Doom eternal the ancient gods

SoL
Medlem
Doom eternal the ancient gods

Alltså, jag var så jäkla taggad på att spela expansionen idag när jag kom hem efter jobbet. Så jag startar upp min ps4, går direkt till playstation store och köper Ancient gods. Problemet visade sig direkt efter köp när jag trycker på nedladdnings knappen ” En skivversion av det här programmet har använts på det här ps4 systemet” vafan pratar dom om, jag betalade precis 200 spänn o nu kan jag inte ladda ner skiten???
Trycker på ps hem knappen och ser att en uppdatering till doom eternal nästan är klar. Startar spelet och ser att jag har expansionen.

Gör inte om mitt misstag, äger du standard Doom eternal eller deluxe så ingår The ancient gods utan extra kostnad.

Nu ska jag försöka få tillbaka dom där 200 kronorna av playstation

UPPDATERING: Endast i Deluxe utgåvan ingår expansionen alltså inte i standard utgåvan.

Medlem
Skrivet av SoL:

Gör inte om mitt misstag, äger du standard Doom eternal eller deluxe så ingår The ancient gods utan extra kostnad.

Vart hittar du att expansionen skulle vara gratis för folk som har standardutgåvan av spelet? Står ju överallt att den kostar. Det är inte så att du har expansionen i spelet eftersom du hade köpt den och spelet läste av det? Det släpptes en patch till spelet idag med, men den är separerad från expansionen.

Medlem
Skrivet av SoL:

Gör inte om mitt misstag, äger du standard Doom eternal eller deluxe så ingår The ancient gods utan extra kostnad.

Nej, det där stämmer inte riktigt. The Ancient Gods ingår i Deluxeversionen (i Year One Pass) men inte i standardversionen av spelet, där måste du köpa till den

SoL
Medlem

Ni har rätt! Det är endast Deluxe utgåvan som expansionen är gratis, inte standard. Jag hakade upp mig på meddelandet som sa att jag redan hade en skiversion av programmet.

Fick tillbaka pengarna av sony och nu låstes även expansionen så det är bara o köpa den igen haha..

Riktigt kul än så länge, känns som dom har skruvat upp svårighetsgraden lite ytterligare

1
Skriv svar