Snyggast design i spel?

Medlem

Jag är väldigt svag för designen i Rayman Origins och Rayman Legends. Otroligt läckra spel. Jag gillar också designen i Fable-spelen, och då främst de roliga affischerna som finns utspridda lite här och var.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Okami är ett riktigt läckert spel

Skribent

En annan jag kom att tänka på är Little Nightmares. Riktigt ruskig design som får det att krypa i kroppen på en.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det snackas en hel del om den tekniska biten kring grafik, inte minst i dessa tider av nya konsoler som står för dörren, nya grafikkortsserier från både Nvidia och AMD samt tekniker som ray tracing. Och det finns mycket som är tekniskt imponerande, som Control, Uncharted och Metro: Exodus.

Men minst lika viktigt är design, och därför tänkte jag att vi kunde nämna vilka spel vi tycker har bra estetisk design. Det är ju ett ganska luddigt ämne, så jag tänker mig att det inte riktigt finns några felaktiga svar, så länge man motiverar varför man tycker som man tycker Släng gärna med en bild eller ett videoklipp för att illustrera ditt val.

Personligen är jag väldigt svag för Hollow Knight. Stilen gör nästan att det känns som att man spelar en gammaldags, mörk tecknad film, och jag gillar att omgivningarna kan skifta från gråskalor till att vara otroligt färggranna. Varje område känns unikt, vilket för mig är otroligt viktigt i ett metroidvania.

https://cdn.cloudflare.steamstatic.com/steam/apps/367520/ss_d...

Alla områdena är tom färgkodade för att göra det lättare att navigera.

Bara en sådan sak.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det är svårt att få en target på vad som är bäst design. Det beror på konstnären och den som spelar i och med att man har olika smaker för olika saker. Sen finns det också olika genrer. Svårt för mig att få en fast punkt i detta men jag tyckte väldigt mycket om I FORM av design är Gothic Armada 2. Det är bara att jag gillar warhammer väldigt mycket.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

StötNisse åker hiss

Medlem

SMT: Nocturne kan läggas på listan med

Medlem

Nu är jag en evig nostalgiker så jag tänker ju oftast tillbaka och minns vad som fångade mig och som än idag gör sig påmind.
Fallout 1 & 2 fängslade mig med sitt sköna giftemål mellan 50-tal och atombombsapokalyps.

Diablo 1 var ju otroligt coolt och skrämmande med sin gotiska stil. Läckert som fan.

Hoppar vi fram några ljusår så ser ju Cuphead asballt ut, jag har inte spelat spelet då den typen av game inte är min kopp te..

Jag skulle vilja skriva att flera nyare spel har kanondesign, typ witcher 3 för den otroligt stora och detaljrika värld som har så mycket liv. Men på något sätt så förstör alltid Uncanny Valley väldigt mycket, det hindrar mig att insupa atmosfären till 100%

Medlem

Jag är ett stort fan av ljusa miljöer med rika färger.
Spel som jag kunde gå runt specifikt för att njuta av omgivningen är nog RDR2 och Witcher 3.

Men spelet på topp gällande design måste jag nog ändå säga Sea of Thieves. Så galet snyggt.

Medlem

Jag får slå ett slag för Little Big Planet 3. Har inte intresserat mig för det innan men med minsta grabben har det blivit ett par omgångar och designen är helt underbar. Väldigt roligt i coop dessutom.

Annars får jag verkligen hålla med om The Witcher 3 och Metal Gear. Är dessutom riktigt svag för grym monster och fiendeflora.

Nya God of War, The last of us, Uncharted, Mad Max, Shadow of the Colossus, The last Guardian och Dishonored måste ju verkligen nämnas också. Fick man bara välja ett?^^

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det jag tänker på är Breath of the wild, det vackraste spelet som finns i min mening.

Håller med!
Började precis att spela Zelda nu i helgen!

Spelet må va 3-4 år gammalt Idag, men ändå känns det makalöst snyggt och spelkänslan är underbar!

Jag skulle också vilja slå ett slag för Nioh. Det är en mörk och stämningsfull upplevelse!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Håller med!
Började precis att spela Zelda nu i helgen!

Spelet må va 3-4 år gammalt Idag, men ändå känns det makalöst snyggt och spelkänslan är underbar!

Jag skulle också vilja slå ett slag för Nioh. Det är en mörk och stämningsfull upplevelse!

Nioh är otroligt fint.

Metro-spelen, och speciellt "Metro: Exodus".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar