11 minuter ur Alan Wake

Robot
Medlem
11 minuter ur Alan Wake

Har väldans stor lust att se den men vill att allt ska bli en överraskning när jag kör spelet, så får bli å vänta tills det släpps...

Medlem

är sugen på att se klippet men jag kommer bli jävligt irriterad att jag gjorde det i efterhand så jag avstår : )

Medlem

Lockande att kolla på men jag håller mig till spelet visas i sin helhet framför min tv-soffa.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Klippet innehåller bara spelets "tutorial", inga stora grejer men jag antar att det ändå spoilar lite. Striderna ser intensiva ut.

Ahh, sorry, jag fastnade någon annanstans när jag läste: "Delta-Squad gegen Lambent (1:12)" - vad nu detta betyder


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Thumbs up


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Helt underbart!! Men inget gore? Inte en bloddroppe när han blir nerhuggen med yxan ju.

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Helt underbart!! Men inget gore? Inte en bloddroppe när han blir nerhuggen med yxan ju.

Vet inte säkert men eftersom det är en tysk sida som släppte filmen är det ju möjligt de även har en tysk censurerad förhandsversion av spelet eller var de nu fått filmen ifrån.

Medlem

Åhhh, helt otroligt att spelet nästan är klart, efter alla år! Jag har längtat efter att få längta efter ett spel. Det känns som förr i tiden. Sällan att jag känner ett sådant sug efter ett spel. Hoppas det är så bra som jag tror.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

KoP
Medlem

Neeeej tänker inte titta. Det spoilas för mycket nu för tiden innan spelen ens är ute på marknaden.

Medlem

Man blir väl tvungen eftersom det slopades till PC -.-


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

äh wtf tittade på filmen, mene den hette 11 min alan wake (english version) ngt i den stillen, mene det var ngt skit om C&C 4


signatur

Rwa?

Why oh why kommer det inte till PC?

Medlem

Jag har tittat några minuter och berättar inte vad som händer men faan vilken stämning! Jag blev rädd av att titta på utan att ens själv spela. Det här blir riktigt bra.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Klippet fanns även på youtube, för er som har problem med långsam buffring eller att fel klipp dyker upp.
Hur som helst, såg riktigt coolt ut, bra berättat. Som vanligt på konsol verkade kontrollerna ganska handikappande (ur en pc-spelares synvinkel).

Medlem

Men för konsoll känns kontrollerna helt rätt (utan att ha spelat det.)


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Flesheater:

Helt underbart!! Men inget gore? Inte en bloddroppe när han blir nerhuggen med yxan ju.

Vet inte säkert men eftersom det är en tysk sida som släppte filmen är det ju möjligt de även har en tysk censurerad förhandsversion av spelet eller var de nu fått filmen ifrån.

Jojo säkert ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Men för konsoll känns kontrollerna helt rätt (utan att ha spelat det.)

Rätt, men ändå så fel ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av tobbetobbelito:

Why oh why kommer det inte till PC?

Äh, lär väl vara vanlig konsoldynga as usual, inget att deppa över


signatur

Retro.

Medlem

Detta vill jag prova, kommer skita på mig Snacka om att fånga känslan i att vara med i en läskig film - great!

Medlem

Ser mkt lovande ut. Extremt linjärt, men antar att beror på att spelet börjar som en tutorial. Stämningen verkar enorm, ljud, fx, ljus/skuggor.. Hoppas att styrningen och kameran är klockren.

Hoppas även att det inte blir för mkt strider,gore, osv, utan mer stämning osv så man verkligen hoppar till vid varje möte. Jag vill känna panik och rädsla

Medlem

Det skulle ha släppts till PC å med öppen sandbox värd. nu e det bara ett konsol spel i mängden...

Alan Wake verkar vara ett riktigt kul spel, funderar på att spendera några hundringar på det


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Inaktiv

Får hoppas på att det inte är kort!


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hoho, kanske blir att inhandla. 360:n står ju ändå och samlar damm

Medlem
Skrivet av Sleep:

Det skulle ha släppts till PC å med öppen sandbox värd. nu e det bara ett konsol spel i mängden...

Öppen sandbox-värld hade inte passat, det insåg utvecklarna, annars hade spelet haft det. Konsolerna har lätt nog med CPU för att klara det hur som helst. Personligen föredrar jag att se något spel som inte satsar på sanbox, det har blivit uttjatat, hellre bra spel med gedigen story oavsett format

Skrivet av Golvis:

Äh, lär väl vara vanlig konsoldynga as usual, inget att deppa över

Nämen Golvis, inte har du något emot konsoler?
Tur att det inte blir sådan där vanlig PC-dynga, som ändå bara piratkopieras
Tror faktiskt en 360-kontroll kommer att ge en överlägsen upplevelse, även till ev. PC-version (personlig spekulering). Sen kan man alltid hyra/låna en konsol om man vill spela men inte kan/vill köpa

Medlem

Shit va grymt

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Sleep:

Det skulle ha släppts till PC å med öppen sandbox värd. nu e det bara ett konsol spel i mängden...

Öppen sandbox-värld hade inte passat, det insåg utvecklarna, annars hade spelet haft det. Konsolerna har lätt nog med CPU för att klara det hur som helst. Personligen föredrar jag att se något spel som inte satsar på sanbox, det har blivit uttjatat, hellre bra spel med gedigen story oavsett format

Skrivet av Golvis:

Äh, lär väl vara vanlig konsoldynga as usual, inget att deppa över

Nämen Golvis, inte har du något emot konsoler?
Tur att det inte blir sådan där vanlig PC-dynga, som ändå bara piratkopieras
Tror faktiskt en 360-kontroll kommer att ge en överlägsen upplevelse, även till ev. PC-version (personlig spekulering). Sen kan man alltid hyra/låna en konsol om man vill spela men inte kan/vill köpa

hehe grumble, märks det så tydligt att jag är emot dem :D.
men så är det, latchade nintendo/playstation och amiga/commodore/pc 50/50 i mina unga år :), sen blev det dator för hela slanten, är ju en sån där fippel och pill-nisse, dator ger mig mer utmaning i det avseendet, jag är harmlös att debattera med i 99/100 fall, men alltid kul att slänga in en braspinne emellanåt ;), trevlig helg


signatur

Retro.

Medlem

Dags att damma av min xb360! Äntligen kan den för en gångs skull användas.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

12
Skriv svar