Releasehästryttare
Steamspel #24

Igen snabba ryck, i detta fall varför vi får mer lovande spel så snart kan skyllas på senaste PAX mässan.

Nordic Warriors - 2020

Denna gång börjar vi starkt med ett spel som är en andlig uppföljare av ett spel som jag älskade när jag va ung, nämligen Myth.

Enter the real time tactical nightmare of Nordic Warriors and use your handful of brave souls to stem an endless horde of undead horrors. You'll need to take advantage of the terrain and your Hero abilities to heal and lead your units as you blast, smash or slash your way through the unfolding apocalypse.

Gunman And The Witch - 14 feb (Gratis)

Wild West City-Builder meets Top-Down Shooter! Challenge your shooting and management skills in this 2D indie game.

Quantum League - Free Open Beta - coming soon

Quantum League is a revolutionary Time-Paradox Shooter: a competitive online FPS where you are battling within a time loop, tactically teaming up with your past and future selves in mind-blowing 1v1 and 2v2 matches.

Ami - coming soon

Trailer enbart på Steamsidan

Ami is a puzzle-platformer with a deep story. Together with the main character you get to learn the drama of this world.

Sockventure - 2020

HAVE FUN DYING! Sockventure is a challenging 2D platformer game. It is a story about a kid whose favorite sock gets eaten by a cursed washing machine. Kid needs immediate help and calls superhero Sockman to the rescue and the sockventure begins.

Bright Memory: Infinite / 光明记忆:无限 - TBD

Bright Memory: Infinite is an all-new lightning-fast fusion of the FPS and action genres, created by one-man development studio FQYD. Combine a wide variety of skills and abilities to unleash dazzling combo attacks.

Zhelter - 2020

Stardew valley + zombier, vad är det att inte gilla?

Zhelter is Zombie Survival Action game. You've survived from Zombie apocalypse. Make a way to SURVIVE, AGAINST Zombie horde.

Paperball - 2020

En wellpap klon utav de gamla Super monkey ball spelen!

It's time to get rolling! Navigate tricky passages, pull off crazy stunts and get ready to fall off a lot! Play carefully or risk it all for the fastest time - play any way you want in over 150 all unique stages.

KARLSON - TBA

What do you get if you combine an FPS, Parkour, Slowmo & ... Milk? Karlson! This milk-infused fellow is on a mission to take down anyone in his way to secure the milk.

Releasehästryttare

Två till!

I, Dracula: Genesis - 2020

Roguelite twin-stick shooter where magic and post-apocalyptic future technologies collide. Defeat evil lord Dracula and save everyone, repeatedly.

Ghosts'n DJs - ute nu! (Gratis)

Inspired by the classic arcade hit Ghosts'n Goblins and fully created by the house music legend Dr. Kucho!, Ghosts'n DJs is a pixel-art run and gun side-scrolling action platformer set in a parallel universe in which the music scene is being dominated by fake artists and DJ’s.

Medlem
Skribent

Sockventure ser intressant ut, men mycket hänger på hur tighta kontrollerna är och hur lång respawntiden är. Super Meat Boy (nya ser tyvärr ut att suga) och Celeste än så länge ohotade ettor i den här kategorin enligt mig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Nordic Warriors - 2020

Denna gång börjar vi starkt med ett spel som är en andlig uppföljare av ett spel som jag älskade när jag va ung, nämligen Myth.

Läste inte texten först, kollade bara Teaser Trailer 1 först och tänkte direkt: "Det ser ju ut som Myth!"
Tog sen och läste texten och såg ju att du just skrev att det är som en andlig uppföljare av det.
Kanske man får testa det där nån gång när det släppts


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jäklar vilken energi du besitter. Det var ju inte alls länge sedan sist. Hur hinner du spela allt?

Ett önskemål. Vad sägs om att ge oss en liten tillbakablick? Kan du inte berätta vilka spel från förra tråden (#23) som verkligen blev dina favoriter?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av maq777:

Jäklar vilken energi du besitter. Det var ju inte alls länge sedan sist. Hur hinner du spela allt?

Ett önskemål. Vad sägs om att ge oss en liten tillbakablick? Kan du inte berätta vilka spel från förra tråden (#23) som verkligen blev dina favoriter?

Tror inte Devan spelar allt; han listar de mest intressanta releaserna han hittar.

Eller? Om du lirar allt Devan så är det både oerhört imponerande och skrämmande.

Releasehästryttare
Skrivet av maq777:

Jäklar vilken energi du besitter. Det var ju inte alls länge sedan sist. Hur hinner du spela allt?

Ett önskemål. Vad sägs om att ge oss en liten tillbakablick? Kan du inte berätta vilka spel från förra tråden (#23) som verkligen blev dina favoriter?

Skrivet av Sisyr:

Tror inte Devan spelar allt; han listar de mest intressanta releaserna han hittar.

Eller? Om du lirar allt Devan så är det både oerhört imponerande och skrämmande.

För att besvara er bägge, nej alla spel hinner/orkar jag inte spela men försöker testa de flesta, som i tråd #23 så har enbart KUNAI och Gunhouse släppts, har hunnit lägga några timmar på KUNAI i fredags och igår och det är väldigt kul, skall testa Gunhouse så fort jag har tid.

Förra året så bestämde jag mig att skriva upp på en lista vilka spel jag spelat varje månad för att hålla bättre koll, så ta januari 2020 tex så lirade jag:

Gemcraft Frostborn
Supermash
BeamNG drive
Disco elysium
Supraland
Nexomon
Heroine Anthem Zero 2 -Scars of Memories
Journey to the Savage Planet

Och enbart det sista spelet har jag klarat (aka spöat sista bossen) de andra spelade jag mellan 30 min till ett par timmar.
Om jag nu klarar ett spel så som i Journey to the Savage Planets fall så ger jag det ett betyg i https://www.fz.se/forum/trad/435950-senaste-spelet-du-klarade tråden.

