Till sist! Ny patch för Final Fantasy VII Remake (men fula texturer består)

Robot
Till sist! Ny patch för Final Fantasy VII Remake (men fula texturer består)
Medlem

Helt klart ett ojämnt spel om man fokuserar på det grafiska. Stundtals bländande vackert, stundtals makalöst fult. Det var ganska fascinerande att se när jag spelade igenom det


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Väntar på ps5 eller pc version. Kändes som ps4 inte hade kraften för det de ville visa

Medlem
Skrivet av marsson90:

Helt klart ett ojämnt spel om man fokuserar på det grafiska. Stundtals bländande vackert, stundtals makalöst fult. Det var ganska fascinerande att se när jag spelade igenom det

Instämmer. Texturproblemen är ju en sak, men beslutet att använda statiska bilder som backdrops sänkte flera scener som annars hade kunnat lämna starka intryck.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd

Detta är inget jag ens märkt och då har jag spelat igenom det 1,5 gång.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Väntar nog in en PS5 eller Series X version.

Medlem

Kul att det händer något. Bra spel, men, för mig, utan tvekan årets besvikelse. Det går inte att patcha bort.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kul att det händer något. Bra spel, men, för mig, utan tvekan årets besvikelse. Det går inte att patcha bort.

Känner lite liknande här. Jättebra spel, det överlägset bästa jag har spelat i år, men ändå en stor besvikelse. Originalet är mitt favoritspel någonsin och är för mig så mycket mer än bara ett spel, så det var väl väntat att mina mänskligt höga förväntningar inte skulle infrias. Spelmässigt och grafikmässigt osv finns inget att anmärka på, men jag gillar inte många av de ändringar som har gjorts och att göra ett spel så långt bara på Midgar-delen visade sig inte riktigt funka. Många partier är för utdragna och för mycket utfyllnad. Men mest missnöjd är jag med att viktig musik har bytts ut eller flyttats på. Anxoius hearts dyker t ex bara upp en gång i remaken, redan i Midgar-delen i originalet är den ett av de mest centrala och ikoniska musikstyckena. Är det stycket inte med i Nibelheim blir det bojkott!

Medlem
Skrivet av Tröjan:

men jag gillar inte många av de ändringar som har gjorts och att göra ett spel så långt bara på Midgar-delen visade sig inte riktigt funka.

Jag störde mig också på förlängningen av spelet. Ofta var det inte ens storymässigt. Att förlänga en transportsträcka med meningslöst fram-och-tillbaka-springande är riktigt drygt.

Grafiken hade jag inga problem med. Det designmässiga vägde upp det texturmässiga. Dock sjukt konstigt att "vanliga" karaktärer i spelet går runt i vanliga kläder. Hoodie, linne mm. Det gör ju att karaktärerna man spelar är sjukt konstiga ut... Ingen viktig punkt men det störde mig lite.

Medlem

Årets största besvikelse by far. Men det visste man redan när man stod i kön vid kassan när man köpte det. Dom har förstört tempot totalt i spelet. Mer eller mindre allt nytt är bara för att dra ut på spelet, något som ingen av oss "gamla FF7 rävar" bad om.

Jag skall inte ljuga, jag spelade aldrig klart remaken. I början kändes det tufft och häftigt, mycket pga all nostalgi tror jag. Men sedan hände något, man började mer och mer tycka det mesta var en börda och "bara jobbigt". Man ville komma vidare i main storyn, inte jaga katter, barn eller allt annat totalt onödigt som man blev ombedd att göra.

Så det slutade med att frustrationen tog över och till slut orkade jag bara inte. När jag precis klättrar upp för att äntligen slå in dörrarna till Shinra HQ, så lade jag ner spelet istället. Smaken just då i munnen var, väldigt bitter... vad i helvete satt jag och spelade? Inte den remaken JAG önskade iallafall.

Kommer inte köpa dom andra delarna, inte på releasen iaf. Får se vad PS5 kan åstakomma, kan man lira i 60fps så blir de det, annars får det bli på PC den dagen det kommer. Och kanske inte ens då, utan till en rätt saftig rabatt.

Avstängd
Skrivet av Divion:

Årets största besvikelse by far. Men det visste man redan när man stod i kön vid kassan när man köpte det. Dom har förstört tempot totalt i spelet. Mer eller mindre allt nytt är bara för att dra ut på spelet, något som ingen av oss "gamla FF7 rävar" bad om.

Jag skall inte ljuga, jag spelade aldrig klart remaken. I början kändes det tufft och häftigt, mycket pga all nostalgi tror jag. Men sedan hände något, man började mer och mer tycka det mesta var en börda och "bara jobbigt". Man ville komma vidare i main storyn, inte jaga katter, barn eller allt annat totalt onödigt som man blev ombedd att göra.

Så det slutade med att frustrationen tog över och till slut orkade jag bara inte. När jag precis klättrar upp för att äntligen slå in dörrarna till Shinra HQ, så lade jag ner spelet istället. Smaken just då i munnen var, väldigt bitter... vad i helvete satt jag och spelade? Inte den remaken JAG önskade iallafall.

Kommer inte köpa dom andra delarna, inte på releasen iaf. Får se vad PS5 kan åstakomma, kan man lira i 60fps så blir de det, annars får det bli på PC den dagen det kommer. Och kanske inte ens då, utan till en rätt saftig rabatt.

Jag tycker det var ett helt ok spel och bara kul med mer att göra. Spelet skulle blivit för kort annars och jag tyckte det var för kort nu redan.

Men då var jag en som gärna sett hela spelet släppas på en gång. Hade gärna väntat några år och fått allt på en gång i ett mastodont spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

FF7 remake är tyvärr inte mindre skräp för dessa "bugfixar".

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Jag störde mig också på förlängningen av spelet. Ofta var det inte ens storymässigt. Att förlänga en transportsträcka med meningslöst fram-och-tillbaka-springande är riktigt drygt.

Grafiken hade jag inga problem med. Det designmässiga vägde upp det texturmässiga. Dock sjukt konstigt att "vanliga" karaktärer i spelet går runt i vanliga kläder. Hoodie, linne mm. Det gör ju att karaktärerna man spelar är sjukt konstiga ut... Ingen viktig punkt men det störde mig lite.

Ja, när Barrett med sin kulsprutearm skulle smälta in på tåget var det ju stor komik.

Medlem

Wow, det där badrummet ser ut att vara hämtat rakt från Gabriel Knight 3 (1999)! Som iofs var ett bra spel, så all's well antar jag.

Avstängd

Ska väl sägas att jag fick långt ifrån samma känsla när jag spelade detta som ff7 i slutet av 90-talet. Men tycker ändå detta var helt ok och ser fram emot dom andra delarna när dom nu kommer.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar