Dags för en uppföljare till Sam Raimi’s Spider-Man trilogi?

Medlem
Dags för en uppföljare till Sam Raimi’s Spider-Man trilogi?

Trevliga "ryktes-nyheter" om att både Maguire och Garfield kommer reprisa sina roller som Spider-Man, och nostalgin är ett faktum - anser jag.

Dock skulle jag personligen vilja se en regelrätt uppföljare till Sam Raimis trilogi. Jag tror definitivt att båda skulle kunna samexistera i två olika Spider-Man-Universum, och på så sätt blir knappast fansen besvikna?

Eller vad tror ni på forumet?

Medlem

Jag känner att vi har fått superhjälte filmer så det sprutar ur öronen på oss, och tröttnade ungefär för 10 år sedan. Med det sagt så tycker jag också att den första spiderman-filmen med maguire är den bästa.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag känner att vi har fått superhjälte filmer så det sprutar ur öronen på oss, och tröttnade ungefär för 10 år sedan. Med det sagt så tycker jag också att den första spiderman-filmen med maguire är den bästa.

Jag tycker att uppföljaren tar det som var bra i första filmen, och gör det bättre på alla områden. Alltså har jag den andra filmen som favorit - bland alla ”Superhjälte-filmer” faktiskt.
Trilogin har överlag en mysfaktor över sig, så jag hoppas verkligen på en uppföljare såhär 13 år senare...

1
Skriv svar