Givetvis bara för att jag inte lägger ner mer än 30 min på vissa spel betyder ju inte att de är dåliga, det är bara att jag känner att jag inte har lust att spela vidare av vissa anledningar.

Om man nu tycker att ett spel kan se roligt ut så wishlista det, man behöver ju inte plocka upp spel samma dag de släpps utan det är ofta bättre att vänta några dagar och se hur högt betyg spelet har, är extremt sällan jag ens kollar på spel som har under 80% användarbetyg på Steam.

That said, sen är jag inte heller maskin utan det kommer bli svårt att hålla mig från att inte plocka upp Resident evil 3 Remaken dag ett

Hoppas i djungeln av detta inlägg du hittar nått svar @maq777

Medlem

@Devan: Jag hade nog inte förväntat mig att du spelar allt till slut. Men eftersom du spenderar väldigt mycket tid på att leta fram nya spel i djungeln, gissade jag att du faktiskt också spelar en hel del. Och då vore det synd om all din kunskap om dessa lite "udda" spel inte kom längre än till en hype-tråd.

Så jag säger det igen. Jag skulle tycka det var trevligt med en uppföljning med jämna mellanrum. Typ tråd i formen 'Devan spelar steamspel #x'. Där ni plockar upp något guldkorn som man missat men gärna också någon diss.

Medlem

... och det är helt ok att tycka något om ett spel även om man bara spelat 30min.

Releasehästryttare

@maq777: Mening en med dessa är ju att visa upp indiespel som annars aldrig hade visats upp på Fz.se, inte vara "hype trådar" som du kallar dem.

Jag tror tyvärr inte att det finns intresse från många här med att jag skapar en tråd med spel jag spelat.
Det är så lätt att följa ett spel själv och sen se vad andra människor tycker om det när det väl släpps.

Det är ju precis samma sak som att gå in och kolla vad för betyg ett spel har i genomsnitt på Opencritic i ställe för att enbart ta en persons recension som det 100% svar man vill veta om ett spel är bra eller ej.

EDIT: Kom på att om jag nu älskar en viss sak så gör jag ibland en tråd på det hela typ jag älskade katana zero som jag tyckte va ett fantastiskt spel och därför gjorde en egen tråd på det hela https://www.fz.se/forum/trad/434853-katana-zero

Tyvärr så höll inte André med mig utan gav enbart spelet en 3a vilket de flesta här ser som ospelbart https://www.fz.se/recension/279771-recension-katana-zero
Steam använarna håller dock med mig och spelet ligger just nu på otroliga 98% så det är ju inte bara jag som älskade det spelet och André är i de 2% som inte gillade det så mycket.

Givetvis så är denna diskution hur djup som helst och man kan diskutera i timtal hur bästa sättet är, jag gillar dock det format jag kör med nu.

Releasehästryttare

Testade precis Ghosts'n DJs, grymt välgjort men otroligt svårt spel, nån annan som gav det ett test?

I så fall vad tyckte ni?

Medlem

Griftlands
Ett spel från studion Klei som gjort bland annat Don't Starve Together och Oxygen Not Included. Griftlands är ett kortbaserat spel som släppts nyss i Early Acess. Fått riktigt bra kritik på Steam.

https://store.steampowered.com/app/601840/Griftlands/

Citat:

Griftlands is a deck-building roguelite where you negotiate, fight, steal or otherwise persuade others to get your way. Every decision is important, be it the jobs you take, the friends you make, or the cards you collect.

EA trailer

Medlem
Skrivet av Devan:

Testade precis Ghosts'n DJs, grymt välgjort men otroligt svårt spel, nån annan som gav det ett test?

I så fall vad tyckte ni?

Har du slutat med dessa trådar? Så uppskattade!

Medlem

Vilgil longest night finns nu på steam. Är ett metrovania spel lite mörk och rätt så bra story, lite som salt and sanctuary. Svin bra

Releasehästryttare
Skrivet av eCore:

Har du slutat med dessa trådar? Så uppskattade!

Tyvärr så har kvaliteten på spel försämrats ännu mer det senaste så för varje spel som ser intressant ut så får man gå igenom ~200 spel som är skräp och jag har varken ork eller tid och lägga ner på det just nu.

Jag hittar dock spel genom andra medel och har gjort en Steamspel 25 om ni är sugna!

https://www.fz.se/forum/trad/448295-steamspel-25

Medlem
Skrivet av Devan:

Tyvärr så har kvaliteten på spel försämrats ännu mer det senaste så för varje spel som ser intressant ut så får man gå igenom ~200 spel som är skräp och jag har varken ork eller tid och lägga ner på det just nu.

Jag hittar dock spel genom andra medel och har gjort en Steamspel 25 om ni är sugna!

https://www.fz.se/forum/trad/448295-steamspel-25

Trevligt. Har du funderat på skapa en allmän tråd med speltips från t.ex. Steam? Så kan man följa den för att enkelt se när det är nya inlägg.

Releasehästryttare
Skrivet av Fulci:

Trevligt. Har du funderat på skapa en allmän tråd med speltips från t.ex. Steam? Så kan man följa den för att enkelt se när det är nya inlägg.

Det kan vara en idé, har ni något bra namnförslag som passar på en tråd som skall vara indie steam spel inriktad?

Medlem
Skrivet av Devan:

Det kan vara en idé, har ni något bra namnförslag som passar på en tråd som skall vara indie steam spel inriktad?

Den stora Steam relase tråden ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar