Två "omfattande" Assassin's Creed Valhalla-expansioner bekräftas

Robot
Två "omfattande" Assassin's Creed Valhalla-expansioner bekräftas

Vi styr långskeppet mot mystiska Irland, och tar över Paris inifrån.

#assassins-creed-valhalla, #dlc, #ubisoft-montreal


Medlem

Hade hoppats på lite Amerika men det ligger ju 200 år längre fram i tiden

Medlem

Nice, har precis börjat med Oddessy så förhoppningsvis har detta gått ner en hel del i pris när jag är klar med det. Ser verkligen fram emot Valhalla och expansionerna ser intressanta ut. Blir att spela på Stadia för min del.

Medlem
Skrivet av Thane:

Hade hoppats på lite Amerika men det ligger ju 200 år längre fram i tiden

Fick för mig att jag läst om just amerika och tagit ur förhabdstitten "Vi vet att en betydande del av äventyret äger rum i Norge, och närmast i förbifarten nämner en förinspelad informationsfilm från Ubisoft att jag via Ravensthorpe ska kunna besöka mytologiska platser och... Amerika!? " så det ser ut som dina önskingar går i uppfyllelse i nån form åtminstone

Redaktör
Ponny
Skrivet av Petrik:

Fick för mig att jag läst om just amerika och tagit ur förhabdstitten "Vi vet att en betydande del av äventyret äger rum i Norge, och närmast i förbifarten nämner en förinspelad informationsfilm från Ubisoft att jag via Ravensthorpe ska kunna besöka mytologiska platser och... Amerika!? " så det ser ut som dina önskingar går i uppfyllelse i nån form åtminstone

Exakt så. I någon form. Oklart vilken än så länge, dock.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Aldrig varit intresserad av AC spelen men detta ser ju faktiskt lite intressant ut, Får lite Witcher 3 känsla av de videos jag sätt hittills

Medlem
Skrivet av Thane:

Hade hoppats på lite Amerika men det ligger ju 200 år längre fram i tiden

Såg i en video att man kommer att åka till Amerika och träffa indianer (om man får säga så) nån gång i huvudstoryn.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Fick för mig att jag läst om just amerika och tagit ur förhabdstitten "Vi vet att en betydande del av äventyret äger rum i Norge, och närmast i förbifarten nämner en förinspelad informationsfilm från Ubisoft att jag via Ravensthorpe ska kunna besöka mytologiska platser och... Amerika!? " så det ser ut som dina önskingar går i uppfyllelse i nån form åtminstone

Åh jasså jasså! Inte för att jag någonsin har spelat klart ett Assassins Creed så expansioner brukar det inte bli tal om att köpa 😅

Medlem
Skrivet av Razuco:

Såg i en video att man kommer att åka till Amerika och träffa indianer (om man får säga så) nån gång i huvudstoryn.

Får och får. Indianer är ju helt fel egentligen då det syftade på att dom trodde dom kommit till Indien och dom bara fortsatte kalla dom det. Så amerikanska urinvånare kanske man säger även om det känns torrt. För min del får du säga va du vill ville bara förklara varför det är tekniskt fel

Medlem

Jag ser så fram emot detta

Synd att det inte verkar finnas CE (fysisk) till PC.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bokade precis Ultimate Edition. Kommer att avnjuta det i vinter på Series X.

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det bara jag som reagerar på detta;

Citat:

Säsongspasset till det nya spelet inkluderar två "massiva" expansioner och bonusuppdraget, The Legend of Beowulf. Det senare nämnda är tillgängligt redan vid spelets release om knappa tre veckor.

De har alltså skurit bort content från spelet som man istället ska betala extra för, eller har jag missat nått? Den här typen av grejer, "day one DLC" etc, var ju sånt som fick spelare att gå i taket förr. Har folk blivit så vana att man bara accepterar det numera?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är det bara jag som reagerar på detta;

De har alltså skurit bort content från spelet som man istället ska betala extra för, eller har jag missat nått? Den här typen av grejer, "day one DLC" etc, var ju sånt som fick spelare att gå i taket förr. Har folk blivit så vana att man bara accepterar det numera?

Förhoppningsvis har alla andra lärt sig hur spelutveckling fungerar och därför inte klagar på detta längre.

Delar av ett utveckligsteam (speciellt i storlek med Ubisofts) "ska" inte röra huvudspelet efter Beta då fokus ska ligga på buggfixning och polering. Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

In short: DLC och Day 1 content betyder inte att det "skurits" bort innehåll från ett spel som du nu behöver betala för, utan kan just vara extra material som behöver finansieras.

Dessutom: Saker skärs bort konstant under utveckling pga olika anledningar. Ibland kan de tas upp igen och göras klart när huvudspelet är färdigt. Du får sen valet att uppleva det om du vill genom att köpa det, men det är knappast något tvång.

/Över 15 års erfarenhet av spelbranchen och trött på att folk gnäller

Medlem

"Två "omfattande" Assassin's Creed Valhalla-expansioner bekräftas"

Så klart, ubi vore inte ubi om man inte planerade expansionerna innan själva huvudspelet.
Extra pengar i kistan sitter aldrig fel!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Förhoppningsvis har alla andra lärt sig hur spelutveckling fungerar och därför inte klagar på detta längre.

Delar av ett utveckligsteam (speciellt i storlek med Ubisofts) "ska" inte röra huvudspelet efter Beta då fokus ska ligga på buggfixning och polering. Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

In short: DLC och Day 1 content betyder inte att det "skurits" bort innehåll från ett spel som du nu behöver betala för, utan kan just vara extra material som behöver finansieras.

Dessutom: Saker skärs bort konstant under utveckling pga olika anledningar. Ibland kan de tas upp igen och göras klart när huvudspelet är färdigt. Du får sen valet att uppleva det om du vill genom att köpa det, men det är knappast något tvång.

/Över 15 års erfarenhet av spelbranchen och trött på att folk gnäller

Kan du inte ens hålla med om att ubisoft är ett av de bolag som mest flagrant satt detta med dlc i system?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag ser så fram emot detta

Synd att det inte verkar finnas CE (fysisk) till PC.

Collectors Edition finns till PC på Ubisoft Store..
2.199:- kostar den, har du 100 u-coins att lösa in blir det 20% billigare..

Man väljer vilken vilken version man vill ha av spelet för nedladdning, utöver det ingår:
Ultimate Edition
The high-end Ubicollectibles® replica of Eivor and her Drakkar (height: 30cm)
Collector’s Case with a unique artwork
The Ubisoft Store Exclusive Steelbook® with an iconic design inspired by in-game emblems
A Viking Statuette of Eivor with his raven and Dane axe (height: 5cm)
A Premium Certificate of Authenticity serialised with the unique number of your Collector’s Edition
A set of Three Lithographs showcasing some of the most stunning concept art created for the game
A Selected Soundtrack of the Game


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

70$+40$=110$, synd att det är så billigt med spel idag, utvecklarna måste verkligen gå på knäna...
Så länge som det inte på något sätt bidrar till huvudstoryn och att huvudspelet känns komplett utan materialet så kan jag nog ha lite mer förståelse för det.
Men det smakar lite bittert när DLC redan är i stort sätt klart och spikat samtidigt som huvudspelet.

Men jag ska inte gnälla för mycket och dom som vill betala för det får väl betala för det, det är väl inte hela världen ifall jag får vänta på GOTY edition och att priset sänks(det brukar ju inte ta så lång tid i alla fall).

Medlem

Jag förbokar Discovery Tour, det blir nog trevligt.

Medlem
Skrivet av SgtBlack:

Collectors Edition finns till PC på Ubisoft Store.

Ah, tack för infon

Jag har inte kollat UBI Store på länge då det varit mycket annat så missade det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Blir att köpa om något år när det är minst 50% rabatt


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Förhoppningsvis har alla andra lärt sig hur spelutveckling fungerar och därför inte klagar på detta längre.

Delar av ett utveckligsteam (speciellt i storlek med Ubisofts) "ska" inte röra huvudspelet efter Beta då fokus ska ligga på buggfixning och polering. Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

In short: DLC och Day 1 content betyder inte att det "skurits" bort innehåll från ett spel som du nu behöver betala för, utan kan just vara extra material som behöver finansieras.

Dessutom: Saker skärs bort konstant under utveckling pga olika anledningar. Ibland kan de tas upp igen och göras klart när huvudspelet är färdigt. Du får sen valet att uppleva det om du vill genom att köpa det, men det är knappast något tvång.

/Över 15 års erfarenhet av spelbranchen och trött på att folk gnäller

Preach!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av rudeboystig:

Förhoppningsvis har alla andra lärt sig hur spelutveckling fungerar och därför inte klagar på detta längre.

Delar av ett utveckligsteam (speciellt i storlek med Ubisofts) "ska" inte röra huvudspelet efter Beta då fokus ska ligga på buggfixning och polering. Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

In short: DLC och Day 1 content betyder inte att det "skurits" bort innehåll från ett spel som du nu behöver betala för, utan kan just vara extra material som behöver finansieras.

Dessutom: Saker skärs bort konstant under utveckling pga olika anledningar. Ibland kan de tas upp igen och göras klart när huvudspelet är färdigt. Du får sen valet att uppleva det om du vill genom att köpa det, men det är knappast något tvång.

/Över 15 års erfarenhet av spelbranchen och trött på att folk gnäller

Nåja. Du får day 1 DLC att låta som något som är standard och helt okonstlat, när det förstås är långt ifrån alla företag som befattar sig med fenomenet. Det kanske vore på sin plats att du utbildar alla dessa företag i hur spelutveckling fungerar, så att de också kan börja kränga day 1 DLC. Finns pengar att tjäna. Nevermind att Valhalla dessutom har annat content låst till förbokningar. Skicka förslagsvis ett mail till CD Projekt, som ju står för det andra stora AAA-släppet i november. Där har man uppenbarligen inte fattat ett dyft vad gäller spelutveckling. Kanske kan du få komma och föreläsa. I övrigt; är det en slump att din posthistorik är sprängfylld med Ubisoft-vurmande?

Att team som är färdiga börjar jobba på nya projekt som så småningom resulterar i DLC/expansioner är däremot såklart inget konstigt.

EDIT: Vill highlighta en specifik del i det du skriver;

Skrivet av rudeboystig:

Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

Och dessa människor jobbar då på framtida innehåll i form av expansioner/DLC. Standard, oproblematiskt och har fungerat i alla tider. I detta fall - och det här är en återkommande trend vad gäller just Ubisoft, i betydligt högre grad än hos konkurrenterna (EA möjligtvis undantagna) - har man emellertid specifikt designat ett mindre DLC för att det ska vara klart att sälja som dag 1-DLC tillsammans med season pass, som ett ytterligare sätt att locka folk att köpa nämnda season pass. På samma sätt har man diverse unika vapen etc låsta till andra "editions" av förbokningsbonusar man kan betala extra för.

Ingen begär däremot att folk ska sitta och rulla tummarna. Det är märkligt att du ens presenterar det som alternativet. Det är liksom inte "göra ingenting" vs "day 1 DLC" som är alternativen här, utan "arbeta med expansionen" vs "day 1 DLC".

Dex
Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Förhoppningsvis har alla andra lärt sig hur spelutveckling fungerar och därför inte klagar på detta längre.

Delar av ett utveckligsteam (speciellt i storlek med Ubisofts) "ska" inte röra huvudspelet efter Beta då fokus ska ligga på buggfixning och polering. Det betyder att du kan ha en mängd människor som sitter och rullar tummarna ett antal månader innan releasedatum, så då är det väl inte så jävla konstigt om de jobbar på extramaterial?

In short: DLC och Day 1 content betyder inte att det "skurits" bort innehåll från ett spel som du nu behöver betala för, utan kan just vara extra material som behöver finansieras.

Dessutom: Saker skärs bort konstant under utveckling pga olika anledningar. Ibland kan de tas upp igen och göras klart när huvudspelet är färdigt. Du får sen valet att uppleva det om du vill genom att köpa det, men det är knappast något tvång.

/Över 15 års erfarenhet av spelbranchen och trött på att folk gnäller

Men om det nu är klart till release varför ska man då betala extra för det? Borde det inte ingå i spelet då?

Det är ju mer det folk klagar på. Om det finns klart till release dagen varför ska man då betala extra för att få det?
Blir ju faktiskt lite fel kan jag tycka. Även om jag oftast inte har något stort problem med det då det oftast bara är något mindre dlc, men här verkar det ju faktiskt vara en hel del man missar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av dex20:

Men om det nu är klart till release varför ska man då betala extra för det? Borde det inte ingå i spelet då?

Det är ju mer det folk klagar på. Om det finns klart till release dagen varför ska man då betala extra för att få det?
Blir ju faktiskt lite fel kan jag tycka. Även om jag oftast inte har något stort problem med det då det oftast bara är något mindre dlc, men här verkar det ju faktiskt vara en hel del man missar.

Det är ju content som har utvecklats specifikt för att vara redo till släppet men inte ingå i spelet, för att ge konsumenter en extra morot att öppna plånboken. Kontraproduktivt att då släppa det gratis.

Däremot kan jag tycka att hela denna praxis är rätt beige, vilket framgår av mina inlägg ovan.

Medlem

Tycker fortfarande odessey är för dyrt!

Medlem

dlc day 1! blir bojkott av sånt här snusk!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är det bara jag som reagerar på detta;

De har alltså skurit bort content från spelet som man istället ska betala extra för, eller har jag missat nått? Den här typen av grejer, "day one DLC" etc, var ju sånt som fick spelare att gå i taket förr. Har folk blivit så vana att man bara accepterar det numera?

Intressanta frågor du tar upp. Tyvärr har jag inget bra svar på dem men andra kanske har?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är ju content som har utvecklats specifikt för att vara redo till släppet men inte ingå i spelet, för att ge konsumenter en extra morot att öppna plånboken. Kontraproduktivt att då släppa det gratis.

Däremot kan jag tycka att hela denna praxis är rätt beige, vilket framgår av mina inlägg ovan.

Det finns ju fler sätt att få folk att öppna plånboken. Nu låter The Legend of Beowulf låter inte direkt som ett mindre sidouppdrag man gör klart på en kvart, utan det är något som säkert en massa folk som är historieintresserade (däribland jag) känner sig tvungna att skaffa tyvärr.

När Odyssey släpptes så fick man tillgång till spelet 4-7 dagar (ungefär, kommer inte ihåg den exakta siffran.) tidigare än det officiella släppet, vilket var det som fick mig att öppna plånboken då och köpa spelet med season-pass. Tror det ingick något mindre "exklusivt" uppdrag också, samt säkert en massa kosmetiskt lullull. Det viktiga var inte extraprylarna, utan att jag fick spelet tidigare och slapp vänta en dryg vecka. Ubisoft skötte det klart bättre då i mitt tycke.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chomag:

Det finns ju fler sätt att få folk att öppna plånboken. Nu låter The Legend of Beowulf låter inte direkt som ett mindre sidouppdrag man gör klart på en kvart, utan det är något som säkert en massa folk som är historieintresserade (däribland jag) känner sig tvungna att skaffa tyvärr.

När Odyssey släpptes så fick man tillgång till spelet 4-7 dagar (ungefär, kommer inte ihåg den exakta siffran.) tidigare än det officiella släppet, vilket var det som fick mig att öppna plånboken då och köpa spelet med season-pass. Tror det ingick något mindre "exklusivt" uppdrag också, samt säkert en massa kosmetiskt lullull. Det viktiga var inte extraprylarna, utan att jag fick spelet tidigare och slapp vänta en dryg vecka. Ubisoft skötte det klart bättre då i mitt tycke.

Håller med.

Att släppa spelet ett par dagar tidigare till folk som har förbokat är nog ok. Tror jag. Inte funderat så mycket på det. Att inkludera extra innehåll - oavsett om vi pratar om matiga quests eller futtiga items - vänder jag mig dock emot.

Dex
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är ju content som har utvecklats specifikt för att vara redo till släppet men inte ingå i spelet, för att ge konsumenter en extra morot att öppna plånboken. Kontraproduktivt att då släppa det gratis.

Däremot kan jag tycka att hela denna praxis är rätt beige, vilket framgår av mina inlägg ovan.

Ja precis och det är ju det många tycker är ganska vidrigt. Att dom har suttit och utvecklat extra content som är redo till release, men ingår inte i spelet utan man måste betala extra för det.

12
Skriv svar