Recension – Mario Kart Live: Home Circuit

Robot
Recension – Mario Kart Live: Home Circuit

En strålande idé snubblar på teknik och prislapp.

#mario-kart-live-home-circuit


Medlem

Mer och mer sugen på att köpa ett nintendo och spela med sonen.
Verkar finnas många roliga spel, det jag siktat in mig på mest är the stretchers som verkar galet roligt.
https://www.fz.se/nyhet/281476-svenska-little-nightmares-gang...


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Skulle vilja veta hur de funkar på en heltäckande golvmatta. Kontoret är typ tomt till nästa år. Utformat som ett stort O med ett rum i mitten kanske man till och med kan köra runt hela kontoret.

Gnällkuk

Nya Xboxen OCH nya Mario kart... Pappas status hemma måste vara ENORM.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av aholman:

Skulle vilja veta hur de funkar på en heltäckande golvmatta. Kontoret är typ tomt till nästa år. Utformat som ett stort O med ett rum i mitten kanske man till och med kan köra runt hela kontoret.

Det beror på hur tjock och lurvig mattan är, skulle jag säga. Det går att köra på min låga men ganska tjocka rumsmatta, men inte särskilt bra. De är rätt klena, så slätt golv är säkrast.


signatur
Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Nya Xboxen OCH nya Mario kart... Pappas status hemma måste vara ENORM.

8-åringen säger att han ska jobba med samma sak som pappa. Trots att pappa ställt tillbaka Xboxen på jobbet, och Mario Kart går samma väg i morgon. Att han inte protesterat kan bero på att han "vann" titeln som nämns i texten...


signatur
Redaktör

Just det: batteritiden anges till ungefär 1,5 timme och bilen tar 3,5 timmar att ladda.


signatur
Medlem

Snäll betygsiffra om man läser recensionen. Förväntade mig ett 2/5

Redaktör
Skrivet av Cane:

Snäll betygsiffra om man läser recensionen. Förväntade mig ett 2/5

Det låg och skvalpade mellan 2 och 3, men rolighetsfaktorn fick sista ordet.


signatur
Ambassadör
Xbox

Så om man vill spela med/mot någon så kostar det 2700kr?


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Så om man vill spela med/mot någon så kostar det 2700kr?

Ja. Plus varsin Switch om ni inte har det.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja. Plus varsin Switch om ni inte har det.

Aight. Inte aktuellt då.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

8-åringen säger att han ska jobba med samma sak som pappa. Trots att pappa ställt tillbaka Xboxen på jobbet, och Mario Kart går samma väg i morgon. Att han inte protesterat kan bero på att han "vann" titeln som nämns i texten...

Ja, jag är säker på att du kommer vara den största idolen i många, många år till


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Oj det var ett kostsamt partyspel, varsin Switch och varsitt spel... det spelet kommer jag nog inte få uppleva.

Medlem

Usch va stelt svängarna känns...eller är det bara jag?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, jag är säker på att du kommer vara den största idolen i många, många år till

Calle är min idol sedan länge. Alltså, den mannen; skägget, glasögonen, blicken. Svårslagen!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Gnällkuk
Skrivet av Roten:

Calle är min idol sedan länge. Alltså, den mannen; skägget, glasögonen, blicken. Svårslagen!

Inte helt relaterat kanske, men det är en fin man att ha som förebild!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

För dyrt till vad man får.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Påhittig, Nyskapande, Kreativ

Det är väl för sjutton samma betydelse men olika ord?? kom igen nu FZ...

Medlem

Har inget Switch, men själva idéen är ju helt briljant. Man kan hoppas det blir en hit så de gör en version 2.0

Medlem

Vill inte vara den som är den... Meeen...
Synonymer till påhittig

uppfinningsrik, fiffig, finurlig, fantasifull, klipsk, snabbtänkt, smart, knepig, fyndig, kreativ, idérik, sinnrik

3x + på samma ord synonymt??..
Med 3/5 i betyg, vågar man inte roasta nintendo om det verkligen inte finns något positivt?

Personligen ser det roligt ut! Men säkert något som får samla damm efter några dagar.

Redaktör
Skrivet av Ztreek:

Påhittig, Nyskapande, Kreativ

Det är väl för sjutton samma betydelse men olika ord?? kom igen nu FZ...

Skrivet av Zainter:

Vill inte vara den som är den... Meeen...
Synonymer till påhittig

uppfinningsrik, fiffig, finurlig, fantasifull, klipsk, snabbtänkt, smart, knepig, fyndig, kreativ, idérik, sinnrik

3x + på samma ord synonymt??..
Med 3/5 i betyg, vågar man inte roasta nintendo om det verkligen inte finns något positivt?

Personligen ser det roligt ut! Men säkert något som får samla damm efter några dagar.

Slappa plus av mig, bra påpekat. Har fixat.

Spelet har både positiva och negativa sidor, därför blev betyget en (väldigt svag) 3:a. Slutet har negativ betoning, det gör väl att texten tyngs lite åt det hållet. Jag borde ha balaserat det bättre.

Varför skulle vi inte våga ge det betyg vi vill? Det är en fördel att få spel tidigt från utgivaren, men absolut inget som sätter recensenterna i beroendeställning - så galet viktigt är det inte. I Nintendos fall får vi oftast spelen på releasedagen, och ibland både tidigare och senare. Vi köper då och då spelen själva för att få ut recensionen snabbare.


signatur
Medlem

Utan att ha spelat det skulle jag själv utöka betyget med följande:

+ Nyskapande!
+ Kan mycket väl vara början på något stort...precis som Hololens *host*

- Faller pladask rent tekniskt
- Gör om gör rätt!

Medan den första punkten förklaras genom den utmärkta recensionen så tänker jag följande med den andra. Varför köra med fysiska bilar!? Det förstör ju allt för böveln! Ha EN bil där du läser inte din egen bana med hjälp av befintlig tekning, som skapar en 3D modellering av hela omgivningen och kör den ensam, med kompisar eller via nätet mot många andra utan behovet av en seg plastbil!
Det hade ju varit hur coolt som helst att bygga sina egna banor, inomhus som utomhus, byggd på verkliga miljöer översatt till en digitalt spelbar miljö. Men nej, nu ska alla sitta med en näve sega radiostyrda bilar på ett och samma ställe...kan man falla plattare?

Men visst, det kan ju vara ett första steg mot något bättre, får man ju hoppas. Det här skulle jag inte ta i för fem öre.

Medlem

Tycker det e skit ballt att Nintendo fortsätter att våga i sann barn anda.

1
Skriv svar