Bästa spel till film du sett?

Medlem
Bästa spel till film du sett?

Sökte på forumet men hittade ingen direkt tråd om detta men det finns så klart risk att ämnet diskuterats otaliga gånger.
Men jag är lite nyfiken på vad ni har för favorit film som bygger på spel?

För mig är nog ändå första Silent HIll min topp film som bygger på spel. Tycker denna film var otroligt välgjord och följer första spelet väldigt bra. Mkt mysig atmosfär filmen igenom.
En film som helt klart kan vara underhållande även om man aldrig spelat eller ens hört talas om silent hill spelen tycker jag. En film som är en bra kandidat till en Halloween kväll får jag lov och säga.

Min nästa film jag kommer o tänka på är första Mortal Kombat filmen. Cheesy? Absolut. Cringy? Stundtals ja men trots detta så gillar jag filmen väldigt mkt. Den har lyckats fånga det mesta från Mortal Kombat universumet och bra underhållning är det från början till slut även om CGI effekterna idag lämnar en mer att önska haha.

Det finns fler men det här är de två som jag jag personligen gillar väldigt mkt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Fragtjuv

Jadu...jag håller i alla fall med om att Mortal Kombat är underhållande som fan. Jag har sett den många gånger och fnissar alltid åt hur cheesy den är. Jag gillade även Silent Hill som du nämner.

En favorit är även den första Resident Evil-filmen. Absolut inget mästerverk och den har väl egentligen inte så mycket med spelen att göra. Det är hur som helst en action-rökare som jag alltid kan plocka fram en bakfyllesöndag.

Jag måste även påpeka att jag gillade Sonic-filmen som kom i år eller om det var förra året. Jag har emellertid inte lirat spelen så jag kan inte svara på om den är trogen spelserien.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jadu...jag håller i alla fall med om att Mortal Kombat är underhållande som fan. Jag har sett den många gånger och fnissar alltid åt hur cheesy den är. Jag gillade även Silent Hill som du nämner.

En favorit är även den första Resident Evil-filmen. Absolut inget mästerverk och den har väl egentligen inte så mycket med spelen att göra. Det är hur som helst en action-rökare som jag alltid kan plocka fram en bakfyllesöndag.

Jag måste även påpeka att jag gillade Sonic-filmen som kom i år eller om det var förra året. Jag har emellertid inte lirat spelen så jag kan inte svara på om den är trogen spelserien.

Du satte den direkt i din första en-och-halv-mening.

Mortal kombat är överlägset "bäst". Oehört kul och underhållande, än idag.

Hade Starship Troopers varit ett spel från början så hade det blivit svårare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Sökte på forumet men hittade ingen direkt tråd om detta men det finns så klart risk att ämnet diskuterats otaliga gånger.
Men jag är lite nyfiken på vad ni har för favorit film som bygger på spel?

För mig är nog ändå första Silent HIll min topp film som bygger på spel. Tycker denna film var otroligt välgjord och följer första spelet väldigt bra. Mkt mysig atmosfär filmen igenom.
En film som helt klart kan vara underhållande även om man aldrig spelat eller ens hört talas om silent hill spelen tycker jag. En film som är en bra kandidat till en Halloween kväll får jag lov och säga.

Min nästa film jag kommer o tänka på är första Mortal Kombat filmen. Cheesy? Absolut. Cringy? Stundtals ja men trots detta så gillar jag filmen väldigt mkt. Den har lyckats fånga det mesta från Mortal Kombat universumet och bra underhållning är det från början till slut även om CGI effekterna idag lämnar en mer att önska haha.

Det finns fler men det här är de två som jag jag personligen gillar väldigt mkt.

En jävla tillfällighet att jag kikade in på den här tråden innan jag tänkte slökolla på just Mortal Kombat på Netflix

Medlem

Alone In The Dark.

Nä, men Sonic och Mortal Kombat är väl de som varit helt ok. Gillar fortfarande Johnny Cage och Scorpion fighten än idag.
Silent Hill började bra men gick utför efter två tredjedelar av filmen.

Ska bli intressant att se nya Mortal Kombat som kommer nästa år.

Medlem

Många kommer nog inte hålla med mig nu men... Warcraft.
Visst att det inte var den absolut bästa filmen jag sett men jag tycker att filmen ändå gjorde Warcraft rättvisa. Hoppas att de får till en efterföljare framöver för det förtjänar den.


signatur

Halo kompis!

FM-guru
F.d. Sisyr

Första Resident Evil-filmen samt Postal. Inga andra är nära. Den förstnämnda är ett relativt gediget hantverk - vilket i sig är unikt i "genren" - medan Postal som film gör precis samma saker som Postal som spel, vilket väl är syftet med en adaption. Hjärndöd, hämningslös, medvetet provocerande men även självmedveten. Precis som spelet. Det närmsta Uwe Boll någonsin lär komma till att göra bra film...

Inaktiv

Postal är Uwe Bolls bästa (av alla jag sett i alla fall) och den bästa tvspelsfilmen enligt mig. Härlig humor rakt igenom.

Annars Silent hill som god tvåa. Fångar känslan från spelet.

Sen finns det ju en hel drös i mellanskiktet. Filmer man kan se men dom lämnar inget intryck alls, mellanmjölk. Typ Tomb raider, Assassins creed och Prince of persia.

Medlem

Danke för svaren.
Har fasen helt missat och sett WarCraft filmen faktiskt. Haft tanke om att se den många gånger men av ngn anledning så har det inte blivit av så nu får det helt klart hända.
Ass Creed filmen har jag inte heller sett och vet inte om jag är så sugen heller. Trailern är så off putting av ngn anledning haha.
Är den värd o se en gång?

Nya Sonic filmen har jag helt glömt bort existerar så den får man titta upp

Prince Of Persia filmen gillade jag faktiskt. Tyckte den var underhållande och ändå riktigt välgjord även om storyn kanske inte var något att hänga i granen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ass Creed filmen har jag inte heller sett och vet inte om jag är så sugen heller. Trailern är så off putting av ngn anledning haha.
Är den värd o se en gång?

Om du gillar hjärndöd actiondrama utan nån intressant story alls och med bajs smetat på kameralinsen, så ja. Seriöst, halva filmen är helt brun, vetefan vad de tänkte.

Skrivet av SunShine:

Nya Sonic filmen har jag helt glömt bort existerar så den får man titta upp

Det kan jag helhjärtat rekommendera! Jag gick och såg den med syrran och morsan faktiskt, första gången vi gick på bio tillsammans på typ 20 år säkert. Den funkade för alla, och även jag som gick in och var skeptisk som tusan gillade den.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

@SunShine AC-filmen var väl okej sett till hur filmen är gjord men storyn i sig var inte den bästa. Den går helt klart att se men förvänta dig inte att den gör spelserien rättvisa


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Postal är Uwe Bolls bästa (av alla jag sett i alla fall) och den bästa tvspelsfilmen enligt mig. Härlig humor rakt igenom.

Annars Silent hill som god tvåa. Fångar känslan från spelet.

Sen finns det ju en hel drös i mellanskiktet. Filmer man kan se men dom lämnar inget intryck alls, mellanmjölk. Typ Tomb raider, Assassins creed och Prince of persia.

Härligt att jag inte är den enda som älskar Postal filmen

Inaktiv
Skrivet av Kyrre:

Härligt att jag inte är den enda som älskar Postal filmen

Hehe, såg det, skoj 🙂 Trodde nästan man var ensam om det. Kultfilm i mina ögon.

Medlem

Street Fighter var helt okej, men den bästa tv-spelsfilmen är helt klart Mortal Kombat.
Älskar musiken också: Moooooortal Kooooombat, didididididiiididiidididi

Skribent

Även om den är lite flummig så gillar jag ändå Final Fantasy: The Spirits Within.

Men allra bäst är nog Mortal Kombat. Häftiga effekter, coola miljöer och grymma strider – man bara måste älska den.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Många kommer nog inte hålla med mig nu men... Warcraft.
Visst att det inte var den absolut bästa filmen jag sett men jag tycker att filmen ändå gjorde Warcraft rättvisa. Hoppas att de får till en efterföljare framöver för det förtjänar den.

Jag älskar den filmen, har sett flera gånger. Fighterna, musiken och känslan.
En av få filmer ja faktiskt äger 😂

Medlem

Om FPS räknas så skulle jag säga: Hardcore Harry.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker Warcraft filmen var jävligt bra och då tycker jag inte ens om WoW. Men jag älskar warcraft 1 o 2.

Men tyvär dom bästa spel filmer/series är animerade

Sedan är Resident Evil: Degeneration,Resident Evil: Damnation,Resident Evil: Vendetta jävla bra men då är dom animerad och känns som det vore cutsceens från spelen

FF7 advent children och FFXV kingsglaive.

Sedan har vi 12-26 episdoes anime av spelen
Star ocean
Wild arms
YS
Ar tornelico

Skribent
Skrivet av schmuttah:

Street Fighter var helt okej, men den bästa tv-spelsfilmen är helt klart Mortal Kombat.
Älskar musiken också: Moooooortal Kooooombat, didididididiiididiidididi

https://www.youtube.com/watch?v=EAwWPadFsOA

"test your might"

Medlem

Utan någon vidare rangordning.

Doom
Price of Persia
Final Fantasy the spirits within
Resident Evil

Finns säker någon till jag tycker är "bra" men glömt bort.

Medlem

Postal filmen utan tvekan.

Precis så sjuk och galen som man förväntar sig att en film baserat på Postal så ska vara.

Medlem

Mortal Kombat är ju oslagbar, och Street Fighter kommer inte långt efter. Sonic var bättre än jag förväntade mig, och lika så Detective Pikachu. De hör definitivt till de bästa från de senaste 5 åren i alla fall.

NuZ
Testpilot

Nya Tomb raider och Mortal combat tycker jag nog är de bästa filmatiseringarna. Senaste Sonic var faktiskt riktigt bra också

Bubblare är de där animerade Dead Space filmerna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har inte sett någon direkt bra film byggd på spel. Men har för mej Hitman inte var så illa ändå, men har totalt glömt vad den handlade om..

Medlem

Jag blev väldigt positivt överraskad av Halo: Until dawn. Så klart värt att lyfta den filmen i tråden då ingen nämnt den.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Mortal kombat har jag alltid hållt högt. Ribban är ju generellt låg på denna genre men MK är ljusår före Street fighter 😂🤣

Njae men vadå Tomb Raider filmerna med Angelina var väl ändå ok


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Svårt, Mortal Kombat som många skriver här under är ju underhållande men mest nostalgisk idag för mig. Sonic filmen var faktiskt välgjord och fungerade som film men var i slutändan inget för mig.

Warcraft kanske det får bli, älskar alla Orc scener men däremot avskyr (nästan)alla Human scener...

Fan önskar samtidigt att Duncan Jones fått göra uppföljare och eventuellt startat upp ett film universum med Warcraft. Drömmen är en filmatisering av Illidan och Arthas!

Medlem

Även om warcraft filmen inte gjorde sin rätt så är utan tvekan den bäst. efter det skulle jag vilja säga silent hill och första RE filmerna.

Medlem

Sonic filmen var bättre än vad jag trodde den skulle vara, ser fram emot uppföljaren. Annars brukar inte filmer baserade på spel bli särskilt bra.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

123
Skriv svar