Vilka här överger Modern Warfare för Cold War?

Medlem
Vilka här överger Modern Warfare för Cold War?

Jag tror inte Cold War kommer hålla måttet.

Vad tror ni?

Medlem

Blir intressant att inte ha det gamla i WW2 och inte det nya tramset med drönare och hittepå.

Ett mellanting kan nog funka. Lite som att man skulle gjort Koreakriget som spel. Varken WW2 eller WW3... Typ.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skrivet av Augustus:

Jag tror inte Cold War kommer hålla måttet.

Vad tror ni?

Jag personligen är trött på alla BR-spel, och jag tror att CoD:CW kommer att vara kul i ett par månader. MW-spelar jag inte speciellt regelbundet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Öppen beta startar för alla idag.
Men inte känt mycket för de senaste CoD'arna. Eller jag har gillat singleplayerliret. Medans jag röttnat på multiplayern tröttnar jag på efter någon timme.


signatur

- pixelfantast

NuZ
Testpilot

Nu testar jag betan på aktuell generations konsoler. Känns inte världen vääääldigt mörk? Alltså för mörka skuggor och så?! Fick höjja brightness till nästan max. Har ej testat PC än men kan säga att Treyarch har bäst ”umf” i sina vapenmodeller och ljud


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nej, jag kommer hålla mig till Modern Warfare ett tag till i väntan på Infinity Wards nästa.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu testar jag betan på aktuell generations konsoler. Känns inte världen vääääldigt mörk? Alltså för mörka skuggor och så?! Fick höjja brightness till nästan max. Har ej testat PC än men kan säga att Treyarch har bäst ”umf” i sina vapenmodeller och ljud

Skulle du säga att det är samma ”umf” på ljudet som i tex Battlefield 3 och 4?

Medlem

Jag blir kvar i MW, började inte lira förrän i somras så tycker det fortfarande känns fräscht.

NuZ
Testpilot
Skrivet av bond12:

Skulle du säga att det är samma ”umf” på ljudet som i tex Battlefield 3 och 4?

Ja om inte bättre iaf vad jag tycker. BF serien har ju mer realistiska snärtiga ljud. Här var det tryck så man hörde ”umfet”. Realism mot spelglädje typ. Med bra headset så var det en fröjd att lyssna på alla ljud. Kranier som penetreras, plattor spricker osv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Spelade två timmar igår men och det var ok men förmodligen mest pga att det var nya vapen, banor och gamemodes men i överlag tycker jag att MW2019 är bättre på alla punkter om man ställer de mot varandra. Så blir inget köp för min del

Medlem

80-talet är verkligen coolt. Men: animationen på soldaterna, hur man rör sig och vapnens ljud är sämre än Modern Warfare. Jag har också fastnat för friheten att utrusta sin soldat helt fritt med vapen och utrustning och är inte sugen på att gå tillbaka till klasser.

Det känns som att Modern Warfare har mer att ge och vi borde belöna studion för det och säga till Activision att bajsa ut COD varje år kan ha sina nackdelar.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu testar jag betan på aktuell generations konsoler. Känns inte världen vääääldigt mörk? Alltså för mörka skuggor och så?! Fick höjja brightness till nästan max.

Hmm kan ligga nåt i det. Det såg väldigt platt ut för att vara HDR.


signatur

Övning ger träning.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Seybsnilksz:

Hmm kan ligga nåt i det. Det såg väldigt platt ut för att vara HDR.

Ja jag tror det. Inte alls samma på MW där jag också kör HDR


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

80-talet är verkligen coolt. Men: animationen på soldaterna, hur man rör sig och vapnens ljud är sämre än Modern Warfare. Jag har också fastnat för friheten att utrusta sin soldat helt fritt med vapen och utrustning och är inte sugen på att gå tillbaka till klasser.

Det känns som att Modern Warfare har mer att ge och vi borde belöna studion för det och säga till Activision att bajsa ut COD varje år kan ha sina nackdelar.

Men (de färdiga) klasserna är väl bara de första nivåerna sen får man göra helt egna som i MW2019?

Medlem

Nej. Jag körde en del på beta nu innan helgen, men blev besviken. Nej,d et är inte alls mer omph i ljudet på vapnen, snarare tvärt om tycker jag. Lät som någon som gissar hur de ska låta till skillnad mot MW. Sen att grafiken var ett steg 3 år bakåt i tiden spelade mer roll än jag trodde. Och det är svårt att se fienden osv osv.
Nej, jag var jäkligt taggad, men jag kommer åtminstone vänta och se hur det utvecklas. Alternativet blir att köra MW och Warzone. Det verkar ju som det bestämt att Warzone kommer behålla en del funktioner från MW som jag inte gillar, typ mounting,vilket är en av de saker jag var glad Cold war skrotade.


signatur

K9
:.:

Medlem

jag kommer göra det, mycket roligare, känns bättre att spela, man dör inte instant av alla vapen ispelet, sniper gameplayet är riktigt skoj.

Geeks Gaming
Skrivet av NuZ:

Nu testar jag betan på aktuell generations konsoler. Känns inte världen vääääldigt mörk? Alltså för mörka skuggor och så?! Fick höjja brightness till nästan max. Har ej testat PC än men kan säga att Treyarch har bäst ”umf” i sina vapenmodeller och ljud

Really? För mig är det sämsta ljudet någonsin i ett CoD spel. Ja för mig låter mitt vapen okey.
Men allt annat låter som någon skjuter med musköt i ett ljudisolerat rum 1 km bort. Och allt bortom 10 meter har inget directional sound utan är bara ett tyst 2D ljud.

Medlem

Testa betan lite idag men tycker det är dålig känsla. Kan bli det första CoD jag inte köper på många år.

Medlem

Testat. Nej, det är ett sånt där hopp & lek - inget för mig. Kör vidare på MW.

Medlem

Nope! Håller mig till MW. Nya MW är bästa cod de släppt på länge. Jag har kollat när Jackfrags provat cold war... I mina ögon ser det ut att vara skittråkigt. Sen är grafiken ganska "meh".

Men jag säger det här. Kampanjen är man väl sugen på. De lyckas oftast gripa tag i en när det kommer till kampanjerna.

Medlem

Nix. Modern Warfare är helt klart bättre än Cold War.

Edit: MW har grymt bättre ljud, mycket bättre grafik och även bättre animationer. CW saknar tactical sprint och möjligheten av mount:a vapen.

Medlem

Personligen spelar jag inte TDM, CTF, eller S&D jag älskar battle royale så inget köp för mig stannar i warzone

Medlem

Nya MW är ett bra spel som kändes som ett lyft för serien. Efter helgens beta av Cold War är jag inte annat än - som förväntat - besviken. Säkert någon som tycker det är kul, men tycker det är en total nedgradering ifrån MW. Zombiegalna människor lär kanske se på spelet med större ögon och finna mer värde i det.

Medlem

Cold War ser ut som ett steg tillbaka för serien. Körde modern warfare då det var det första CoD på länge som faktiskt kändes nytt. Ny motor och ny känsla i Gameplay gjorde att det var den bästa titeln på länge, men nästa spel i serien ser ut att ha skippat detta helt och återgått till samma stela skit de tryckt ut år efter år igen. Kommer definitivt att hoppa detta året.

Medlem

MW är hästlängder bättre. Tyvärr.. Kört betan en hel del nu. Och ja, det är tamefan sämre på varenda punkt. Känslan är inte i närheten av MW, tycker jag. Synd bara att det är CW som kommer få allt fint innehåll nästkommande år. Hade såklart föredragit att det var MW som fortsatte att få nytt godis.

Det hade varit bättre med minst 2-årscykler för COD. Istället för paniken med att släppa ett varje år... Men det blir väl så när man prompt ska ha 200 olika studios som alla gör varsitt COD-spel... -_-

Jag hade nöjt med mig ett COD från IW vartannat år.

MW 2019 är det bästa COD på flera år.

Medlem

Förra årets MW var första COD jag köpt på många år. Tycker MPn är kul och kommer fortsätta med det. Kommer inte börja köpa nytt varje år.

Hoppas en del av spelarbasen finns kvar men det låter på er som att det inte blir några problem att hitta spelare.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Oups, du har nog rätt... kom inte ens ihåg att MW började så. Jag har väl posttraumatisk stress efter Blops 4 som var som ett värdelöst Rainbow Six. 😅

Skrivet av anon_119148:

Men (de färdiga) klasserna är väl bara de första nivåerna sen får man göra helt egna som i MW2019?

Medlem

Blev väldigt taggad att återvända till det kalla kriget och trailern lockade mig till att förhandsboka spelet. Allt verkade vara helt i min smak; omgivning, vapen, story m.m. men när jag i helgen testade Betan - blev mörkrädd över hur dåligt jag upplevde spelet.
Visst flyter det bra men jag tycker det känns som om det enda en gör är att glida runt. Dvs glida/slide. Gillar inte hur rörelsebeteendet är i spelet. Känns... Slajmigt...

Blev att avboka nu och fortsätter med MW till Cyberpunk kommer ut

Medlem

BETAN håller väl på idag och imorgon.
titta noga på kill cam i ögonblicket att HP slå över till 0 hos någon karaktär. animationer från förra generationens konsoler...??
skamligt att släppa detta spel efter MW putsade succe.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Jinxswe:

Really? För mig är det sämsta ljudet någonsin i ett CoD spel. Ja för mig låter mitt vapen okey.
Men allt annat låter som någon skjuter med musköt i ett ljudisolerat rum 1 km bort. Och allt bortom 10 meter har inget directional sound utan är bara ett tyst 2D ljud.

Ja det verkar vara delade meningar i det här
Jag tycker ljudet är bättre och tydligare fotsteg osv. Sedan med deras egna mix som inställning är det riktigt bra ljud. En smaksak helt enkelt. Mount är borta och det är konstig färgsättning. Men tror skarpt att detta blir bra.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar