Watch Dogs: Legion djupdyker i alternativen för pc-spelarna

Robot
Watch Dogs: Legion djupdyker i alternativen för pc-spelarna

Ubisoft grottar ner sig, och låter oss följa med.

#ngon, #ubisoft, #uplay, #watch-dogs-legion


FM-guru
F.d. Sisyr

Oj, Ubisoft verkar vilja ge Naughty Dog en match vad gäller accessibility. Kul att se!

Och för egen del är det ju jävligt positivt att man kan stänga av alla de enerverande HUD-elementen i form av "hack-linjer", outlines osv.

NuZ
Testpilot

Jag hoppas bara det finns ett 60fps läge på next-gen konsol.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag ska ju tydligen få Legion med mitt kommande RTX 3080. Men i den här leveranstakten av de nya GPU.erna lär man väl inte få spela det på releasedagen


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Gen
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag ska ju tydligen få Legion med mitt kommande RTX 3080. Men i den här leveranstakten av de nya GPU.erna lär man väl inte få spela det på releasedagen

Var inte erbjudandet dessutom tidsbegränsat?

Medlem
Skrivet av Gen:

Var inte erbjudandet dessutom tidsbegränsat?

30 november

De kommer få så mycket skit om de inte växlar upp takten med nya kort innan det datumet eller förlänger erbjudandet

Testpilot

Exemplariskt.

Man vill ju såklart ställa in spelet som man själv vill ha det och här verkar det mesta finnas!

Medlem
Skrivet av Gen:

Var inte erbjudandet dessutom tidsbegränsat?

Det är möjligt. Jag beställde kortet samma dag som RTX 3080 släpptes (17/9), så jag vet inte om erbjudandet för spelet gäller från dagen man bokade kortet, eller om man går miste om det när dagen för spelerbjudandet gått ut. Är inte superviktigt för mig egentligen. Det blir samma pris på kortet oavsett hur länge jag måste vänta.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Härligt, läckt bild visar fullt med mikrotransaktioner vid release. Good ol' Ubi.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Härligt, läckt bild visar fullt med mikrotransaktioner vid release. Good ol' Ubi.

https://pbs.twimg.com/media/Ek4Op_yWMAUU4cs?format=jpg&name=4...

Ser ut som samma implementering som dom senaste AC, inget jag stört mig på


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av korvmos:

Ser ut som samma implementering som dom senaste AC, inget jag stört mig på

Jag tror inte ens att jag var inne i butiken en enda gång under mina 200h i Odyssey förutom de gångerna jag klickade fel. Om det är lika lite påträngande så ser jag inga problem med det. I Odyssey försökte de inte sälja massa MTX till mig, och det uppskattade jag väldigt. Tyckte de skötte det på ett schysst sätt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror inte ens att jag var inne i butiken en enda gång under mina 200h i Odyssey förutom de gångerna jag klickade fel. Om det är lika lite påträngande så ser jag inga problem med det. I Odyssey försökte de inte sälja massa MTX till mig, och det uppskattade jag väldigt. Tyckte de skötte det på ett schysst sätt.

Precis!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror inte ens att jag var inne i butiken en enda gång under mina 200h i Odyssey förutom de gångerna jag klickade fel. Om det är lika lite påträngande så ser jag inga problem med det. I Odyssey försökte de inte sälja massa MTX till mig, och det uppskattade jag väldigt. Tyckte de skötte det på ett schysst sätt.

Bara för att jag är nyfiken. Jag har inte spelat de senaste AC-spelen. Men jag hörde, precis som du skriver, att de inte matar dig med MTX-köp, precis, men att de medvetet gjort spelet väldigt grindigt, just för att de ska försöka få folk att självmant vilja snega åt MTX för att "köpa sig förbi" allt nötande. Typ "time savers"
Men du skulle inte hålla med om det?

Jag undrar bara för det är lite därför jag undvikigt de senaste AC-spelen av den anledningen


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Testpilot
Skrivet av T.Mani:

Bara för att jag är nyfiken. Jag har inte spelat de senaste AC-spelen. Men jag hörde, precis som du skriver, att de inte matar dig med MTX-köp, precis, men att de medvetet gjort spelet väldigt grindigt, just för att de ska försöka få folk att självmant vilja snega åt MTX för att "köpa sig förbi" allt nötande. Typ "time savers"
Men du skulle inte hålla med om det?

Jag undrar bara för det är lite därför jag undvikigt de senaste AC-spelen av den anledningen

Jag har spelat många timmar Odyssey och nej jag tycker inte spelet är speciellt grindy ur den aspekten.
Om du bara är ute efter huvudstoryn och inte vill göra annat så kan du köra huvudstory och ett antal sidouppdrag för att hänga med level och sen krävs inget mer.

Jag som har OCD gällande att hitta alla platser på kartan och köra alla uppdrag har inga problem med att nöta på och därmed också får hög nivå och hittar de flesta extraprylar & sets automatiskt.

Der är inte lika obstinat som i tex Unity där vissa kistor och annat krävde microtransactions och skit.

De microtransactions som finns är mest skins och olika set. Finns en del kit där man kan köpa resurser så man slipper grinda för uppgraderingar och pengar om man nu vill maxa sin gubbe eller skepp. Det är grejer för de som vill ha allt bling bling. De hatar grind och orkar inte dammsuga hela kartan Samt de har pengar.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Bara för att jag är nyfiken. Jag har inte spelat de senaste AC-spelen. Men jag hörde, precis som du skriver, att de inte matar dig med MTX-köp, precis, men att de medvetet gjort spelet väldigt grindigt, just för att de ska försöka få folk att självmant vilja snega åt MTX för att "köpa sig förbi" allt nötande. Typ "time savers"
Men du skulle inte hålla med om det?

Jag undrar bara för det är lite därför jag undvikigt de senaste AC-spelen av den anledningen

Jag är tyvärr inte rätt person att fråga eftersom jag är lite av en "completionist" som försöker skrapa hela kartan på alla quests, så jag känner inte att det direkt påverkar mig nämnvärt eftersom jag tror min progression i spelet är rätt så i lag med det utvecklarna tänkt sig.

Sen gillar jag inte att klara av Origins/Odyssey på kort tid, de var lite av längre projekt där jag spred ut varje spel över kanske 6-8 månader, och spelade andra spel under pauserna, så MTX time savers hade inte varit något positivt för mig.

Som sagt, jag är tyvärr absolut inte rätt person att fråga

1
Skriv svar