Tråden för FZ-quiz (önska nya quiz, kom med feedback!)

Medlem

Jag kan typ aldrig nåt av svaren, men jag har väldigt smal kunskap inom tv-spel.

Medlem

Gör dom varje vecka och trivs med de flesta ämnesval och svårigheten. Finns ingen orsak att ändra ett vinnande koncept.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Farornas Konung

Tycker nivån är bra. Haft 9/10 som bäst och 2/10 som sämst.
Alltid roliga och lite knepiga!

Medlem

Det är väl inget fel på svårigheten i sig. Men dom kan vara ganska så nischade, vilket är både bra och dåligt. Å ena sidan är det roligt med ett tema, å andra sidan så failar man rejält om man inte kan något inom det temat. Om man då bara spelar på PC och dessutom inte är så mycket för actionspel, så blir mitt quiz-resultat dåligt med quiz med teman vad kan du om: Nintendo, Zelda, Mario, denna konsolgeneration, xbox-konsoler genom tiderna och CoD som har varit bland dom senaste quizens tema.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Försöker alltid göra quizen och för det mesta med ganska mediokra resultat. Tycker dock som vissa har nämnt tidigare i tråden att ibland så hamnar frågorna lite för långt ute i periferin från spelet. Tex att man frågar om vem som var den enskilda utvecklaren som presenterade det på E3 istället för att kanske fråga någonting som händer i spelet. Må vara ett dåligt exempel, men jag tror min poäng går fram.

Vidare tycker jag svårigheten ibland kan vara för svår. Dock har jag ett väldigt smalt intresse i spel samt att jag aldrig har ägt annat än PC och Xbox-konsoler så det kan säkert bero på det.

Men fortsätt producera quiz för jag kommer åtminstone att fortsätta göra dem!


signatur

Submission is for the weak

ELF
Medlem

Ibland för lätta, ibland för svåra och allt där emellan. Så lagom...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

NES! C64! Musik från dessa! Nischat? Ja. Nostalgi? Ja


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Redaktör
Ponny

Tack alla! Blir glad över beröm och tar till mig tips och feedback. Keep it coming!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det är lätt om man kan svaren

Medlem

En ljuspunkt i vardagen!

Jag tycker svårighetsgraden, som är subjektiv, är på en bra nivå. Vill påstå att jag kan lite om mycket och har ännu inte fått 10/10.
När det kommer til tema/innehåll på quizarna tycker jag att det är en ganska bra frekvens mellan de breda och de mer smala ämnen.
Jag är dock villig att hålla med pc master race folket att det uppfattas att det är lite överslag ner det gäller konsolspel.

Keep up the good work!!! *Handhjärta på ballkongen*


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Vad hände? Tror inte att jag har sett något endaste quiz sedan den här tråden? @Fredrik Eriksson, nu får du förklara dig!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Nomman:

Vad hände? Tror inte att jag har sett något endaste quiz sedan den här tråden? @Fredrik Eriksson, nu får du förklara dig!

Håller med! Forumtråden kom lite opassligt, men resurser har helt enkelt fått läggas på de nya konsolerna under de senaste veckorna. Planen är dock att vi snart ska vara igång igen med quizzar. Håll ut(kik)!


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar