Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Jag bommade RDR2-frågan i veckans quiz. Hur är det möjligt?! Jag har ändå långt över 100 timmar i spelet. Haha, hjärnsläpp! 😂

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag bommade RDR2-frågan i veckans quiz. Hur är det möjligt?! Jag har ändå långt över 100 timmar i spelet. Haha, hjärnsläpp! 😂

Ja fick 3 rätt totalt och missade RDR2 frågan. 👴🙈🙉
Jag tror att man är så trött på "Dutch" så man tror att alla citat är hans.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Ja fick 3 rätt totalt och missade RDR2 frågan. 👴🙈🙉
Jag tror att man är så trött på "Dutch" så man tror att alla citat är hans.

TaaHeeeeDeee!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja fick 3 rätt totalt och missade RDR2 frågan. 👴🙈🙉
Jag tror att man är så trött på "Dutch" så man tror att alla citat är hans.

Dutch levererar en del citat men ibland får Marston till ett och annat fint citat också!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja fick 3 rätt totalt och missade RDR2 frågan. 👴🙈🙉
Jag tror att man är så trött på "Dutch" så man tror att alla citat är hans.

Hehe, så är det ju! Och så var det så länge sedan jag spelade kampanjen så jag har glömt en del monologer.

Men @breahl kanske spikar quizfrågan, han har ju spelat om ett antal gånger så det kanske är en walk in the park.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Hehe, så är det ju! Och så var det så länge sedan jag spelade kampanjen så jag har glömt en del monologer.

Men @breahl kanske spikar quizfrågan, han har ju spelat om ett antal gånger så det kanske är en walk in the park.

Ja är det någon så är det väl han som borde lyckas svara rätt. Men frågan är om han har spelat några av de andra spelen. Det kanske bara blir ett rätt. ( OBS! Skämt) 😉

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Hehe, så är det ju! Och så var det så länge sedan jag spelade kampanjen så jag har glömt en del monologer.

Men @breahl kanske spikar quizfrågan, han har ju spelat om ett antal gånger så det kanske är en walk in the park.

Har inte gjort den ännu men ska testa.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag bommade RDR2-frågan i veckans quiz. Hur är det möjligt?! Jag har ändå långt över 100 timmar i spelet. Haha, hjärnsläpp! 😂

Jag bommade den inte. Fick dock bara 6/10.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag bommade den inte. Fick dock bara 6/10.

Men du fixade bästa frågan! Toppbetyg från mig 😁👍

Avstängd

Undra om det kommer ett rdr 3 i framtiden men vad ska det handla om?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu har jag äntligen spelat ut RDR2 på stadia... Spelade först halva på ps4 innan jag av någon anledning tog en paus. Och som alltid är det omöjligt att hoppa in i ett spel som legat på hyllan några månader. Så det passade utmärkt att köpa det på nytt på stadia. Tog ungefär 6 månader innan jag slutförde det. Total speltid blev ungefär 60 timmar och då gjorde jag inte mer än uppdragen. Har fortfarande väldigt mycket kvar att beta av, legendariska djuren är nästa projekt att försöka jaga rätt på. Jag tyckte overall att det flöt bättre på stadia än ps4 vilket inte är så konstigt. Jag upplevde aldrig ett hack eller lagg/latency någon gång under min genomspelning. Fruktansvärt imponerad över hur bra stadia fungerat för mig och har mixat att spela på dator och via chromecasten. 10 av 10 av mig.

Medlem
Skrivet av breahl:

Undra om det kommer ett rdr 3 i framtiden men vad ska det handla om?

Bra fråga, jag hade gått ännu längre bak i tiden. Antingen med eller utan inblandning av Van der Linde -gänget. Det var ett bra tag sen jag lirade RDR 1 men jag tänker att både ettan och tvåan fokuserade mycket på att vilda västern är en döende värld, vi hör ej hemma här. Jag vill se vilda västerns gyllene dagar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Undra om det kommer ett rdr 3 i framtiden men vad ska det handla om?

De bör dra bakåt i tiden och följa hur någon desertör från inbördeskriget söker lyckan västerut och blir outlaw. Bilda ett gäng från början så att säga. Det hade varit fränt!


signatur

Jump in.

Avstängd

Ja som dom där gunslingers man jagar och ska fota är ju typ pensionerade. Man bör nog gå bakåt i tiden tycker jag med. Desertör från inbördeskriget lät intressant.

Men just nu lägger dom väl allt krut på gta 6. Ser fram emot det med. Lär ta några år innan vi ser ett nytt rdr.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr

De får gärna köra ett nytt Red Dead-spel istället. Alltså, inte spinna vidare på RDR-narrativet utan ett nytt västernlir med helt nya karaktärer, likt Red Dead Redemption 1 var kontra Red Dead Revolver.

Med det sagt lär förstås GTA 6 komma först, och bara det lär ta ett antal år, och sedan ytterligare ett antal år innan Red Dead dyker upp igen...

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

De får gärna köra ett nytt Red Dead-spel istället. Alltså, inte spinna vidare på RDR-narrativet utan ett nytt västernlir med helt nya karaktärer, likt Red Dead Redemption 1 var kontra Red Dead Revolver.

Med det sagt lär förstås GTA 6 komma först, och bara det lär ta ett antal år, och sedan ytterligare ett antal år innan Red Dead dyker upp igen...

Det finns inte så mycket att spinna vidare på efter rdr1 så lär ju bli helt nytt och handla om andra karaktärer. Men vi lär få vänta länge som du säger.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Familjen Macahan! Fick en sådan nostalgisk känsla när jag läste här om "desertörer från inbördeskriget". Den TVserien borde ju visas igen.
Nu vill jag naturligtvis inte ha ett spel om Macahan men det var en mycket bra serie om den tiden.
Jag tänkte även på Assassin creed III. Jag tycker det spelet fått lite för dåligt rykte av många. Det är ju faktiskt ett mycket välgjort spel om frihetskriget i amerika. Mycket bra historielektion om inte annat.

Men helst ett nytt RDR taget från någon av dessa tidsperioder vore ju perfekt. Eller varför inte om pälsjägarna i början av mötet mellan ursprungsbefolkningen och europeer. Det finns ju definitivt mycket att berätta om.

Avstängd
Skrivet av Över45:

Familjen Macahan! Fick en sådan nostalgisk känsla när jag läste här om "desertörer från inbördeskriget". Den TVserien borde ju visas igen.
Nu vill jag naturligtvis inte ha ett spel om Macahan men det var en mycket bra serie om den tiden.
Jag tänkte även på Assassin creed III. Jag tycker det spelet fått lite för dåligt rykte av många. Det är ju faktiskt ett mycket välgjort spel om frihetskriget i amerika. Mycket bra historielektion om inte annat.

Men helst ett nytt RDR taget från någon av dessa tidsperioder vore ju perfekt. Eller varför inte om pälsjägarna i början av mötet mellan ursprungsbefolkningen och europeer. Det finns ju definitivt mycket att berätta om.

AC 3 är ju bland dom bästa AC tillsammans med rogue som utspelar sig i samma tidsepok. 4an var ganska bra med när man var pirat i karibien. Ja macahan var en grymt bra serie. Tror jag har den på någon gammal HD nedladdad med svensk text. Måste nog gräva fram den igen. Svt play borde ladda upp den tycker man.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Över45:

Familjen Macahan! Fick en sådan nostalgisk känsla när jag läste här om "desertörer från inbördeskriget". Den TVserien borde ju visas igen.
Nu vill jag naturligtvis inte ha ett spel om Macahan men det var en mycket bra serie om den tiden.
Jag tänkte även på Assassin creed III. Jag tycker det spelet fått lite för dåligt rykte av många. Det är ju faktiskt ett mycket välgjort spel om frihetskriget i amerika. Mycket bra historielektion om inte annat.

Men helst ett nytt RDR taget från någon av dessa tidsperioder vore ju perfekt. Eller varför inte om pälsjägarna i början av mötet mellan ursprungsbefolkningen och europeer. Det finns ju definitivt mycket att berätta om.

Haha, kommer ihåg att jag såg den serien som liten då farsan gillade den. Zeb Macahan var hans idol, mer eller mindre. Han hade gjort slarvsylta av Micah.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det här spelet är verkligen fullt av oväntade grejer.

Otålig häst?

Vagnkrock comedy gold (slå på ljudet)

Jag sprang in i en stock igårkväll och Arthur stapplade lite och skrek rakt ut ”aaaaaaah” som att han slog en tå 🤣🤣

Spelet är helt sanslöst fyllt med små detaljer


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, kommer ihåg att jag såg den serien som liten då farsan gillade den. Zeb Macahan var hans idol, mer eller mindre. Han hade gjort slarvsylta av Micah.

Ja Zeb bråkade man inte med. Typ två meter lång (skådespelaren) helt klädd i läder plus att han hade en rejält STOR kniv. Han skulle passa som tilläggsfigur till Mortal combat. Avslutningsdöden blir att han skalperar motståndaren.
Jag kommer ihåg att han hotade ofta med det i serien och han var vän med indianer.

Medlem
Skrivet av Över45:

Ja Zeb bråkade man inte med. Typ två meter lång (skådespelaren) helt klädd i läder plus att han hade en rejält STOR kniv. Han skulle passa som tilläggsfigur till Mortal combat. Avslutningsdöden blir att han skalperar motståndaren.
Jag kommer ihåg att han hotade ofta med det i serien och han var vän med indianer.

Jag älskade Macahans när jag var liten - underbar serie!

Zeb haltade på ena benet men det spelade ingen roll, han var bäst. Där han gick fram så flyttade sig folk.

Avstängd

Man borde kanske få vara zeb i nästa rdr


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Spelar ni nått red dead? Själv kör jag mest FIFA 21 och Horizon zero dawn nu i väntan på AC valhalla. Tröttnade på RDR2 men kommer aldrig avinstallera det för ibland kommer suget tillbaka!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Spelar ni nått red dead? Själv kör jag mest FIFA 21 och Horizon zero dawn nu i väntan på AC valhalla. Tröttnade på RDR2 men kommer aldrig avinstallera det för ibland kommer suget tillbaka!

Nej inte direkt. Jag kör, som du fifa 21, men väntar på den nya uppdateringen som kommer på torsdag innan jag gör en ny career mode


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Nej inte direkt. Jag kör, som du fifa 21, men väntar på den nya uppdateringen som kommer på torsdag innan jag gör en ny career mode

Vad är det för uppdatering då?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Borde kanske ta och köra klart det här spelet.
Ligger orört sen nån månad tillbaka och snart kommer cyberpunk, då lär det ju inte bli nå rdr2 alls


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av breahl:

Vad är det för uppdatering då?

Nya facescans, buggfixar och uppdaterade schedules/fixtures


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Avstängd
Skrivet av 20LEGEND:

Nya facescans, buggfixar och uppdaterade schedules/fixtures

Ok hoppas united får ett tredjekit med. Finns inget nu.

Jag är på säsongen 2023 i min karriär men startade direkt det släpptes. Fanns ingen cavani då.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av breahl:

Ok hoppas united får ett tredjekit med. Finns inget nu.

Jag är på säsongen 2023 i min karriär men startade direkt det släpptes. Fanns ingen cavani då.

Nämen, fan va gött med ett Unitedfan


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Skriv svar