Spela öppna CoD: Black Ops Cold War-betan i helgen

Robot
Spela öppna CoD: Black Ops Cold War-betan i helgen

Gratis och öppen lördag till måndag, på alla plattformar.

#call-of-duty-black-ops-cold-war


Medlem

Då jag har samtliga CoD spelen så får jag väl prova detta med - men ska jag vara ärligt så vet jag inte längre varför jag köper dom då de brukar innehålla väldigt lite nytt (oftast).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får testa men frågan är hur mycket nytt från Modern Warfare detta innehåller (MP delen) för spelar väldigt lite Warzone.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Geeks Gaming
Skrivet av Ankh:

Då jag har samtliga CoD spelen så får jag väl prova detta med - men ska jag vara ärligt så vet jag inte längre varför jag köper dom då de brukar innehålla väldigt lite nytt (oftast).

Jag vet inte varför jag ens laddar ner och testar dom. Jag vet om att jag kommer tycka de är same same. Även om MW testa nytt så va det fortfarande det samma. Till och med den dåliga nätkoden sedan Mw2 är kvar.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Då jag har samtliga CoD spelen så får jag väl prova detta med - men ska jag vara ärligt så vet jag inte längre varför jag köper dom då de brukar innehålla väldigt lite nytt (oftast).

Skrivet av Taskman:

Får testa men frågan är hur mycket nytt från Modern Warfare detta innehåller (MP delen) för spelar väldigt lite Warzone.

Skrivet av Jinxswe:

Jag vet inte varför jag ens laddar ner och testar dom. Jag vet om att jag kommer tycka de är same same. Även om MW testa nytt så va det fortfarande det samma. Till och med den dåliga nätkoden sedan Mw2 är kvar.

Det märks att Treyarch har ärvt ett projekt där de haft ytterst lite tid att ändra detta till ett BO. (Sledgehammer jobbade på ett Cod Vietnam men det vart bråk halvvägs).

Om man spelar flera Cod och bryr sig om saker som spelflöde, balansändringar osv så är det ganska annorlunda från MW-2019. På ytan är det givetvis cod för den som inte bryr sig, men saker som Time To Kill och annat är väldigt annorlunda för det bättre enligt mig. Man har chans att reagera på saker igen utan att folk känns som bullet-sponges. Ljuden är mycket mer tydliga och inte en insane mixer som i 2019, man kan lättare höra vart spelare kommer ifrån när de springer nära dig och reagera. Man har inte heller parkour,mounting och man har en mer clean approach till map-designen igen vilket många tycker mer om i Cod. 2019 led av 795 olika fönster och vinklar ihop med löjligt låg ttk för ett arkadspel, blir inte riktigt skicklighetsbaserat på samma sätt.

Det som Cod Bo lider mest av är ytan, det är mycket sämre animationer och annat, och även om det körs på samma motor som Treyarch hade 2018 så är detta tydligt mycket mer opolerat. Jag tror jag kommer ha betydligt roligare i BO än 2019, även om 2019 är löjligt jävla snyggt ur en teknisk synvinkel.

Inaktiv

Håller med att detta nog kommer kännas same same same på många sätt men det är lite därför jag kommer spela betan för jag ser det något som en tidsbestämd DLC med nya maps och vapen vilket alltid är trevligt

Medlem

Det går att lira från idag förutsatt att man länkar Twitch och Battle.net, sedan "kollar" på en stream med Drops enabled 4 timmar ifall du vill ha access idag. Så om du är sugen, länka, dra igång en stream medan du gör annat så har du access en dag tidigare.

Medlem
Skrivet av heady89:

Det märks att Treyarch har ärvt ett projekt där de haft ytterst lite tid att ändra detta till ett BO. (Sledgehammer jobbade på ett Cod Vietnam men det vart bråk halvvägs).

Om man spelar flera Cod och bryr sig om saker som spelflöde, balansändringar osv så är det ganska annorlunda från MW-2019. På ytan är det givetvis cod för den som inte bryr sig, men saker som Time To Kill och annat är väldigt annorlunda för det bättre enligt mig. Man har chans att reagera på saker igen utan att folk känns som bullet-sponges. Ljuden är mycket mer tydliga och inte en insane mixer som i 2019, man kan lättare höra vart spelare kommer ifrån när de springer nära dig och reagera. Man har inte heller parkour,mounting och man har en mer clean approach till map-designen igen vilket många tycker mer om i Cod. 2019 led av 795 olika fönster och vinklar ihop med löjligt låg ttk för ett arkadspel, blir inte riktigt skicklighetsbaserat på samma sätt.

Det som Cod Bo lider mest av är ytan, det är mycket sämre animationer och annat, och även om det körs på samma motor som Treyarch hade 2018 så är detta tydligt mycket mer opolerat. Jag tror jag kommer ha betydligt roligare i BO än 2019, även om 2019 är löjligt jävla snyggt ur en teknisk synvinkel.

Det är sådana saker jag kollar efter, det trodde jag de flesta gjorde? Men jag tycker att de flesta spelen efter MW1 (originalet då, inte remaken eller den upphottade) inte alls har samma känsla längre.

Jag gillade dock World At War - men det kan vara för att jag är WW2 fan och har tusentals timmar i CoD1/CoD2

Edit: Även om jag tycker de kunde utelämnat en del i Cod:WaW med.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas det är bättre optimerat än Warzone, som måste vara det sämst optimerade spelet i världshistorien.

Medlem

Fråga: Är Cold War ett DLC till Modern Warfare? Känns lite oklart om man kommer ha kvar sin progress från MW i detta spel.

Medlem
Skrivet av employed:

Fråga: Är Cold War ett DLC till Modern Warfare? Känns lite oklart om man kommer ha kvar sin progress från MW i detta spel.

Tyvärr inte, detta är ett separat spel.

Medlem

Tips: Det går att ändra FoV på PS4. Ställde in 90 och funkar bra. Det går dessutom att spela med mus och tangentbord på PS4.

Medlem

Har precis köpt "Ultimate Edition", för 951 kr. Fast jag först inte skulle göra det...
Men jag har ju alla andra COD. Den enda jag ångrat och avinstallerat är BlOps IIII.


signatur

autograph

Medlem

Jag fortsätter med Modern Warfare. Känns som att detta inte är ett steg framåt. Men det var coolt med Reagan.

Geeks Gaming

Precis testat "Betan"... Stort fett NEJ från min sida. Ljudet är nog något av de sämsta jag varit med om. Och gameplay går ut på Sprint+Crouch med auto shotgun eller smg.

Medlem

Kan man förladda betan på xbox?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Precis testat "Betan"... Stort fett NEJ från min sida. Ljudet är nog något av de sämsta jag varit med om. Och gameplay går ut på Sprint+Crouch med auto shotgun eller smg.

Testade precis och kan inte sätta fingret på det men något känns "off" hela tiden. Ljudet var dock riktigt konstigt och kändes väldigt "muffled".

Tycker helt klart MP i MW är bättre.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

@heady89 Har hört från lite olika folk att det är som att lira CSGO, kan det stämma?

Medlem
Skrivet av Taskman:

Testade precis och kan inte sätta fingret på det men något känns "off" hela tiden. Ljudet var dock riktigt konstigt och kändes väldigt "muffled".
Tycker helt klart MP i MW är bättre.

Ja, jag ångrar mig redan. Kändes inte bra och mysko ljud!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@heady89 Har hört från lite olika folk att det är som att lira CSGO, kan det stämma?

Ja, det var en bra liknelse! Trist.


signatur

autograph

Medlem
Hur?
Skrivet av kingzla:

Tips: Det går att ändra FoV på PS4. Ställde in 90 och funkar bra. Det går dessutom att spela med mus och tangentbord på PS4.

Hur gör du då?
Vad använder du för grejer?

Medlem

Betan är så dålig optimerat just nu inkl till konsoler. Gör precis samma som en annan sa här ill stick too modern warfare

Inaktiv

Nu kan man spela sedan typ 19-20. Spelade ca två timmar men det kommer inte bli ett köp, håller mig till MW’19. Gillade inte riktigt banorna eller känslan och krigsbåtarna på skeppbanan var ju helt OP

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Hur gör du då?
Vad använder du för grejer?

FoV-slide finns i inställningsmenyn och för att spela med mus och tangentbord kopplar man in det direkt i USB-portarna på PS4.

Medlem

Har fått felmeddelanden två gånger.


signatur

autograph

Medlem

Kan man radera mappen "Call of Duty Black Ops Cold War Beta" nu när fullversionen laddats ner?


signatur

autograph

1
Skriv svar