Recension – NHL 21

Robot
Recension – NHL 21

En kul men buggig repris.

#nhl-21


Medlem

Ett riktigt självmål av EA.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Bra recension.
Väntar lite till med köp av det här tills buggarna är fixade.
Tycker personligen inte microtransaktionerna är på samma nivå som i tex 2k's nba-spel. Fick ihop ett respektabelt lag i förra utgåvan utan att lägga riktiga pengar, då man faktiskt blir ganska rikligt belönad av EA för vanliga veckoutmaningar.

Medlem

Skulle vara så kul om EA släppte NHL spelen till PC igen. Särskilt nu när de är tillbaka på Steam igen. Vill ha ett riktigt hockeyspel till Steam. Det finns bara komedi varianter dit tyvärr med retro grafik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skulle vara så kul om EA släppte NHL spelen till PC igen. Särskilt nu när de är tillbaka på Steam igen. Vill ha ett riktigt hockeyspel till Steam. Det finns bara komedi varianter dit tyvärr med retro grafik.

Håller med. I stort sett alla jag spelar med har övergått till PC som sin primära plattform. Men inget NHL... måste finnas en hyfsat stor marknad i USA/Kanada/Skandinavien för detta.

Avstängd

Jag väntar tills en rea med detta. Köpte NHL 20 på rea i december förra året så räknar med att detta kommer relativt snabbt i någon rea.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelet är inte så bra men Gritty är kung

Medlem

Jag har dock kul med BAP läget i detta spel. Helt klart värt fullpris för min del. Har absolut inte märkt av alla dessa buggar. Svårare att försvara sig dock men med defensive skill stick och öga för spelet så blir spelet i defensiv zon helt suveränt. Tycker jag. Mina AI teammates lyckas faktiskt ställa upp på ett bra sätt om jag bara lyckas störa spelet innan defensiv zon(defensive skill stick).

Geeks Gaming
Medlem

Helt onödigt att fortsätta efter att man uppnådde sann hockeyperfektion redan -95 på Megan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Helt onödigt att fortsätta efter att man uppnådde sann hockeyperfektion redan -95 på Megan.

Elitserien 95, Kalahuh!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

köper EVENTUELLT ett nytt EA NHL spel när de faktiskt byter till modernare grafikmotor

Medlem

Hur jävla svårt ska det vara att stoppa in Frostbitemotorn som de bygger sitt FIFA på?
Skandalöst år 2020.

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Helt onödigt att fortsätta efter att man uppnådde sann hockeyperfektion redan -95 på Megan.

-97 tycker jag är det bästa och spelas lite då och då på den gamla MegaDriven. Framförallt vid högtider när alla bröderna samlas under ett tak.

Medlem

Dags för ett nytt nhl från 2ksports tycker jag...

Medlem

Ajdå! Var lite sugen på att införskaffa det till xbox one. Tror det blir till att lira lite mer nhl 19 som fortfarande står sig relativt bra. Lite tråkigt dock att nya laguppställningar inte finns i 19.

Medlem
Skrivet av roftg:

Dags för ett nytt nhl från 2ksports tycker jag...

Ja verkligen på tiden. Kommer ihåg att jag satt i lobbyn? och körde air hockey med några vänner i flera timmar haha.

Sånt som var lite kul med 2k ändå. Minispel och zambonin, sladdade runt duktigt på isen! Det var tider det.

Medlem

Finns ingen anledning att köpa nytt än ser jag, sitter fortfarande med NHL16 och Fifa17 här och klarar mig fint

Medlem

Enda intressanta är NHL 94 Rewind, hoppas det släpps separat.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Finns ingen anledning att köpa nytt än ser jag, sitter fortfarande med NHL16 och Fifa17 här och klarar mig fint

Hädare
Du måste ju köpa nytt varje år lägga tusentals kronor i det också så att de kan skapa nytt varje år i en "god cirkel" med feta saker...

Tycker du gör helt rätt. vartannat till var 3:e är det som man behöver köpa på sin höjd med tanke på hur lite de uppdaterar år till år.
Hoppas på ny motor så kanske man köper ett nytt. Sitter på samma som dig och har inga planer på att skaffa nyare.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Blir ett rea köp i vår, PS-Store har ofta FIFA+NHL bundle för typ 500-600 kr. Ibland undrar jag om inte NHL och FIFA utvecklarna har en 10-årsplan med förbättringar som de vill göra och sen lägger de in en efter den andra varje år fast de skulle kunna göra mycket mer varje år. Det största problemet är att EA Sports har noll konkurrens på hockey och väldigt lite på fotboll, det måste finnas någon att jämföra med.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Finns ingen anledning att köpa nytt än ser jag, sitter fortfarande med NHL16 och Fifa17 här och klarar mig fint

Om man gillar att spela mot andra online så finns det anledning till att köpa varje år. Men trist att det blivit så minimala skillnader mellan utgåvorna.

Skribent
Skrivet av denza:

Jag har dock kul med BAP läget i detta spel. Helt klart värt fullpris för min del. Har absolut inte märkt av alla dessa buggar. Svårare att försvara sig dock men med defensive skill stick och öga för spelet så blir spelet i defensiv zon helt suveränt. Tycker jag. Mina AI teammates lyckas faktiskt ställa upp på ett bra sätt om jag bara lyckas störa spelet innan defensiv zon(defensive skill stick).

Det kan nog stämma, alla har lite olika buggar.

Hittade dock denna länk med en samling av buggar till just BAP.

https://www.reddit.com/r/EA_NHL/comments/jdwq8a/a_list_of_bug...

Medlem

Låter som alla EA-spel släppt de senaste 5 åren, en kopia på föregående år, fyllt med buggar och animationer som lätt går att ifrågasätta.

Medlem

Släpp på PC tack

@CARTMAN har du testat NHL 2004 Rebuild.
Bygger om gamla NHL 2004 till PC som jag förstått är sista riktiga NHL till PC innan det bara blev konverteringar.
Många rekomenderar det, jag har NHL 2004 på skiva och ska nog testa nu när man inte har nån ps4 kvar längre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Släpp på PC tack

@CARTMAN har du testat NHL 2004 Rebuild.
Bygger om gamla NHL 2004 till PC som jag förstått är sista riktiga NHL till PC innan det bara blev konverteringar.
Många rekomenderar det, jag har NHL 2004 på skiva och ska nog testa nu när man inte har nån ps4 kvar längre.

Nej det har jag inte men tack för tipset. Har fått tipset tidigare men har aldrig kollat upp det.

Brukade modda mina gamla NHL-spel till PC back in the day med riktig reklam på sarjen, äkta utrustning m.m.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Avstängd

Måste hålla med om att det är otroligt att det inte släpps på pc.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Finns ingen anledning att köpa nytt än ser jag, sitter fortfarande med NHL16 och Fifa17 här och klarar mig fint

Spelar fortfarande NHL 14 på 360:n med mina vänner eftersom ingen av oss ids köpa en ny konsol.

Avstängd
Skrivet av Espresso_Bengt:

Blir ett rea köp i vår, PS-Store har ofta FIFA+NHL bundle för typ 500-600 kr. Ibland undrar jag om inte NHL och FIFA utvecklarna har en 10-årsplan med förbättringar som de vill göra och sen lägger de in en efter den andra varje år fast de skulle kunna göra mycket mer varje år. Det största problemet är att EA Sports har noll konkurrens på hockey och väldigt lite på fotboll, det måste finnas någon att jämföra med.

Det var stora skillnader på karriär läget från fifa 20 till 21. Var bara därför jag köpte 21. Nu kan man simulera matcher och titta på dom. Man kan även gå in och spela när som helst i simuleringen. Man kan även träna fler spelare samtidigt och träning varannan dag nu som på riktigt. Förut kunde du bara träna 5 spelare en gång i veckan. Så det är mer verklighetstroget nu och blir mer och mer som football manager.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Det var stora skillnader på karriär läget från fifa 20 till 21. Var bara därför jag köpte 21. Nu kan man simulera matcher och titta på dom. Man kan även gå in och spela när som helst i simuleringen. Man kan även träna fler spelare samtidigt och träning varannan dag nu som på riktigt. Förut kunde du bara träna 5 spelare en gång i veckan. Så det är mer verklighetstroget nu och blir mer och mer som football manager.

Det är alltid nya saker som blir bättre ja! Typ som i NHL 20 så finns legendariska lag och spelare med, man kan lira Selenne, Lemieux och Forsberg. Hur coolt som helst! Värt 699 kr för ”uppdateringen”? Njaa, 249 kr ja!

12
Skriv svar