PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Mina datum från Webhallen är 19/11 för PS5 och 30/11 för Xbox series X.
Men ska ta mig till en Elgiganten för att köpa en Xbox series X med All Access istället.

Fick du alltså exakt datum från webhallen? Har bara sett ”mellan release och jul” som bäst utlovat. Men du vet med dig 19/11 alltså?

Medlem
Skrivet av majep:

Fick du alltså exakt datum från webhallen? Har bara sett ”mellan release och jul” som bäst utlovat. Men du vet med dig 19/11 alltså?

Tror han gick på det datumet som står på ordersidan på Webhallen. Det är ingen som fått en bekräftelse på att dom får ps5 den 19/11

Medlem

Har alla beställt från webhallen?

Medlem

Samma sak här. Bokade PS5 på Webhallen i april 2020 och ingen leverans innan jul. Om någon har en över med besked om leverans innan jul så är jag hjärtligt tacksam om man kan få ta över den bokningen/beställningen. Bara att skicka PM.

Tusentack på förhand
/Alexander

Medlem

Oj, bara en månad kvar nu! Peppen börjar kännas.

Medlem

Hej! Blev oavsiktligt spam tidigare eftersom jag gick igenom tråden och citerade alla som uppgav att de har två konsoler på release bekräftade. Inte konstigt att inläggen plockades bort av mod. Hade inte greppat att man kunde skicka PM, som jag sen gjorde. Så nu följer jag på HightowerXVI, som följde på mina nu raderade inlägg ursprungligen: jag är oerhört tacksam om någon som har en "extra" konsol innan jul kontaktar mig (PM) i stället för att bara släppa bokningen eller lägga upp för försäljning. Help a brother out! Skulle göra hela mitt 2020, och 2021 för den delen.

Med andra ord, för att citera meedas:

Skrivet av meedas:

Oj, bara en månad kvar nu! Peppen börjar kännas.

Medlem
Skrivet av Kain:

Har alla beställt från webhallen?

Nej

Medlem

Skrev med Webhallens support igår och fick info att det ser ut som att jag får en Xbox och att de snart kommer skicka ut mail till de som beställt. Fingers fucking crossed att han har rätt.
Även bokat via Elgiganten för att trygga leveransen.

Jag hojtar till här om jag får en Box över ifall någon inte får.

Medlem
Skrivet av Beera:

Skrev med Webhallens support igår och fick info att det ser ut som att jag får en Xbox och att de snart kommer skicka ut mail till de som beställt. Fingers fucking crossed att han har rätt.
Även bokat via Elgiganten för att trygga leveransen.

Jag hojtar till här om jag får en Box över ifall någon inte får.

Hm jag pratade med webhallen igår, och enligt han så visste de först en vecka innan releasen ifall jag får en xbox eller inte..

Medlem
Skrivet av Beera:

Skrev med Webhallens support igår och fick info att det ser ut som att jag får en Xbox och att de snart kommer skicka ut mail till de som beställt. Fingers fucking crossed att han har rätt.
Även bokat via Elgiganten för att trygga leveransen.

Jag hojtar till här om jag får en Box över ifall någon inte får.

Känns som att de säger så varje vecka.

I forumet på Webhallen i frågan om Xboxet säger moden att "det ser ut som att alla som bokat ska få ett exemplar till release".
Jag hoppas de har rätt, har en bokning där men även på Elgiganten ifall de skulle strula.

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Hm jag pratade med webhallen igår, och enligt han så visste de först en vecka innan releasen ifall jag får en xbox eller inte..

Haha hur svårt ska det vara att langa ut korrekt information Bör de inte veta hur många exemplar de får in..?!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Känns som att de säger så varje vecka.

I forumet på Webhallen i frågan om Xboxet säger moden att "det ser ut som att alla som bokat ska få ett exemplar till release".
Jag hoppas de har rätt, har en bokning där men även på Elgiganten ifall de skulle strula.

Håller tummarna! Så TRÖTT på mitt Xbox One S nu - Åkte näst intill ut genom fönstret igår..

Medlem
Skrivet av Beera:

Håller tummarna! Så TRÖTT på mitt Xbox One S nu - Åkte näst intill ut genom fönstret igår..

Du har iallafall ett One S. Jag kör fortfarande ett OG One.. Sitter seriöst och väntar med att varva spel för att få uppleva de i bättre upplösning haha.

Medlem
Skrivet av Beera:

Haha hur svårt ska det vara att langa ut korrekt information Bör de inte veta hur många exemplar de får in..?!

Behöver de inte veta.
Har jobbat med distribution tidigare och det händer att nya produkter av stora tillverkare får man X st av.
Och att man får just X st får man reda på dagar innan de anländer inte månader. Hänt flera gånger från stora världsbolag på nya produkter. T.ex vid ett stort släpp på en produkt så beställde vi 3000 och 5 dagar innan release fick vi veta att vi skulle få 300 i första batchen som kom 2 dagar senare och sen 100 veckan efter och sen inget mer. 2 veckor senare fick vi info om 400st etc.

