Systemkraven för Valhalla släppta - orkar din burk med?

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Nej, 4K 30

Nej, 4k 60 fps

http://www.kitguru.net/gaming/mustafa-mahmoud/assassins-creed...

Medlem
Skrivet av Vamp:

Spännande att de rekommenderar 2080 S för 1440p, men vanliga 2080 (8GB) för 4K.

Kanske tryckfel? Lustigt i alla fall.

Känns som datorn min borde palla detta i 60FPS 1440p med sin RTX2080 + all annan hårdvara, då hittills inte haft några som helst problem med något spel i 1440p. Allt jag spelat går antingen över 60FPS eller stannar vid 60FPS på den upplösningen.

ELF
Medlem

Om det är optimerat spelar inte så stor roll om kontrollerna suger.
Fast de kanske har lärt sig att koda för mus nu eller är det för mycket att hoppas på?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av anon_79617:

Känns lite surt att betala fullpris för samma gamla ubisoft open world formel år efter år, trots att jag har kul.

Samma gamla = Origins ,Odyssey och nu Valhalla...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fick spelet med senaste processorköpet, borde flyta bra på Ryzen 9 3900X, 32gb ram och ett RTX 3080 som kommer inom de närmsta dagarna. Blir första Assassins Creed jag kommer spela via PC istället för konsol, får se om det blir något skillnad.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Jag hoppas iaf spelet blir ok!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av ELF:

Om det är optimerat spelar inte så stor roll om kontrollerna suger.
Fast de kanske har lärt sig att koda för mus nu eller är det för mycket att hoppas på?

Sanningen är att man inte viker sig dubbel för att tillfredsställa pirater på PC-sidan.

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Samma gamla = Origins ,Odyssey och nu Valhalla...

...Och resten av AC spelen, Watchdogs, Far Cry sen nr 3 och de båda nya Ghost Recon.

ELF
Medlem
Skrivet av kingzla:

Sanningen är att man inte viker sig dubbel för att tillfredsställa pirater på PC-sidan.

Det är ju synd. För jag hade verkligen velat pirata det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Mitt stackars Vega 56 börjar få det jäkligt tungt på 1440p.

Känns inte realistiskt att AMD's nya RX 6000 serie hinner i butik för 10 november heller. Ser ut som man får vänta lite med att spela.

Medlem

I stand corrected.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad är det du syftar på?

Skrivet av Hullken:

Vad hände i somras?

Förresten, skulle XSX köra detta på ultra i 4k/60?

På att dom hade en massa sexuella övergrepp och sånt tjafs och det hade pågått i flera år. Först nu då hade dom kvinnor som jobbade där gått ut och vittnat och basically sagt No more , no more. Vilket gjorde att flera av huvudcheferna där blev sparkade och en av huvudchefernas fru var HR ansvarig där

12
Skriv svar