Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av lars_kongo:

SNyggare ja, men inte så man tappar hakan snyggt. Speciellt inte om man tar med i beräkningen att det är ett spel som släpps 7 år senare och med en av spelhistoriens dyraste produktioner.
Men är du nöjd så är det väl inga problem? Jag är besviken och inte imponerad.

Tråkigt att höra

Medlem

Det kan vara så att cdpr varit försiktigare med att visa 'snyggt' efter den backlash de fick med Witcher 3 (e3 videon jämfört med release)
Nästan alla verkar dock varit förlåtande efter hur grymt spelet blev.

Nu vet jag inte hur spelutveckling fungerar. Men jag kan tänka mig att ju längre tid en produktion tar, ju äldre kommer det se ut vid release, annars måste det sminkas om på nytt, om och om igen? Vi såg även på specs att det inte var värst höga minimi/rek.

Jag tror vi kommer bli mer än nöjda när vi sitter med spelet själva och inte bedömer ur komprimerade youtube-klipp


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Tråddemonen
Testpilot

Har uppdaterat tråden på lite info om vapen men den tiden som fanns. Är lite mer djupdykning med info om hur vapen har kategorier och vad dem innebär, men även lite annat som inte har visats ännu.

Medlem

Jag har syndat, om det räknas i detta fall och förbokat spelet. Första spelet jag förbokat sedan 2011.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har syndat, om det räknas i detta fall och förbokat spelet. Första spelet jag förbokat sedan 2011.

Typ samma här, även om jag gjorde ett undantag med Red dead redemption 2.

Tycker att det är okej att göra enstaka undantag när en spelstudio har förtjänat ett förtroende, vilket CDPR har gjort.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har syndat, om det räknas i detta fall och förbokat spelet. Första spelet jag förbokat sedan 2011.

Då är vi två

Avstängd

Jag är inte så hypad över detta än utan mer valhalla som hägrar för mig. Men kommer nog bli ett köp. Kommer däremot inte förboka det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu blir jag faktiskt förbannad.

Är upptagen just den jävla helgen också.

Fan ta CDPR...

Medlem
Skrivet av Zensu:

Nu blir jag faktiskt förbannad.

Är upptagen just den jävla helgen också.

Fan ta CDPR...

https://pbs.twimg.com/media/ElWXIH1WMAA4pUi?format=jpg&name=l...

Såg det också precis, förstår folk blir upprörda, men hellre ett försenat och fungerande spel än ett ” i tid” som halv-funkar. Själv väntar jag med detta spelet tills jag har mitt ps5!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Nu blir jag faktiskt förbannad.

Är upptagen just den jävla helgen också.

Fan ta CDPR...

https://pbs.twimg.com/media/ElWXIH1WMAA4pUi?format=jpg&name=l...

Japp, är själv heligt förbannad. När dom annonserade att spelet hade gått guld så bokade jag direkt in min semester från den 19:e november och en vecka framåt, för i vanliga fall betyder GOING GOLD att det inte ska ske fler förseningar, men CDPR verkar ha en egen definition... FUCK!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Japp, är själv heligt förbannad. När dom annonserade att spelet hade gått guld så bokade jag direkt in min semester från den 19:e november och en vecka framåt, för i vanliga fall betyder GOING GOLD att det inte ska ske fler förseningar, men CDPR verkar ha en egen definition... FUCK!

Dom svarar på precis det i inlägget.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Andy Hexagon:

Japp, är själv heligt förbannad. När dom annonserade att spelet hade gått guld så bokade jag direkt in min semester från den 19:e november och en vecka framåt, för i vanliga fall betyder GOING GOLD att det inte ska ske fler förseningar, men CDPR verkar ha en egen definition... FUCK!

Har också bokad semester mellan 19 november till den 6e december. Har redan satt in vikarie för mitt arbetspass. Så nu vart man lite besviken 😐

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Såg det också precis, förstår folk blir upprörda, men hellre ett försenat och fungerande spel än ett ” i tid” som halv-funkar. Själv väntar jag med detta spelet tills jag har mitt ps5!

Nu är jag bara lite irriterad och vill självklart att dom ska få ta sin tid och släppa en hel och fin produkt.

Men allvarligt talat får dom gärna sätta "Its done when its done" istället för nytt releasedatum hela jävla tiden. Och nu när dom började korka av champagnen över "gone gold" så började folk faktiskt tro på denna release och ansökt om semestrar och förköpt.

Blir att försöka få ledigt den 10e och 11e så man iallafall kan smaka på spelet innan man måste göra det man lovat den helgen...

SLUTADE SNUSA IGÅR OCKSÅ SÅ JAG BLIR SKENHELIGT FÖRBANNAD PÅ ALLT JUST NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Men vafan! Haha jag hade bokat tid för sista visdomstanden den 19e så jag kunde sitta hemma hela helgen o spela. Well well, får be min chef om ytterligare ledigt imorn då.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Nu är jag bara lite irriterad och vill självklart att dom ska få ta sin tid och släppa en hel och fin produkt.

Men allvarligt talat får dom gärna sätta "Its done when its done" istället för nytt releasedatum hela jävla tiden. Och nu när dom började korka av champagnen över "gone gold" så började folk faktiskt tro på denna release och ansökt om semestrar och förköpt.

Blir att försöka få ledigt den 10e och 11e så man iallafall kan smaka på spelet innan man måste göra det man lovat den helgen...

SLUTADE SNUSA IGÅR OCKSÅ SÅ JAG BLIR SKENHELIGT FÖRBANNAD PÅ ALLT JUST NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Kan absolut förstå att folk som bokat in semester för att spela blir förbannade utav just den anledningen och att dom borde vara lite mer försiktiga med sina releasedatum!

Stå på med snusandet, det värsta är över efter ca 14 dagar! Slutade själv i januari så vet hur det känns!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Stå på med snusandet, det värsta är över efter ca 14 dagar! Slutade själv i januari så vet hur det känns!

Tamigfan vad svårt det är. Man får världens blixtdamp stup i kvarten och man håller allt inne för att inte folket runt mig ska bli lidande. Sitter fanimig korsögd just nu haha!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Tamigfan vad svårt det är. Man får världens blixtdamp stup i kvarten och man håller allt inne för att inte folket runt mig ska bli lidande. Sitter fanimig korsögd just nu haha!

Körde nikotinplåster första 14dagarna med minskande styrka på nikotinet! Funka som fan!

21mg, 14mg och sist 7mg

Sorry för Off-topic!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Körde nikotinplåster första 14dagarna med minskande styrka på nikotinet! Funka som fan!

21mg, 14mg och sist 7mg

Sorry för Off-topic!

CYBERPUNK KAN SUGA MIN SNAZE... JUST NU!

Så, nu är vi ontopic

Har gått ner sakta ifrån styrka 4a(white) till Lyft nikotinpåsar styrka 1 så kände att det var dags att gå av kamelen. Kommer bli tufft men tror jag klarar det

Sorry Zimpan, vi håller oss ontopic på riktigt nu ;D

Medlem

Tre veckor alltså....Det är ett helvete men jag håller god min...Men om inte spelet är släppt i tid till jul ledigheten vet jag fan inte vad jag tar mig till DX


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Förseningar är standard, men när man i officiella kanaler upprepade gånger skriver att spelet definitivt inte kommer att försenas ytterligare så är det klart att det svider när det lik förbannat försenas ytterligare en knapp månad med mindre än tre veckor kvar till släpp.

Avstängd

Förstår inte alla som grinar över detta. Är väl bra om det är ett fungerande spel när det släpps. Det är ju bara några veckor det försenas.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Såg det också precis, förstår folk blir upprörda, men hellre ett försenat och fungerande spel än ett ” i tid” som halv-funkar. Själv väntar jag med detta spelet tills jag har mitt ps5!

Tråkigt och jag förstår också folk som blir besvikna, samtidigt så är detta ett bevis för mig vad CDPR tycker är viktigt.
Dom är en av FÅ spelstudios som skulle försena ett spel efter att det gått "gold" Det kan man kanske tycka illa om.
Men jag älskar dom ännu mer för detta, dom är perfektionister och är inte spelet perfekt så riskerar dom hellre lite arga
fans än att släppa ett spel i ofärdigtskick...Detta borde vi alla tycka är en bra sak, sen att dom inte hunnit göra det perfekt inom utlovad tid är en besvikelse absolut men samtidigt....TACK CDPR att ni INTE låter oss gamers få köpa halv färdig skit som ni sen ska laga med patches ett halvår/år innan det blir spelbart (HEJ BETSHITSTA)

EDIT: Vågar man hoppas på att dom filar på nextgen PS5 updaten under denna period också ? Det var faktiskt ur ren säljsynpunk sjukt dålig timing att släppa spelet i princip samma dag som nextgen konsollerna utan att ha "nextgen" anpassat spelet.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Zensu:

CYBERPUNK KAN SUGA MIN SNAZE... JUST NU!