Detta då det ska allokeras och skickas ut och man vet inte förens precis innan skick till distributionen i olika länder hur många de får eftersom man tillverkar in i det sista.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Du har iallafall ett One S. Jag kör fortfarande ett OG One.. Sitter seriöst och väntar med att varva spel för att få uppleva de i bättre upplösning haha.

haha ofan! Jag valde att inte ta One X då jag hellre väntade på nya Antar att vi båda kommer njuta med det nya med andra ord!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Behöver de inte veta.
Har jobbat med distribution tidigare och det händer att nya produkter av stora tillverkare får man X st av.
Och att man får just X st får man reda på dagar innan de anländer inte månader. Hänt flera gånger från stora världsbolag på nya produkter. T.ex vid ett stort släpp på en produkt så beställde vi 3000 och 5 dagar innan release fick vi veta att vi skulle få 300 i första batchen som kom 2 dagar senare och sen 100 veckan efter och sen inget mer. 2 veckor senare fick vi info om 400st etc.

Detta då det ska allokeras och skickas ut och man vet inte förens precis innan skick till distributionen i olika länder hur många de får eftersom man tillverkar in i det sista.

Ofan, tack för informationen. Svårt att veta för mig som aldrig jobbat inom distribution Tack!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Behöver de inte veta.
Har jobbat med distribution tidigare och det händer att nya produkter av stora tillverkare får man X st av.
Och att man får just X st får man reda på dagar innan de anländer inte månader. Hänt flera gånger från stora världsbolag på nya produkter. T.ex vid ett stort släpp på en produkt så beställde vi 3000 och 5 dagar innan release fick vi veta att vi skulle få 300 i första batchen som kom 2 dagar senare och sen 100 veckan efter och sen inget mer. 2 veckor senare fick vi info om 400st etc.

Detta då det ska allokeras och skickas ut och man vet inte förens precis innan skick till distributionen i olika länder hur många de får eftersom man tillverkar in i det sista.

Det är detta som gör att jag fortfarande hoppas på en PS5 tidigare än väntat.

Medlem
Skrivet av Beera:

Haha hur svårt ska det vara att langa ut korrekt information Bör de inte veta hur många exemplar de får in..?!

Tror det är Sony som håller på jävlas mer än Webhallen


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Moderator | Testpilot
Skrivet av HaZe303:

Tror det är Sony som håller på jävlas mer än Webhallen

Så är det. Som Taskman snackade om tidigare är det inte ovanligt att man bara dagar innan första sändingen kommer får reda på hur många det faktiskt blir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tror det är Sony som håller på jävlas mer än Webhallen

Det förstår alla som orkar tänka en extra gång. Webhallen är en vinstdrivande butik, de vill ju sälja så många som möjligt.

Medlem
Skrivet av majep:

Det förstår alla som orkar tänka en extra gång. Webhallen är en vinstdrivande butik, de vill ju sälja så många som möjligt.

Men det är inte Sony, dom vill bara jävlas.

Medlem

Såg detta nu när jag kollade på Doom Eternal Deluxe edition på PS store:

"När du spelar på PS5 kan det uppstå fel eller oväntat beteende och vissa funktioner som finns på PS4 kan saknas. Om du vill spela det här spelet på PS5-systemet kan du behöva uppdatera systemet till den senaste programvaran. Mer information på Playstation.com/bc.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Såg detta nu när jag kollade på Doom Eternal Deluxe edition på PS store:

"När du spelar på PS5 kan det uppstå fel eller oväntat beteende och vissa funktioner som finns på PS4 kan saknas. Om du vill spela det här spelet på PS5-systemet kan du behöva uppdatera systemet till den senaste programvaran. Mer information på Playstation.com/bc.

Står på typ alla spel har jag märkt

Men skapligt off topic eller? 😋

Medlem
Skrivet av laban005:

Står på typ alla spel har jag märkt

Men skapligt off topic eller? 😋

Visste inte vart jag skulle lägga den, vart bara lite förvånad när den dök upp.
Hur länge har det meddelandet visats?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Visste inte vart jag skulle lägga den, vart bara lite förvånad när den dök upp.
Hur länge har det meddelandet visats?

Vet inte men såg det igår och verkar vara en standardtext som alla spel fått

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Såg detta nu när jag kollade på Doom Eternal Deluxe edition på PS store:

"När du spelar på PS5 kan det uppstå fel eller oväntat beteende och vissa funktioner som finns på PS4 kan saknas. Om du vill spela det här spelet på PS5-systemet kan du behöva uppdatera systemet till den senaste programvaran. Mer information på Playstation.com/bc.

Stör inte mig. Vill man spela gamla spel skaffar man Xbox

Medlem
Skrivet av majep:

Tack

Medlem

Någon som har beställt ifrån dustin ? Och fått ett bekräftelse mail ?

Medlem

La en beställning nyss på dustin, vet inte om de haft förbokningsmöjlighet innan, men jag fick ett mail idag om "Boka din ps5", så varför inte chansa tänkte jag.

Medlem
Skrivet av Kain:

Har alla beställt från webhallen?

Beställt från Inet , cyberphoto , Ginza , Dustin ej fått info alls hittils mer än dom inte vet.

Skriv svar