

Här är några presentationer om att utveckla för Stadia som nog kan vara intressanta:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLrJDRERU4ILDlzpL6uLPYm...

Bland annat finns presentationen som DarkSvenn1002 hänvisar till i sin länk.

Stadia letar efter spel som släpps år 2023 eller är RPGs för tillfället.

Så Stadia kommer nog finnas med ett bra tag till.

Medlem

Man får med stadia premiere om man förbokar cyberpunk:)

Inaktiv
Skrivet av DarkSvenn1002:

Man får med stadia premiere om man förbokar cyberpunk:)

Väldigt otippat och kan förklara varför de hade plockat bort Chromecast Ultra från sina webbutiker

Man kan läsa nyheten här och gäller även i Sverige:
https://community.stadia.com/t5/Stadia-Community-Blog/Buy-Cyb...

Medlem

Jupp. Blir köp!

Verkar som att de slumpar ut Stadias nu. De gav väl till brittiska youtubepremuneranter med.

Kanske känner hotet från nya generationerna.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jupp. Blir köp!

Verkar som att de slumpar ut Stadias nu. De gav väl till brittiska youtubepremuneranter med.

Kanske känner hotet från nya generationerna.

Har hört att det är för att de kommer göra ett nytt premiere paket med en kommande chromecast typ sabrina ultra som gissningsvis kommer stödja 8k. Hursomhelst är det ju förbaskat kundvänligt

Skriv svar