Så, nu är vi ontopic

Har gått ner sakta ifrån styrka 4a(white) till Lyft nikotinpåsar styrka 1 så kände att det var dags att gå av kamelen. Kommer bli tufft men tror jag klarar det

Sorry Zimpan, vi håller oss ontopic på riktigt nu ;D

Tråddemonen
Testpilot

Förstår att många upplever att detta kommer som en oönskad spark i genitaliá de skrevé. Men jag ska försöka gräva lite och jobba på tråden trots min begränsade tid, så tråden har lite mer innehåll fram till release som aptitretare. Är ju trots allt bara 21 dagar extra efter så många års väntan 👍

Medlem

Bara att dessa 3 veckor fördubblar väntetiden, så det känns mer än vad det är


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Ironi

Det är lite kul att majoriteten både här inne i tråden och på andra forum svär och gnäller över den här förseningen men samtidigt är helt hundra på att spelet kommer att släppas i december. Borde man inte ha lärt sig vid det här laget att inte ta deras löften på allvar. Spelet kan lika gärna försenas till 2021, vänta istället och se när det kommer ☺️


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Zimpan:

jag ska försöka gräva lite och jobba på tråden trots min begränsade tid, så tråden har lite mer innehåll fram till release som aptitretare.

Skrivet av Tarotikum:

Det är lite kul att majoriteten både här inne i tråden och på andra forum svär och gnäller över den här förseningen men samtidigt är helt hundra på att spelet kommer att släppas i december. Borde man inte ha lärt sig vid det här laget att inte ta deras löften på allvar. Spelet kan lika gärna försenas till 2021, vänta istället och se när det kommer ☺️

Tack Gandhi

Medlem

Nu är inte spelet släppt men har ändå frågor. Jag är lite hype på spelet eftersom det verkar häftigt ur många perspektiv, mest för att man kan bli en cyborger! Det känns lite som GTA i framtiden men ett rent rollspel, har inte spelar så mogna rollspel och Diablo är väl det jag spelat mest av dessa om man ser till att bygga upp en karaktär.

Kan spelet vara kul även för mig som är ovan vid rollspel?

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av Zontos:

Nu är inte spelet släppt men har ändå frågor. Jag är lite hype på spelet eftersom det verkar häftigt ur många perspektiv, mest för att man kan bli en cyborger! Det känns lite som GTA i framtiden men ett rent rollspel, har inte spelar så mogna rollspel och Diablo är väl det jag spelat mest av dessa om man ser till att bygga upp en karaktär.

Kan spelet vara kul även för mig som är ovan vid rollspel?

Garanterat, tycker det mesta sekvenserna är mer filmatiska och allt hänger på hur du skapar karaktären efter din spelstil. Det kommer inte vara rollspels liknande som fantasy spel där stats har den största påverkan utan mer hur du väljer att uppgradera din karaktär och vad för vapen som faller dig i smaken. Stats kommer baseras efter levels och hur du spelar som V. T.ex. Använder du svärd så kommer din karaktärs färdigheter att utvecklas mer med svärd och blir effektivare samt smidigare med dem.

Sen kommer storyn bändas med de val du gör samt hur du väljer att spela. Du kan få uppdrag som du misslyckas med och spelet fortsätter ändå. Det finns inte ett slut eller mål i spelet, målet är resultatet av hur du väljer att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Garanterat, tycker det mesta sekvenserna är mer filmatiska och allt hänger på hur du skapar karaktären efter din spelstil. Det kommer inte vara rollspels liknande som fantasy spel där stats har den största påverkan utan mer hur du väljer att uppgradera din karaktär och vad för vapen som faller dig i smaken. Stats kommer baseras efter levels och hur du spelar som V. T.ex. Använder du svärd så kommer din karaktärs färdigheter att utvecklas mer med svärd och blir effektivare samt smidigare med dem.

Sen kommer storyn bändas med de val du gör samt hur du väljer att spela. Du kan få uppdrag som du misslyckas med och spelet fortsätter ändå. Det finns inte ett slut eller mål i spelet, målet är resultatet av hur du väljer att spela spelet.

Nice!

Skriv svar