I Assassin's Creed Valhalla kan du tweaka ditt gömda blad för att instant-döda – som förr

Robot
I Assassin's Creed Valhalla kan du tweaka ditt gömda blad för att instant-döda – som förr

Ja, det gäller även fiender med hög level.

#assassins-creed-valhalla, #ubisoft-montreal


Medlem

Varför skriver ni att det bara släpps på pc xbox och ps? Det släpps även på stadia!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Varför skriver ni att det bara släpps på pc xbox och ps? Det släpps även på stadia!

Visst, men hur många har Stadia? 0,000001%?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Varför skriver ni att det bara släpps på pc xbox och ps? Det släpps även på stadia!

För att ingen bryr sig om stadia?

Medlem

"Ditt gömda blad" får mig att tro att tant Eivor har handväskan full med löv


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Inte er 2 jag frågade. Men har ni provat det? Själv har jag både en bra dator och ps4 men föredrar stadia endå:)

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

men föredrar stadia endå:)

Varför? Seriöst nyfiken. Jag personligen ser mest nackdelar med Stadia. Nedlåst system, dyrt, osv. Geforce Now t.ex ser jag som hästlängder bättre.

Kommer nog ställa in instakill istället för den quick time grejen som ska hända. Egentligen bara för inlevelse
precis som nån annan pratade om i en annan nyhet. Vem vill hugga 12 ggr i nån bara för han är lite "bättre" krigare liksom


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför? Seriöst nyfiken. Jag personligen ser mest nackdelar med Stadia. Nedlåst system, dyrt, osv. Geforce Now t.ex ser jag som hästlängder bättre.

Nej kostar ingenting mer än spelen du köper, geforce now kräver väl att du har en dator med steam köpta spel plus en månadskostnad.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför? Seriöst nyfiken. Jag personligen ser mest nackdelar med Stadia. Nedlåst system, dyrt, osv. Geforce Now t.ex ser jag som hästlängder bättre.

https://youtu.be/YUX3trjOJgc
Kolla på den sen kan du prova stadia pro gratis en månad, då har du 30 spel att prova.

Äntligen lite Assassins känsla igen då! Kanske kanske det blir ett köp, ska mycket till då efter Odyssey o Origins.

Medlem

Bra att de fixar det, irriterade mig på att man inte kunde köra stealth helt utan var tvungen att gå i närstrid när det var en kraftig fiende.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Varför? Seriöst nyfiken. Jag personligen ser mest nackdelar med Stadia. Nedlåst system, dyrt, osv. Geforce Now t.ex ser jag som hästlängder bättre.

Stadia passar inte alla. T.ex. passar Stadia inte riktigt de som vill spela många olika spel hela tiden, som vill spela mycket multiplayer.

För min del är det casualgamingen som är skön. Har en bra speldator men har spelat igenom flertalet spel på Stadia på senare tid. Det är lite samma charm som med konsollerna att sitta i soffan och spela på stora OLED-Tvn med handkontroll istället för vid datorn. Sen 4k är ju inte fel (om spelet faktiskt körs i 4k beror på utvecklarna av spelen med, precis som på konsoller som stöder 4k).

Sen har jag provat Stadia, Geforce now och Xbox variant och ingen kommer i närheten av den låga latensen som det blir med Stadia. Inte heller bildkvaliteten har varit lika bra. Där har de andra tjänsterna en hel del att jobba på. Min upplevelse är då med Stadiakontrollen och Chromecasten. När jag provat i webbläsare på dator är inte bildkvaliteten och responsen lika bra men har inte testat sen nov 2019 så kan ha hänt mycket där.

Nackdelen är ju spelen, inte så stort utbud men det växer för varje månad. Ska man ha de allra senaste spelen hela tiden och ha ett stort utbud av spel så passar som sagt inte Stadia riktigt. Sen kommer ju i alla fall faktiskt Cyberpunk och Assassins Creed Valhalla samtidigt på Stadia som övriga plattformar

De har reor också då och då, så behöver inte vara så jättedyrt. Spelat igenom flera av spelen som ingår i Pro-prenumerationen 99kr/månad. Köpte Assassins Creed Odyessey för 90 kr på rea t.ex.

Stadia är inte riktigt jämförbart med konsoller eller PC. Det fyller en annan liten nisch på något vis, tyvärr är den kanske inte stor nog för att Google ska fortsätta med Stadia lång tid framöver men för min del kommer jag köra vidare på det, är mycket nöjd.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Föredrar systemet i Origins och Odyssey.
Kunde one-shotta dom flesta i Odyssey (på hard) men den gear/build (warrior prioriterad) jag använde.
Gjorde stats mycket mer relevant och roligt.
Att inte en super general dog direkt gjorde ingenting, att jag fick min opener från stealth gav mig ändå stor överhand.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Föredrar systemet i Origins och Odyssey.
Kunde one-shotta dom flesta i Odyssey (på hard) men den gear/build (warrior prioriterad) jag använde.
Gjorde stats mycket mer relevant och roligt.
Att inte en super general dog direkt gjorde ingenting, att jag fick min opener från stealth gav mig ändå stor överhand.

Kan bara hålla med. Var väldigt tveksam när jag först inte kunde one-shotta alla, men när jag väl utvecklade mina in-game skills och speccade min gear till assassination så blev det en väldigt tillfredställande naturlig utveckling i spelet.

Gillar dock att de ger folket ett val. Läser man mer i posten som FZ länkar i artikeln är det massvis med livskvalitetsförbättringar de stoppar in. Ofta småsaker som ändock sitter och gnager under hela speltiden.

Medlem

Känner mer hype för det här än cyberpunk men så är jag också lite knäpp

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Föredrar systemet i Origins och Odyssey.
Kunde one-shotta dom flesta i Odyssey (på hard) men den gear/build (warrior prioriterad) jag använde.
Gjorde stats mycket mer relevant och roligt.
Att inte en super general dog direkt gjorde ingenting, att jag fick min opener från stealth gav mig ändå stor överhand.

Ja, för det känns ju inte ett dugg larvigt att man hoppar på någon och kör in en kniv i nacken på dem och sen börjar slåss för att de på något mirakulöst sätt överlever detta.
Assasins Creed är fan ett jävla skämt numer.

Medlem

om man ocd-farmar allt som existerar och övergör det totalt, som mig, så är man ett komplett monster halvvägs genom spelet ändå fan va med folk det gick åt sista halvan av AC odyssey, meningen "dör som flugor" är inte stark nog att beskriva


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Jaxz:

Känner mer hype för det här än cyberpunk men så är jag också lite knäpp

Samma här. Tror jag kommer gilla valhalla mer än cyberpunk. Men man vet aldrig förrän man kört igenom båda.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av InsaneSharky:

Bra att de fixar det, irriterade mig på att man inte kunde köra stealth helt utan var tvungen att gå i närstrid när det var en kraftig fiende.

Då var ju bara din karaktär för dålig. Jag one shotar allt än hur stora fienderna är.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar