Bästa spel till film du sett?

Medlem

Postal är kanske inte mer än en okej film, men har absolut en del ursköna scener (t ex. "I think she called me nigger").

Skribent

Så många här som nämner Postal så jag var tvungen att se var den kan streamas för jag tror fan jag missat den. Hittade den på Steam av alla ställen, och desutom med rea till 19.00 imorgon måndag.

0.99€ för att hyra och 2,49€ för att köpa.
https://store.steampowered.com/app/697440/POSTAL_The_Movie/

Edit: jag köpte!

Inaktiv

Silent Hill

Medlem

Kanske Warcraft eller första Resident Evil. Däremot inte sagt att de är bra filmer, väldigt väldigt långt ifrån. Kan inte komma på en enda filmatisering av spel som faktiskt har varit bra på riktigt.

Medlem

Wing Commander, utan att blinka. Trots årets sämsta huvudrolls innehavare var alla andra så pass bra att den är sjukt bra tycker jag.

Medlem

MOOORTAL COMBAT!!!!

Medlem
Skrivet av Dralle:

Wing Commander, utan att blinka. Trots årets sämsta huvudrolls innehavare var alla andra så pass bra att den är sjukt bra tycker jag.

Finns Wing Commander som film? Oj, det har jag helt missat.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Wing Commander, utan att blinka. Trots årets sämsta huvudrolls innehavare var alla andra så pass bra att den är sjukt bra tycker jag.

Wing Commander är grym eftersom det faktiskt är helt okej sci-fi!

Det är annars rätt dåligt med bra "spel" filmer eftersom de av någon anledning bara gör skit av allt. Så många filmer har haft potential sen vetifan vad de gjort. Det finns ju hur mycket material som helst i spelvärlden att göra film på?! Uwe Boll har väl förstört det för all framtid dock

Medlem

Sänka skepp filmen Battleship är bra också, lite i stil med pacific rim.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

"Blade Runner".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Silent Hill utan tvekan. Jag fastnade aldrig för spelen så vet inte om den ens har nåt gemensamt med dom. Men för mig känns den så bra som jag hade önskat Resident Evil filmerna borde varit. Sonic var helt klart över förväntan och ser fram emot nästa film!

Medlem

Gillade Warcraft men det börjar bli dags för en uppföljare. Skådisarna blir ju inte direkt yngre


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Många kommer nog inte hålla med mig nu men... Warcraft.
Visst att det inte var den absolut bästa filmen jag sett men jag tycker att filmen ändå gjorde Warcraft rättvisa. Hoppas att de får till en efterföljare framöver för det förtjänar den.

Amen brother! Förtjänar inte alls den kritik den har fått i min mening, visst kanske inte världens bästa film som sagt, men helt klart något som förtjänar att byggas vidare på. Det finns så otroligt mycket bra att bygga vidare på...Tänk bara på en sådan som Arthas...Herregud!

Medlem

Silent Hill var ju ändå rätt okej.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Räknas animerat så finns det ju en del skapligt underhållande också.

Halo Legends
Dead Space
Castlevania
Resident Evil


signatur

"There will be another time"

Medlem

Jag gillade Detective Pikachu, det är nog en av de bättre, både story och kvalitetsmässigt, annars Mortal Kombat som tidigare nämnt, men jag tycker även att Doom funkar som actionrulle.

Medlem

Det är lätt!

1. Sagan om ringen trilogin, boken var egentligen en bok, så jag ser trilogin som en film delad i 3 delar. Min bibel! Hobbit x3 också bra, men snäppet under LOTR!

2. Matrix 1 ( också sedd som en film delad i delar

3.Starship Troopers (originalet)

Sorry läste fel, tyckte det stod bästa filmerna man sett/tycker om...

Ok, bästa film/spel adaptioner, bästa film till spel är lätt "The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay", iförsig inte en direkt adaption, men spelet var bättre än filmerna, första filmen var grym, Pictch Black en favvo film den med.

Bästa spel till film/serie, skulle jag nog säga, witcher serien, birds filmerna var skitroliga, kanske inte bästa exepmplet, men spel till film är det ju?

Skrivet av Lokritz:

Silent Hill var ju ändå rätt okej.

Jag tyckte den första filme, med dom där jättarna med yx huvuden, med hon blonda tjejen från just pitch black? Ja en av det mest kvalite mässigt och budget mässigt bästa spel filmer, måste hålla med...

PS: Glömde ju faktistk bästa filmen genom tiderna, inte bara från spel till film, utan film totalt, den bästa och med seriösa satsning man gjort från spel, Mario Brothers filmen... Bob Hoskins blev rånad på oscar det året!

https://www.imdb.com/title/tt0108255/?ref_=fn_tt_tt_18

Nej sarkasm 100%, så inga missförstånd nu!

PPS. Hade glömt bort att Assassins cReed filmen fanns, så dålig var det, att ingen tänkter ens på den, fast det var bra skådisar och rubbet?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kanske svär i kyrkan när man kommer med en serie, minns ni Mario serien, där avsnitten övergick till tecknade. Måste varit 90-talet

Medlem

Tyckte första Hitman filmen var bra.

Sedan hade man nyligen Pikachu som detektiv vilket också var en bra film.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Blade Runner".

Nu tänker du väl tvärtom va? Filmen är ju baserad på en bok och spelet är baserat på filmen.
Om jag inte helt har missat något sjukt.

Medlem

Postal och Warcraft för min del. Vet att jag såg Mortal Kombat som liten grabb. Kanske skulle ta och se om igen.

Första Doom var helt okej när FPS-momenten dök upp! Och den jävla apan.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tomb raider både de gamla och den nya tycker jag är helt ok.

Jag gillar även resident evil filmerna faktiskt även om jag vet att jag är typ ensam om att göra det

World of warcraft vart också rätt bra tycker jag.

Medlem

Tack alla för allt ni tipsat om här i tråden.
Någon nämnde battleship. Den hade jag helt glömt bort. Den var bra om jag inte minns fel helt klart.
Många filmer som nämnts här också har jag inte ens sett så blir till att leta upp dem o börja beta av helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Utan någon vidare rangordning.

Doom
Price of Persia
Final Fantasy the spirits within
Resident Evil

Finns säker någon till jag tycker är "bra" men glömt bort.

Jag håller med om att Doom är sevärd, om man har överseende med cheesigheten så är det en stabil bakisrulle 🙂

Medlem

Gillade warcraft filmen, även om den kudne varit bättre

Nya tomb raider är också bra. Witcher om vi tar in serier i det hela också.

Medlem

@greb1989
På tal om Arthas...
Har du sett bilden som florerade på Henry Cavill nyligen?


signatur

Halo kompis!

Medlem

Street Fighter 2 animen var rätt schysst. Inte bästa filmen som så , men riktigt bra actionscener.
Silkeslena animationer med peak 90s anime aesthetics. Och det känns verkligen Street Fighter till skillnad från Hollywood filmen...

Vet inte riktigt hur man emeddar så får bli en länk bara. Hoppa 3 minuter till fighten mot Fei Long eller typ halva för att se en svettig fight mellan Chun Li och Vega

https://youtu.be/PBZK-cyPUFU

Medlem
Skrivet av Evilof:

Street Fighter 2 animen var rätt schysst. Inte bästa filmen som så , men riktigt bra actionscener.
Silkeslena animationer med peak 90s anime aesthetics. Och det känns verkligen Street Fighter till skillnad från Hollywood filmen...

Vet inte riktigt hur man emeddar så får bli en länk bara. Hoppa 3 minuter till fighten mot Fei Long eller typ halva för att se en svettig fight mellan Chun Li och Vega

https://youtu.be/PBZK-cyPUFU

Skulle precis nämna denna filmen. Fick den i julklapp på vhs när den kom i mitten av 90talet
Slet ut den filmen rätt hårt.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Finns Wing Commander som film? Oj, det har jag helt missat.

Till och med Chris Roberts som har gjort den.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När jag var yngre så gillade jag Double Dragon väldigt mycket. Tror tyvärr inte att den åldrats så väl, men jag kommer ihåg när filmen kom (1994) och hur bra jag tyckte den var då.

123
Skriv svar