Nytt tungt avbräck för Bloodlines 2 när ännu en nyckelperson lämnar

Robot
Nytt tungt avbräck för Bloodlines 2 när ännu en nyckelperson lämnar

Cara Ellison, senior narrative designer, slutar.

#bloodlines-2, #hardsuit-labs, #vampire-the-masquerade


Medlem

Ouch!

Jag undrar verkligen vad som kommer ut i andra ändan av detta projekt. Förhoppningarna dalar.
Jag vill så gärna att det här blir bra.

Medlem

Luktade kalkon från första gameplay videon, fortsätter nu stinka död, rutten kalkon. Jag älskar verkligen V:TM, men jag är sjukt orolig för detta spelet. Bloodlines var skitbra. Problemet med BL2 är att det ser ut och känns som BL. Som var bra för sin tid, och oerhört otidsenligt idag.


signatur

I drank what?

Medlem

Hardship Labs


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent

Oroväckande detta...


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Hon hoppade över till league of geeks, ska bli intressant

Medlem

Verkar inte vara en större förlust, då jag vill minnas att hon inte gillade första spelet. Tror inte heller att spelet kommer bli någon hit tyvärr.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Får vänta med att köpa det tills några veckor efter släpp och se vad folk säger

FM-guru
F.d. Sisyr

Mitt intresse för spelet dog när Mitsoda avskedades.

Medlem

Fan! Jag vill ju så gärna att detta blir bra!

Medlem

Hoppas de gör spelet modvänligt så att fans kan styra upp det hela. Ty jag misstänker det kommer bli ett svagt spel

Medlem

Det är det här som är risken med att återuppliva gamla kioskvältare. Det har hänt så pass mycket sedan första spelet att det inte längre går att snabbt mata fram en uppföljare baserad på samma teknik. Samtidigt är förväntningarna helt astronomiska, eftersom originalet höjde ribban och blev stilskapande för kommande spel.

Hur mycket jag än älskade originalet känner jag mig allt mer tveksam till varför de försökte sig på en uppföljare istället för att skapa någonting nytt från scratch. Man hade kunnat använda sig av samma universum, men ändå bryta ny mark. Visserligen skulle det inte gå att mjölka det gamla IP:t längre men risken för en flopp pga för högt ställda förväntningar från fansen hade minskat avsevärt.

1
Skriv svar