XIII Remake får ny vapen-trailer och släppdatum i november

Robot
XIII Remake får ny vapen-trailer och släppdatum i november

Allt från hagelbrakare och automatkarbiner till harpuner och kastknivar.

#PlayMagic, #XIII-remake, #nyhetstips


Medlem

Det ska bli kul att spela! Originalet är ett av mina gamla favoritspel!

Medlem

Undrar varför dom tagit bort blodet helt och hållet.

Medlem

Det ser... off... ut. Det ser varken ut som det gamla eller någon vidare bra uppgradering från det gamla. Märkligt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Undrar varför dom tagit bort blodet helt och hållet.

Sånt bör vara med i spel där du skjuter mot människor. Lägg in det som ett val i options menyn. Blod & Gore -- ON/OFF


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag behåller detta spel som en gammal favorit, I MINNET. Skippar denna nya tramsversion utan sting.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sånt bör vara med i spel där du skjuter mot människor. Lägg in det som ett val i options menyn. Blod & Gore -- ON/OFF

Javisst, jag håller med. Blev mest fundersam dock eftersom det faktiskt är blod i originalet vad jag minns, visst inga soldier of fortune nivåer men det fanns där.

Tycker gore endast gör ett spel mer detaljerat.

Medlem

Jag kommer köpa det med en stark förhoppning på en sequel eller ett alterntivt slut.

Alla som lirat originalet vet ju att det var en "to be continued" och som sen aldrig blev av.

Skribent
Skrivet av KeyserSoze:

Undrar varför dom tagit bort blodet helt och hållet.

Står en varning i början för bl.a. Blood och Vilolence, så det borde ju vara med i spelet. Oklart varför det inte är med i trailern.

Inaktiv

Npgln som vet vart det finns att boka steelbook?

Ser onekligen ut som ett spel jag kommer gilla, får bara hoppas att det innehåller blod som föregående talare nämner.
Mina endorfinnivåer blir inte tillfredsställda i ett FPS utan sånt.

Medlem

Har för mig att jag aldrig klarade spelet när det begav sig men jag blev ju betydligt mer imponerad då än nu. Såg rätt tarftligt ut som flera påpekar här.

Medlem

Det må vara en trailer som visar upp vapen, men jag tycker inte att det ser särskilt inspirerande eller utmanande ut att alla fiender bara står blankt ute i fältet utan att ta skydd eller något. Är det liksom en arcade shoot-em up eller är det bara trailern som vill visa hur häftiga vapnen är? Det ser liksom töntigt ut när spelaren själv och fienderna bara står ute i det öppna och skjuter på varandra som att det är 5-åringar med fingerpistoler.

Gnällkuk
Skrivet av Shadee:

Står en varning i början för bl.a. Blood och Vilolence, så det borde ju vara med i spelet. Oklart varför det inte är med i trailern.

Kanske är så att om man visar en trailer utan så går annonsen att visa på fler ställen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Detta fick mig att osökt minnas No One Lives Forever. Det hade varit ett coolt spel att få remake på.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Javisst, jag håller med. Blev mest fundersam dock eftersom det faktiskt är blod i originalet vad jag minns, visst inga soldier of fortune nivåer men det fanns där.

Tycker gore endast gör ett spel mer detaljerat.

Är det någon annan än jag som gärna skulle se en remake av SOF? Troligtvis gör det sig bättre i barndoms/tonårsminnens bakgård. Men ack vad det var kul att springa runt och skjuta lemmar av motståndarna.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Är det någon annan än jag som gärna skulle se en remake av SOF? Troligtvis gör det sig bättre i barndoms/tonårsminnens bakgård. Men ack vad det var kul att springa runt och skjuta lemmar av motståndarna.

*räcker upp handen*
Velat ha remake i ny grafikmotor i flera år.
Men idag får väl inte sådana spel släppas...
(Man blir ju mördare)


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Är det någon annan än jag som gärna skulle se en remake av SOF? Troligtvis gör det sig bättre i barndoms/tonårsminnens bakgård. Men ack vad det var kul att springa runt och skjuta lemmar av motståndarna.

Hade gärna sett en remake på båda SOF, om inte annat för john mullins haha.
Annars om du gillar splatter föreslår jag att du testar "Trepang2" demot på steam, påminner om f.e.a.r fast i UE4 motorn

Medlem

Trevligt spel faktkskt! Spelade ut det på ps2 för ett tag sedan och ser fram emot det här.

1
Skriv svar