Ubisoft Connect bekräftas, ska ta cross-play, cross-saves till Ubi-titlar

Robot
Ubisoft Connect bekräftas, ska ta cross-play, cross-saves till Ubi-titlar

Valhalla, Watch Dogs: Legion, med flera.

#ubisoft, #ubisoft-connect


Medlem
Citat:

Cross-play och cross-progression kommer stödjas för en rad kommande titlar, som aktuella Assassin's Creed Valhalla och Watch Dogs: Legion.

Det kan vara värt att nämna att Watch Dogs: Legion inte nämns som ett av spelen som stöds av cross-progression. Av de nya spelen är det officiellt Hyper Scape, Assassin's Creed Valhalla, Immortals Fenyx Rising, och Riders Republic som är nämnda.

Medlem

Frågan är ju om uplay+ kommer att fungera över alla enheter, eller förväntar dem sig att man köper spelen ett par gånger för att använda funktionaliteten...

Medlem

Det här med mer statistik låter intressant då jag är en fullblodad statistiknörd. Ska iaf köpa Watch Dogs 3 till PC den 29 oktober.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Det här med mer statistik låter intressant då jag är en fullblodad statistiknörd. Ska iaf köpa Watch Dogs 3 till PC den 29 oktober.

Gillade inte första watch dogs så håller mig nog till AC valhalla.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Gillade inte första watch dogs så håller mig nog till AC valhalla.

Har du lirat Watch Dogs 2? Det är en förbättring mot 1an i gameplay väg. Töntiga karaktärer dock. Men kul spel. Gillar 1an också dock. Kommer även köpa AC Valhalla på release.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Har du lirat Watch Dogs 2? Det är en förbättring mot 1an i gameplay väg. Töntiga karaktärer dock. Men kul spel. Gillar 1an också dock. Kommer även köpa AC Valhalla på release.

Jag har lirat lite watch dogs 2 genom psnow men fastnade aldrig för det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har lirat lite watch dogs 2 genom psnow men fastnade aldrig för det.

Ok. Ja då är nog inte 3an något för dig heller.
AC Valhalla blir fränt. Många tunga spel nu. Sedan CyberPunk 2077.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Ok. Ja då är nog inte 3an något för dig heller.
AC Valhalla blir fränt. Många tunga spel nu. Sedan CyberPunk 2077.

Ja blir en grym spelhöst!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

Sådant här är trevligt! Statistik, belöningar och cross play/progresssion. Låter inte alls dumt.

Såg något om att en hel massa rewards från Ubisoft Club vart gratis nu?


signatur

Jump in.

Låter ju bra med ett nytt "uplay". Det gamla har sett lika dant ut nu ett tag och overlayen är ju inte så rolig direkt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gillar verkligen tanken på att spel kanske kan bli mer "plattformsoberoende". Har ju en del titlar som Elite Dangerous som jag i princip slutat spela på PS4 för att de inte verkar komma till PS5, men har inte spelat tidigare på PC och orkar inte grinda om allt igen. Cross save är en början, men helst vill man ju kunna få titeln till flera plattformar (Ex PS5/pc) i ett paket-pris.

Jag accepterar (om än motvilligt) att det självklart är en kostnad att ta fram spelen på olika plattformar, att jag får betala något extra, men det hade säkert gynnat en del försäljning om man kunde "köpa till" en plattform för ett hyffsat pris.

1
Skriv svar