Bethesda inför rätta - ska ha förstört Rune 2 för att skydda Skyrim och Elder Scrolls

Robot
Bethesda inför rätta - ska ha förstört Rune 2 för att skydda Skyrim och Elder Scrolls

Ska medvetet ha orsakat "maximal skada" på spelet.

#bethesda, #rune-2, #zenimax


Medlem

Drama!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Spelindustrin.. Vad är den nu, 4-5 största industrin i världen? Stryk det, dem är inte i närheten av mat, olja, bil, läkemedel, försäkring och banker.

Klart att det blir girighet, skumrask affärer, head hunting mm.
Tråkigt för dem mindre studiorna som kämpar förbrilt gentemot jättarna.


signatur

"High life on low budget"

KoP
Medlem

"När bitterhet och känslan att slå ifrån sig når nya nivåer då man inte lyckas leverera ett bra spel".

Medlem
Skrivet av KoP:

"När bitterhet och känslan att slå ifrån sig når nya nivåer då man inte lyckas leverera ett bra spel".

Ja, något sånt här.

Jag köper inte Ragnaroks historia. De tar i lite väl mycket.

Kan det inte vara så att... just sånn här drama uppstod på företaget innan release? Och det var just denna drama som fick flera på företaget att vilja sluta?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Nu har jag inte spelat Rune 2 så jag kan inte uttala mig first hand men av det jag sett så.. på vilket sett skulle Rune 2 vara ett hot mot Elderscrolls? Ser ju ut att vara helt annan typ av spel. Mer acction typ Darksouls isf?

Medlem

Det enda som kan hota The Elder Scrolls franchisen är Bethesdas egen oförmåga att släppa nya spel i serien.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Amen vafan


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

ingen chans att det hotade elder scrolls på något vis alls, rune 2 var bara en total cashgrab


signatur

//monster

Medlem

skyll på andra när du inte kan göra ett bra spel. Sluta anklaga andra för din egen inkopetens.

Medlem

gillar läget dom väljar att stämma efter dom blivit uppköpta av microsoft

Redaktör
Skrivet av Duke_Gamer:

skyll på andra när du inte kan göra ett bra spel. Sluta anklaga andra för din egen inkopetens.

Det var Human Head som gjorde spelet, Ragnarok ger bara ut det. Sen måste inte det ena utesluta det andra.

Skrivet av FuzioN:

gillar läget dom väljar att stämma efter dom blivit uppköpta av microsoft

De stämde redan i december, det här är ett tillägg till det.


signatur
Medlem

Vi minns nog hur ryktena var kring utvecklingen av Prey. Det vore inte första gången som Zenimax blev anklagade för att torpeda sina "egna" spel av diverse anledningar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Hur som haver va Rune 2 riktigt kasst...iaf betan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det håller faktiskt på att bli något av Rune 2, utvecklarna är flitiga med att se över saker och lyssnar på feedback (så länge det inte handlar om att överge deras vision ).

Fullkomligen älskade Rune på LAN och hoppas att den multiplayer de nu slipar på, blir något liknande i känsla.

Spelet är för övrigt släppt på EGS sedan ett tag tillbaka.

1
Skriv svar