Darkest Dungeon 2 byter 2d mot 3d, släpps i early access nästa år

Robot
Darkest Dungeon 2 byter 2d mot 3d, släpps i early access nästa år
Medlem

EGS
Pass


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kan också tipsa om att det crowdfundas ett brädspel baserat på Darkest Dungeon, just nu uppe i 1,4 miljoner USD.

Darkest Dungeon: The Board Game, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/darkest-dunge...

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Lol

Gnällkuk

Haha, kommentarsfältet till den här videon är GULD. Folk som uttrycker sitt missnöje med att det är EGS-exklusivt och använder citat från spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, kommentarsfältet till den här videon är GULD. Folk som uttrycker sitt missnöje med att det är EGS-exklusivt och använder citat från spelet.

Videokommenterarna var ju helt underbara

Par citat från ni som är för lata för att kolla upp dom.

"Welcome home, such as it is. This squalid hamlet, these corrupted lands, they are yours now, and you are bound to them."
"In financial desperation, I struck a bargain with the ancient things that surfaced in search of sacrifice when the moon was right."
"Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer"

Darkest Dungeon 2 Early Access: "Success, so clearly in view...."
Epic Store Exlcusive: "...Or, is it merely a trick of the light?"

Medlem
Skrivet av bronie:

Kan också tipsa om att det crowdfundas ett brädspel baserat på Darkest Dungeon, just nu uppe i 1,4 miljoner USD.

Darkest Dungeon: The Board Game, via @Kickstarter https://www.kickstarter.com/projects/1162110258/darkest-dunge...

Vill höja ett litet varningens finger till crowdfundade licensspel. De lider av samma problem som datorspel på filmlicenser, oftast en fin yta med ytterst medelmåttigt gameplay.

Jag får väldiga Ameritrash vibbar av det som visas på deras kickstarter. Fokus på fina figurer och tärningskast. Ska ju dock säga att jag är ett stort fan av eurogames så kanske är lite partisk här.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem

Jag gillade det första spelet väldigt mycket och sänkte ändå runt en 50 timmar i det, så detta är absolut en trevlig överraskning!

Skrivet av Sarky:

Vill höja ett litet varningens finger till crowdfundade licensspel. De lider av samma problem som datorspel på filmlicenser, oftast en fin yta med ytterst medelmåttigt gameplay.

Jag får väldiga Ameritrash vibbar av det som visas på deras kickstarter. Fokus på fina figurer och tärningskast. Ska ju dock säga att jag är ett stort fan av eurogames så kanske är lite partisk här.

Tycker faktiskt att det ser rätt bra ut. Det finns videor på fulla playthroughs redan på youtube så det är inte som att man köper grisen i säcken precis.

Exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=sByheyu6g-A

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Haha, kommentarsfältet till den här videon är GULD. Folk som uttrycker sitt missnöje med att det är EGS-exklusivt och använder citat från spelet.

Tack för tipset. Jag skrattade till på flera stycken xD

Förresten är det verkligen Wayne June som pratar i trailern?

Medlem
Skrivet av Brona:

Tack för tipset. Jag skrattade till på flera stycken xD

Förresten är det verkligen Wayne June som pratar i trailern?

Jag och några kollegor diskuterade det och kom fram till att han troligtvis fortfarande är berättare av något slag.
Trailern har bara inga (eller färre) effekter på rösten. Lyssnar man på en gammal trailer för DD1 eller någon av dom noveller han läser upp så låter det väldigt likt.

Medlem

Nåja, så länge spelet går att spela via Steam när det väl är klart så bryr jag mig ej.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av cadiremar:

Jag och några kollegor diskuterade det och kom fram till att han troligtvis fortfarande är berättare av något slag.
Trailern har bara inga (eller färre) effekter på rösten. Lyssnar man på en gammal trailer för DD1 eller någon av dom noveller han läser upp så låter det väldigt likt.

Det borde ju vara han eftersom de tidigare sagt att han ska vara berättare även i 2:an. Det är säkert som du säger att det är mindre effekter i trailern och därför låter det annorlunda. Fantastisk röst men cred till hen som masterat i 1:an.

Medlem

Men vad i....
Jaja, det är väl färdigpatchat då förhoppningsvis.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gnällkuk
Skrivet av Brona:

Tack för tipset. Jag skrattade till på flera stycken xD

Förresten är det verkligen Wayne June som pratar i trailern?

Skrivet av cadiremar:

Jag och några kollegor diskuterade det och kom fram till att han troligtvis fortfarande är berättare av något slag.
Trailern har bara inga (eller färre) effekter på rösten. Lyssnar man på en gammal trailer för DD1 eller någon av dom noveller han läser upp så låter det väldigt likt.

Jag reagerade också på det, men det är kanske som ni säger. Kanske är så att den som hade hand om effekterna inte är kvar eller så hanns det inte med. Det var ju inte dåligt, men det gac ju inte alls samma känsla.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Bjuder på den här klassikern också!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det lär väl komma till konsol ungefär samtidigt? Och då kanske man kan Xcloud-spela i webbläsaren. Modern solutions to modern problems?

Medlem

Fredagstips:

1
Skriv svar