Spana in det nya gränssnittet på Playstation 5!

Robot
Spana in det nya gränssnittet på Playstation 5!

Snacka med vänner medan du spelar, få tips direkt i spelet och starta särskilda banor, direkt från gränssnittet.

#nyhetstips, #playstation-5


Medlem

"Måste ha varit slumpen!"

Ja, förmodligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

är ingen achievement hunter själv så activities delen är nog inget jag kommer nyttja speciellt ofta. Men det såg riktigt smooth ut på det hela.

Avstängd

Nice. Ett faktiskt nextgen gränssnitt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ser mycket bra ut. Microsoft borde skrota nuvarande dashboard helt och bygga helt nytt.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Ser mycket bra ut. Microsoft borde skrota nuvarande dashboard helt och bygga helt nytt.

Jag tycker om Xbox UI. Den är väldigt simpel och man kan göra iordning layouten själv.

Medlem

Detta var för mig helt jädra onödigt. Ser ingen som helst fördel med hur dom fördummar spelare på detta sätt. Räcker det inte med att kunna interagera med vänner, sköta downloads. Jag blir själv bara irriterad av alla saker som ploppar upp som jag ändå aldrig kollar på, xbox e hemskt på detta och speciellt på pc i xbox appen. Sämsta gränssnittet som gjorts imao. Ge mig mina spel, en länk till vänner och setting. Skit i allt community skit

Medlem
Skrivet av robbis:

Detta var för mig helt jädra onödigt. Ser ingen som helst fördel med hur dom fördummar spelare på detta sätt. Räcker det inte med att kunna interagera med vänner, sköta downloads. Jag blir själv bara irriterad av alla saker som ploppar upp som jag ändå aldrig kollar på, xbox e hemskt på detta och speciellt på pc i xbox appen. Sämsta gränssnittet som gjorts imao. Ge mig mina spel, en länk till vänner och setting. Skit i allt community skit

Håller inte med om att det är det sämsta men jag blev också störd på alla popups hela tiden och framför allt att dom var så stora.
Ge mig en minimal notis uppe hörnet så det stör så lite som möjligt.
Jag spelar inte heller för att se vad mina vänner gör på PSN utan för att njuta av spelen.
Men går det mesta att stänga av är det ju ingen skada skedd.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Dom flesta (alla?) popups går stänga av på PS4an så ser inte varför det inte skulle gå på PS5an. Ta det lugnt. Dom hade på allt för att visa så mycket som möjligt.

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Ser mycket bra ut. Microsoft borde skrota nuvarande dashboard helt och bygga helt nytt.

Alla tycker vi olika, jag är nöjd med Xbox-gränssnittet. Cleant, snyggt, funktionellt.

Medlem

Såg väldigt trevligt ut!

Medlem
Skrivet av Checker:

Nice. Ett faktiskt nextgen gränssnitt.

Det är så next gen att typ delar av Wii U och nuvande Switch ser ut så.

Medlem

Kändes spontant lite rörigt 😅 ingen fler än jag som saknar ps3:ans XMB ??

Medlem

Är det alltså folk som aktivt använder foto mode och sen delar bilderna till sina polare? Varför? Vem? Till vilken nytta? Så många frågor...

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Jag tycker om Xbox UI. Den är väldigt simpel och man kan göra iordning layouten själv.

Att man kan göra om layouten själv är lite att ta i


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Caene:

Alla tycker vi olika, jag är nöjd med Xbox-gränssnittet. Cleant, snyggt, funktionellt.

Cleant? Är jag den enda som tycker att det är värsta gröten?


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Kändes spontant lite rörigt 😅 ingen fler än jag som saknar ps3:ans XMB ??

Jodå.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nja.. Kan bli bra, men samtidigt grötigt.
Man önskar att det finns alternativ till att själv välja vad som ska finnas på hemskärmen.

Ser fram emot att dem vustar menyerna, alla inställningar mm.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Nja, kändes ganska stökigt. Hade hoppats på mer PS3/XMB-inspirerat än en vidareutveckling av PS4-flikarna.

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Cleant? Är jag den enda som tycker att det är värsta gröten?

