Snyggast design i spel?

Medlem
Medlem

Håller med gällande Hollow Knight, väldigt vackert spel. Otroligt mysiga miljöer.

Låter som en trasig skiva, men FromSoftwares spel är svårslagna rent estetiskt. Mörka, deprimerande, melankoliska världar men ack så vackra och storslagna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Limbo
The Nomad Soul
Control
Ico
Firewatch

Medlem

Kentucky Route Zero har en helt egen stil som mer liknar ett litet konstverk än ett spel.
Lite svårt att jämföra med snabba färgglada spel som cuphead.

Medlem

Helt klart en vinnare, spelet är ett riktigt konstverk! Introt är så otroligt snyggt även idag.


signatur

IDKFA

Medlem
Medlem

Kojimas karaktärsdesign är nåt av det ballaste jag vet. Flera av bossarna i mgs-spelen och nu senast death stranding 🤘
Möten man sällan glömmer

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Pixelwood:

För att försöka skilja på grafik och design så väljer jag att tolka det senare som gränssnittet. Då håller jag med om att Okami är en av de bästa. Hela spelet ser ut som en bok med japanska akvarellmålningar. Allt från vändande blad mellan scener till penseln som du använder för att rita symboler.

Medlem

Thronebreaker: Witcher Tales för att komma med något nytt.

Banner Saga, ett liknande spel har ju en riktigt fin värld, väldigt stor omsorg bakom

Lägger in som bonus då Darkest Dungeon, känns verkligt mörkt och hemskt.
Annars har ni nämnt det mesta redan i tråden.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Journey är nog det vackraste spel jag personligen spelat, tätt följt av Gris. Sedan beror det väl på vad man letar efter, tycker personligen inte att det är svårt att hitta spel med bra art design. Kingdom-spelen ser väldigt bra ut, som exempel, men de har ju en pixel art design som jag vet att vissa har väldigt svårt för.

Medlem

Shadow of the Colossus är det som kommer upp i huvudet. Som ett konstverk i rörelse.

Medlem

Inside och Below


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Bloodborne
Breath of the wild
Cuphead
Ori and the... (båda)
Owl boy

Medlem

Jag har alltid en plats i hjärtat för Castlevania: Symphony of the Night.

Medlem
Skrivet av Joel OS:

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/595849980733293531...

https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/595849980733775901...

Det syns direkt vilket spelet är, trots att det är snart 12 år sedan det släpptes, och för att hålla sig till en "realistisk" stil är det fortfarande rätt unikt till utseendet. Tycker det förtjänar åtminstone ett omnämnande.

Mirrors edge är fortfarande ett av de vackraste spelen som gjorts tycker jag.

Medlem

Finns så många som har trevlig design och en favorit är helt klart Ori spelen så jag ställer mig i den kören. Sen gillar jag designen i Ratchet and Clank spelen men det hänger nog ihop med trevligt gameplay.

Medlem

jag tycker stilen i dont starve är unik och snyggskön.
samt gillar jag stilen i mad max spelet, rost ,sand och blod

Medlem

Håller med vad många skrivit om. Okami var ju riktigt rent på sin tid men upplever att det tappat när man spelade om det förra året.

Håller re4 högt likaså RE. Där är det ju level design som är på topp. Tröttnar aldrig på att spela om dem spelen.

Ska man ta något spel som överlevde på sin design är ju pixel junk monsters. I ett hav av tower defense spel var ju den designen riktigt härlig.

Medlem

Ett spel som jag kommer tillbaka till med några års mellanrum är moonstone som enligt mej är ett mästerverk med den programvara som fanns då. Även om grafiken är pixlig så får jag många gånger en känsla av att moonstone är blodigare än senaste doom. Kanske börjar man bli såpass van av grafiken att man inte längre höjer på ögonbrynen, men då när moonstone kom ut var det en kittlande känsla när spelen hade den där vuxenstämpeln på sej och var såpass bra OCH blodiga på samma gång 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Alltså jävlar vad spelsugen jag blir av denna tråd.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Alltså jävlar vad spelsugen jag blir av denna tråd.

Ta hand om min skämshög i samma veva är du snäll. 😊

Medlem

Sitter tyvärr inte vid en dator och orkar inte gå igenom helvetet att posta bilder här via telefonen.

Men jag kan bidra med följande:

Det överlägset mest imponerande designmässigt för mig är Bloodborne. Helt otroligt vilket detaljarbete, sitter nästan i chock ibland. Har spelat igenom det tre gånger sedan release, senast häromveckan. Blir nästan mer imponerad nu trots många timmars tittande på samma sak. Mästerverk.

Bubblare:

BOTW
Odinsphere
Saga frontier 2
Legend of mana
World of warcraft
Dishonored
Pray
Super Mario Odyssey
Hollow Knight
Tetris attack


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bästa inlägget hittills. Otrolig bra design med detaljer från en annan värld. När insikten slår en om att storyn berättas i detaljerna och det faktiskt fungerar, då är det bara att njuta av något mycket unikt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Vad många som gillar Bloodborne och Dark Souls världar. Själv tycker jag de är ganska generic gothic.
Som någon annan nämnde gillar jag southern swamp horror temat i Hunt Showdown rejält.
Skulle tro att CyberPunk kommer toppa min lista senare dock.

Medlem

Om vi ställer oss frågan om vilket spel som har bäst design av de spel vi faktiskt har spelat, hade resultatet sett annorlunda ut då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

The curse of monkey island, i rest my case!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bästa inlägget hittills. Otrolig bra design med detaljer från en annan värld. När insikten slår en om att storyn berättas i detaljerna och det faktiskt fungerar, då är det bara att njuta av något mycket unikt.

Tycker att BOTW delar detta unikum.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Shadow of chernobyl och Call of pripyat slår det mesta i mitt tycke.
Dark souls 3 och Sekiro är fan inte att leka med heller.
Båda Ori spelen är nog de vackraste spel jag någonsin har spelat dock, varje sekund är en fröjd för ögat.

Wind Waker får en poäng det med, snacka om tidlöst lir. Kommer aldrig att kännas åldrat, den grafiska designen är ett genidrag.
Kan verkligen rekommendera att man spelar det på PC i högre upplösning och 60fps.

Medlem
Medlem

Hupp, ingen som nämnt Inside och Limbo än??

Jag är även svag för Amanita Designs spel som Machinarium, Samorost etc.

123
Skriv svar