Jag gillar det här med tiles osv, stor fan av det. Precis som jag var stor fan av Windowsmobilerna, innan de körde Android på dem. Älskade gränssnittet på dem med.

Medlem

Så till och med ett spel som destruction allstars kommer gå på $70/80 EURO. Yikes.
Om det nu bara var dyra AAA-spel som orsakade prishöjningen så borde det väl vara rimligt att inte ta lika mycket betalt för extremt simpla spel?

Medlem

Jag gillade "Netflix"-känslan som Sony pratat om tidigare, jag tror det kommer få mig att gå igenom den framtida oundvikliga backloggen. Multiplayerdelarna kommer nog inte beröra mig så mycket, men det ser bättre ut och och verkar smidigare än tidigare.

Men mitt största aber är att det fortfarande (än) inte verkar finnas något smidigt vis att få en skärmdump till datorn. Det känns inte nextgen att behöva plocka fram ett usb-minne och plugga in det till konsolen, föra över filen och sen plugga in minnet i datorn.
Alternativt ladda upp dumpen till Facebook, ställa in att bara jag kan se uppladdningar från Playstation, och sen ladda ned det därifrån.

Det är en mjukvarulösning Sony borde fixats för två år sen minst, jag är nyfiken på vad som hindrar dom?

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag gillade "Netflix"-känslan som Sony pratat om tidigare, jag tror det kommer få mig att gå igenom den framtida oundvikliga backloggen. Multiplayerdelarna kommer nog inte beröra mig så mycket, men det ser bättre ut och och verkar smidigare än tidigare.

Men mitt största aber är att det fortfarande (än) inte verkar finnas något smidigt vis att få en skärmdump till datorn. Det känns inte nextgen att behöva plocka fram ett usb-minne och plugga in det till konsolen, föra över filen och sen plugga in minnet i datorn.
Alternativt ladda upp dumpen till Facebook, ställa in att bara jag kan se uppladdningar från Playstation, och sen ladda ned det därifrån.

Det är en mjukvarulösning Sony borde fixats för två år sen minst, jag är nyfiken på vad som hindrar dom?

Slänger du iväg bilden till valfritt konto på psn så hittar du den ju under meddelanden i playstation-appen sen är det bara å spara den på mobilen och skicka var du nuvill. Möjligt att bilden komprimeras under processen men det är inget jag tycker man märker när man tittar på telefonen åtminstone. Det kanske du redan hade stenkoll på dock?

Medlem

Gött med en uppfräschning av UI. Jag gillar det ✌️


signatur

...fy fan för folk

Medlem

Märkligt att de valde att spola förbi laddningstiderna om de nu sägs vara så pass snabba.

Någon mer som tycker att personen som talar i videon låter som Major Nelson?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det de spolade förbi såg ut att vara väntetid för att hitta spelare (stod "Finding Players" i X sekunder längst ned), val av karaktär och övriga inställningar för multiplayer matchen. Uppstart av spelet, från kallstart, tog ca 7-8s, för den titeln.

För övrigt såg gränssnittet smidigt ut. Trevligt att det även fanns direkt tillgång till en "Customize" knapp i menyn som visades längst ned på skärmen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nja, kändes ganska stökigt. Hade hoppats på mer PS3/XMB-inspirerat än en vidareutveckling av PS4-flikarna.

Håller med, lite för rörigt och många funktioner som jag aldrig kommer använda. Men det är ju bara att låta bli att använda dem helt enkelt. Quick-resume och byte av spel såg ju trevligt snabbt ut iaf.

Medlem

Gränssnittet till PS4 var verkligen tråkigt och till viss del även en nedgradering från PS3. Det här ser ut som ett rejält lyft.

Skrivet av matuttas:

Är det alltså folk som aktivt använder foto mode och sen delar bilderna till sina polare? Varför? Vem? Till vilken nytta? Så många frågor...

Ja, det är nog lite samma fenomen där folk konstant ska ta bilder på platser/semesterorter, mat, djur, barn mm och sen bombar ut dessa på sociala medier.

Medlem

PSNow verkar integrerat i PS5? Kommer det betyda att man kan strömma PS3 -spel osv på PS5 då? Någon som använder PSNow och kanske vet hur det fungerar?

12
Skriv svar